دنیای امروز تبلیغات با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی به سرعت رو به پیشرفت است و همین مورد اثبابی را در جهت رقابت میان اصناف مختلف فراهم آورده است. به طوری که مدیران و صاحبان مشاغل را بر آن داشته تا از طریق راه های مختلف تبلیغاتی، محصولات و خدماتشان را به متقاضیان معرفی نمایند. لذا در همین راستا به توضیحاتی در مورد برند و اعتبار بخشیدن آن در حرفه و صنعت تابلو سازی که یکی از راه های موثر تبلیغاتی بشمار می رود می پردازیم.

اعتبار برند در تابلو سازی

برند یا نام تجاری

برند یا همان نام تجاری نوعی طرح، نماد یا نام می باشد که به معرفی محصولی خاص می پردازد که البته این مورد می تواند به شکل ترکیبی از طرح، نماد یا نام نیز باشد. برند در تبلیغات امروزه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و می تواند یک مجموعه را از دیگر رقبای صنفی خود متمایز سازد به طوری که مخاطبان و متقاضیان خدمات یا محصولی خاص را به سوی یک مجموعه سوق دهد. نکته مهمی که صاحبان یک برند را در قبال ارائه خدمات و محصولات خود به مشتریان از رقبای خود متمایز می سازد، تعهدات برند است که یک مجموعه را موظف به رعایت گفته هایشان می نماید و در مقابل حس اعتماد را به مشتریان در برابر ارائه خدمات مجموعه ها می بخشد.

برند در تابلو سازی

همانطور که می دانیم تابلو سازی یکی از مشاغلی است که افراد متخصص از قبیل طراح، حروف ساز و نصاب در آن مشغول به فعالیت و ارائه خدمات می باشند. تابلو سازی یکی از راه هایی است که صاحبین برند و نام تجاری می توانند در رابطه با معرفی برند خود از طریق سفارش انواع تابلو تبلیغاتی از آن بهره مند باشند. تابلو های تبلیغاتی در انواع مدل ها به مرحله طراحی تا اجرا می رسند که معمولا این مراحل در سوله ها یا کارگاه تابلو سازی انجام می گیرد. در ادامه این مطلب به تولید برخی از تابلو های تبلیغاتی و اعتبار بخشیدن و معرفی برندها از این راه با ما همراه باشید.

اعتبار برند با تابلو چلنیوم

اعتبار برند با تابلو چلنیومتابلو چلنیوم از دسته تابلو های حروف برجسته است و توسط متریال های پلکسی گلاس، پی وی سی، اس ام دی و رول چنلیوم ساخته می شود. ساخت این نوع از حروف برجسته به شکل انواع تابلو چلنیوم یکی از مزیت های مهم در ساخت و انتخاب آن بین حروف های برجسته میان مشتریان می باشد. البته نا گفته نماند که مواردی مانند طول عمر بالا، زیبایی و مصرف برق پایین نیز این تابلو را به یکی از پر فروش ترین محصولات در تابلو سازی تبدیل نموده است.
ساخت برندهای مختلف با رنگ بندی های متفاوت از عواملی است که محدویت در ساخت توسط چلنیوم را از میان برداشته است و این مورد با توجه به انواع رنگ بندی در متریال پلکسی گلاس مهر تایید بر تضمین این مورد می باشد.
بعضا طراحی و رنگ بندی در برندها به شکلی می باشد که اجرای آن با رنگ های موجود در پلکسی امکان پذیر نخواهد بود. به عنوان مثال ساخت یک برند به شکل طیف رنگها می بایست توسط پلکسی گلاس شیری رنگ و چاپ و نصب استیکر شیشه ای روی آن جهت خروجی ساخت مناسب انجام گیرد.

