گستره تابلو سازی و تبلیغات محیطی امروزه نقش عظیمی را به عنوان تبلیغات دیگر اصناف ایفا می کنند و بهره گیری از آن به شکل قابل توجهی در حال پیشرفت و توسعه می باشد که مسلما ارائه خدمات این حرفه تبلیغاتی به مشاغل دیگر می تواند در چرخه اقتصادی کشور و در رابطه با کسب در آمد و بازاریابی از عوامل مهم شمرده شود.

تابلو نئون پلاستیک دکوری

در یکی از مطالب منتشر شده در وبسایت گروه تبلیغاتی نوین لایت در مورد تابلو سازی و دکوراسیون به توضیحات جامعی پرداختیم و گفتیم که حرفه تابلو سازی علاوه بر کاربرد تبلیغاتی ارتباط مستقیمی با حرفه دکوراسیون داخلی نیز دارد و مجموعه ها و مدیران دکوراسیون می توانند از حرفه تابلو سازی در دکوراسیون بهره مند باشند و خدمات خود را هر چه مفید تر به مشتریان خود ارائه دهند.
کارگاه های تابلو سازی جهت تولید و ساخت تابلو های تبلیغاتی از متریال های مختلفی در جهت تولید استفاده می کنند که از مهمترین آنها می توان به پلکسی گلاس، استیل، اس ام دی، چنلیوم، فلز، لبه سوئدی، ال ای دی های کلاهی، پیکسل های اس ام دی و بسیاری دیگر از موارد اشاره نمود که تمامی آنها در دکوراسیون داخلی نیز به کار گرفته می شوند که در ادامه مطلب با تابلو نئون پلاستیک در دکوراسیون و محاسن آن در جذب مشتریان آشنا خواهیم شد.

دکوراسیون داخلی

در تعریف دکوراسیون داخلی باید گفت که دکوراسیون داخلی، ایجاد هماهنگی بین رنگ ها، اشیاء و چیدمان آنها در فضاهای داخلی ساختمان، اتاق و اداراه ها مطابق با سلایق افراد می باشد که البته این موارد می بایست با آگاهی افراد متخصص در راستای خروجی مناسب چیدمان انجام گیرد. در واقع علم، آگاهی و دانش کافی در مورد این حرفه هنری باعث ایجاد فضایی دلنشین و مناسب میان مخاطبان خواهد شد.
امروزه دکوراسیون داخلی با توجه به احداث مجموعه های متفاوت در دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است و مدیران مجموعه ها را به سمت ایجاد فضاهای دکوراتیو مناسب میان رقبای خود سوق می دهد. یکی از عوامل مهم در دکوراسیون داخلی ارتباط میان این حرفه و معماری است. همان طور که متخصصان و مهندیسن معماری می بایست با اجزاء تشکیل دهنده ساختمان و متریال های به کار رفته در آن جهت ایجاد فضاهای مناسب آشنا باشند، فعالان حرفه دکوراسیون نیز از این امر مستثنی نبوده و آشنایی با این موارد از اصول و پایه های این حرفه در راستای ایجاد دکوراسیون مناسب بشمار می رود.
اما همانطور که عنوان کردیم یکی دیگر از حرفه هایی که در دکوراسیون داخلی از کاربرد فراوانی برخوردار است حرفه و صنعت تابلو سازی است که تلفیق این حرفه با دکوراسیون می تواند تاثیرات مفیدی را در جهت نزدیک شدن مدیران و مشتریان به اهداف خود ایفا نماید.