اعتبار برند با تابلو نئون پلاستیک

اعتبار برند با تابلو نئون پلاستیک

تابلو نئون پلاستیک یا همان حروف برجسته نئون پلاستیک یکی از حروف های برجسته است که تماما توسط متریال پلکسی گلاس ساخته می شود و نور پردازی آن توسط اس ام دی های بلوکی انجام می گیرد. اما از مهمترین عواملی که این تابلو را در اجرای یک نام تجاری یا لوگو به مهمترین گذینه تبلیغاتی تبدیل نموده است، کاربرد پلکسی گلاس به عنوان لبه حروف علاوه بر روی آن است. در واقع حروف نئون پلاستیک به دلیل نا محدود بودن رنگ در لبه های حروف می تواند در تولید یک نام تجاری در خروجی و اتمام کار مناسب از مهمترین مزیت ها در ساخت باشد و بعد از ساخت بر خلاف تابلو چلنیوم که قابلیت نور پردازی از لبه های حروف را ندارد، شاهد روشنایی با رنگ مناسب و مطابق با رنگ لوگو ساخته شده باشیم.
نکته دیگری که باید عنوان نمود این است که ساخت لوگو و نام تجاری با تابلو نئون پلاستیک در صورت وجود طیف رنگ های مختلف دقیقا مشابه تابلو چلنیوم و چاپ و نصب استیکر روی پلکسی گلاس می باشد با این تفاوت که علاوه بر نصب استیکر روی حروف می توان مراحل چاپ را روی لبه های حروف نیز انجام داد.

اعتبار برند با حروف برجسته فلزی

اعتبار برند با حروف برجسته فلزیحروف فلزی نیز یکی دیگر از حروف های برجسته می باشد که می توان آن را به عنوان حروفی معرفی نمود که هیچ نوع محدویتی از نظر رنگ در ساخت برند و نام تجاری ندارد. حروف برجسته فلزی توسط متریال آهن ساخته می شود که مراحل ساخت آن به این صورت است که بعد از برش حروف مطابق با طرح مورد نظر، لبه های حروف که از قبل آماده می باشد توسط حروف سازان و عمل هویه کاری در کناره های حروف قرار می گیرد. تولید و ساخت حروف برجسته فلزی با آهن خام و بدون رنگ انجام می گیرد که این مورد از مزیت های ساخت در تولید می باشد. در واقع بعد از ساخت می توان با ترکیب رنگ ها، رنگ دلخواه را تولید نمود و به عنوان رنگ برند مورد نظر روی حروف ساخته شده به کار برد.
همچنین در مورد برند های دارای طیف رنگ نیز باید یاد آور شد که این مورد نیز هیچ محدودیتی در تولید و رنگ آمیزی نخواهد داشت و تنها نیاز به مهارت بسیار بالا در رنگ آمیزی با ابزار و دستگاه های مربوطه می باشد. که البته انجام این عمل باعث افزایش قیمت حروف برجسته ساخته شده خواهد بود. نکته مهم دیگر در مورد روشنایی این نوع از حروف برجسته است که باید گفت، نور پردازی به شکل نور اندریک و نصب اس ام دی در پشت حروف میثر خواهد بود.

اعتبار برند با حروف برجسته استیل

اعتبار برند با حروف برجسته استیل
حروف برجسته استیل یکی دیگر از حروف های برجسته است که از زیبایی خاصی برخوردار می باشد و بیش از چندین دهه از ورود آن به حرفه تابلو سازی نیز می گذرد. متریال استیل دارای محدودیت در رنگ است و به کار گیری از آن به عنوان ساخت لوگو یا برند های دارای طیف رنگ امکان پذیر نیست.
اما بعضا صاحبین برند و نام های تجاری به دلیل زیبایی این نوع از حروف برجسته از اجرای طیف رنگ و رنگ بندی های لوگو چشم پوشی می نمایند و به دلیل اعتبار این حروف میان دیگر حروف های برجسته، ترجیح خود را به سفارش و ساخت برند با حروف استیل می دهند. البته باید عنوان نمود که در صورت نیازمند بودن به طیف رنگ لوگو می توان از پلکسی گلاس به عنوان زیر کار یا زمینه حروف برجسته استیل استفاده نمود.