تابلو سازی

تابلو سازی
تابلو سازی یکی از مشاغلی است که افراد و مجموعه های تجاری می توانند از آن به عنوان تبلیغات خود بهره گیرند و نام یا برند مجموعه خود را به مشتریان معرفی نمایند. تابلو سازی می تواند در تبلیغاتی مانند بیلبوردهای تبلیغاتی، تابلو شرکتی و ارگان های دولتی و تابلو مغازه از مهم ترین موارد تبلیغاتی باشد که تمامی آنها در رسته تبلیغات محیطی قرار می گیرند.
آغاز تابلو سازی در قرون گذشته با شماره گذاری منازل آغاز شد و بعد از گذر سالها این حرفه تبلیغاتی جای خود را با ساخت و تولید تابلو های مغازه و مکان های تجاری پیدا کرد. تولید تابلو های تبلیغاتی در گذشته و قبل از اینکه این حرفه به شکل صنعتی عظیم میان افراد شناخته شود با استفاده از متریال هایی مانند چوب، سنگ و فلز انجام می گرفت که رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی و تولید متریال هایی مدرن، ظاهر و ماهیت این تابلو ها نیز تغییر کردند به شکلی که امروزه ساخت تابلو های لایت باکس، ال ای دی روان، ال ای دی ثابت و حروف های برجسته ای مانند تابلو استیل و تابلو چلنیوم جایگاه مهمی در تبلیغات محیطی دارند و همه روزه با توجه به ایده های متفاوت و نوآوری تابلو سازان در حال تغییرات می باشند و این موارد در حرفه دکوراسیون داخلی نیز از مهمترین ها بشمار می رود.

تابلو نئون پلاستیک

تابلو نئون پلاستیک
قبل از توضیح و پرداختن به تابلو نئون پلاستیک لازم می دانیم کمی با تابلو نئون آشنا شویم. تابلو نئون یکی از تابلو های تبلیغاتی است که استفاده از آن در گذشته بسیار مرسوم بوده و زمان ورود آن به حرفه تابلو سازی دارای قدمتی بیش از پنجاه دهه می باشد. تابلو نئون با استفاده از متریال شیشه که به شکل لوله های از قبل آماده شده در بازار به فروش می رسند ساخته می شود و در رنگ های متفاوتی موجود هستند. روشنایی تابلو نئون به این شکل است که بعد از ساخت تابلو مطابق با شکل مورد نظر که این کار با استفاده از حرارت انجام می گیرد به مرحله روشنایی می رسد. روشنایی تابلو نئون توسط اتصال الکترود به دو سر حروف انجام می شود و در آخر توسط دستگاه مبادرت به شارژ گاز جهت روشنایی حروف می رسد که این روشنایی به واسطه ترانس مخصوص نئون قابل انجام است.
حرفه تابلو سازی راه مهم ارتباطی میان تابلو نئون و متریال پلکسی گلاس بعد از پیدایش پلکسی ایجاد نمود که این ارتباط با ساخت حروف برجسته پلکسی به نام نئون پلاستیک شکل گرفت. تابلو نئون پلاستیک همانطور که عنوان کردیم با استفاده از پلکسی گلاس ساخته می شود و در واقع نوعی حروف برجسته است که برجستگی آن می تواند با توجه به قطر قلم حروف متفاوت باشد.
نکته مهمی که باید در مورد تابلو نئون پلاستیک یاد آور شد روشنایی این تابلو است که امروزه با استفاده از اس ام دی انجام می شود. دلیل نام گذاری حروف نئون پلاستیک، روشنایی آن است که در گذشته این روشنایی به واسطه قرار دادن لامپ نئون و تابلو نئون صورت می گرفت.

تابلو نئون پلاستیک در دکوراسیون

تابلو نئون پلاستیک در دکوراسیون

تابلو نئون پلاستیک در دکوراسیون امروزه از کاربرد بسزایی برخوردار است و در واقع کار برد آن در حرفه دکوراسیون می تواند زیبایی این حرفه را چند برابر نماید. همانطور که در تصویر فوق مشاهده می شود تابلو ساخته شده به عنوان تابلو تبلیغاتی، فضایی مناسبی را به دکوراسیون داخلی بخشیده است که این عمل علاوه بر تبلیغات شرکت مورد نظر هارمونی مناسبی را نیز با دکوراسیون ایجاد نموده است. از دیگر موارد کاربرد نئون پلاستیک در دکوراسیون می توان به مواردی مانند ساخت لوگو نئون پلاستیک و ساخت لایت باکس نئون پلاستیک اشاره نمود که هر کدام از آنها در زیبایی دکوراسیون داخلی از عوامل مهم بشمار می روند. همچنین در مورد قیمت تابلو نئون پلاستیک به کار رفته در دکوراسیون های داخلی باید به یاد داشت که مهمترین عامل در محاسبه قیمت، متریال به کار رفته در آن خواهد بود.