امروزه متفاوت بودن و اختلاف در قیمت گذاری محصولات و خدماتی که اصناف مختلف ارائه می دهند بر کسی پوشیده نیست؛ به طوریکه می توان روی یک محصول، قیمت های مختلفی را شاهد بود که این مورد در رابطه با صنف تابلو سازی و محصولات آن نیز به همین صورت است.

تابلو چلنیوم ارزان

تابلو سازی به عنوان یک شغل، ماهیتی تبلیغاتی دارد که مشاغل دیگر از آن برای تبلیغاتشان استفاده می کنند؛ یکی از محصولاتی که تابلو سازان اقدام به تولید آن دارند، تابلو چلنیوم است که امروزه شاهد قیمت های متفاوتی از آن هستیم.

سوالی که برای برخی از مشتریان از اهمیت ویژه ای برخوردار است این است که چرا قیمت تابلوهای چلنیوم با یکدیگر متفاوت است که پیشنهاد داریم برای جواب این سوال تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

آیا تابلو چلنیوم ارزان بی کیفیت است؟

در ابتدای همین سوال باید به طور قطع و یقین گفت که بله؛ مسلما هیچ دلیلی بر ارزان بودن یک محصول وجود نخواهد داشت که تابلو چلنیوم هم به همین صورت است.

در ادامه شرح خواهیم داد که چرا و بر چه مبنایی تابلو چلنیوم ارزان قیمت از کیفیت بالایی برخوردار نیست.

متریال های تابلو چلنیوم و تاثیر آنها در قیمت

متریال های تابلو چلنیوم و تاثیر آنها در قیمت

تابلو چلنیوم با استفاده از متریال هایی تولید می شود که مختص به خود بوده که عبارت هستند از لبه چنلیوم، پلکسی گلاس، اس ام دی و پی وی سی.
متریال های تابلو چلنیوم یکی از اصلی ترین موارد در رابطه با تضمین کیفیت این محصول هستند که هر چقدر کیفیت بالایی داشته باشند، تابلو چلنیوم ساخته شده نیز از دوام و کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود.

پلکسی 

پلکسی گلاس ارزان در ساخت تابلو چلنیوم

پلکسی گلاس تابلو چلنیوم که یکی از اصلی ترین متریال ها در ساخت این مدل از تابلو بشمار می رود، از تاثیر بالا و بسزایی در طول عمر و دوام بالای تابلو چلنیوم بشمار می رود.
امروزه پلکسی گلاس ها همراه با برندهای متفاوتی در بازر به فروش می رسند که هر کدامشان از قیمت مختص به خود برخوردارند.
جالب اینجاست که می توان از هر کدام از پلکسی گلاس ها در تولید تابلو چلنیوم استفاده کرد؛ اما نکته مهم این است که استفاده از پلکسی ارزان برای کاهش قیمت تابلو چلنیوم، از عوامل کاهش قیمت تابلو چلنیوم خواهد بود که مسلما استفاده از پلکسی ارزان علاوه بر کاهش قیمت، تاثیر مستقیمی در کاهش عمر مفید این مدل از تابلو نیز خواهد داشت.


چنلیوم

چنلیوم ارزان در ساخت تابلو چلنیوم

رول چنلیوم که به عنوان لبه حروف در نظر گرفته می شود نوعی آلومینیوم است که در برندهای متفاوتی تولید می شود که هر کدام از آنها از نظر کیفی با یکدیگر متفاوت می باشند و می توانند تاثیر مستقیمی روی قیمت تابلو چلنیوم داشته باشند. 
استفاده از رول چنلیوم نا مرغوب از دلایل کاهش قیمت ساخت حروف است که مسلما کاربرد آن در ساخت، می تواند باعث افت کیفیت تابلو چلنیوم باشد.
به عنوان مثال رول های چنلیوم ارزان قیمت دارای فرآیند آنادایز که نوعی مقاوم سازی آلومینیوم در شرایط جوی هستند نمی باشند و مسلما کاربرد آن در ساخت تابلو چلنیوم به دلیل مقاوم نبودن پیشنهاد نمی شود.

اس ام دی ارزان

اس ام دی ارزان در ساخت تابلو چلنیوم

اس ام دی های حروف چلنیوم نیز از مهمترین متریال ها در ساخت تابلو می باشد که جهت دوام بالای حروف چلنیوم می بایست از برندهای معتبر و مرغوب به کار گرفت.
نکته مهمی که باید در مورد اس ام دی های به کار رفته در تابلو چلنیوم گفت این است که استفاده از اس ام دی های ارزان، نقطه موازی با کیفیت پایین در تابلو چلنیوم خواهد بود و به هیچ عنوان استفاده از آنها در تابلو تبلیغاتی چلنیوم پیشنهاد نمی شود.

پی وی سی ارزان

پی وی سی

پی وی سی که همان زیر سازی در تابلو چلنیوم است معمولا در ضخامت های 8 میل و یا 10 میل در این تابلو استفاده می شود؛ اما بعضا دیده شده که برای کاهش قیمت تابلو چلنیوم از پی وی سی هایی با ضخامت کمتر از 8 میل استفاده می شود.
در صورت استفاده از پی وی سی هایی با ضخامت پایین در تابلو چلنیوم، مطمئنا بعد از مدت زمان کوتاهی شاهد تخریب زیر سازی در تابلو چلنیوم خواهیم بود.

نتیجه گیری

با توجه به توضیحات این مطلب به نتیجه می رسیم که در پی سفارش تابلوهای چلنیوم ارزان قیمت به عنوان تابلو مغازه و دیگر تابلوهای تبلیغاتی نباشیم؛ چرا که به کار گیری از ملزومات نامرغوب در تابلو چلنیوم، باعث کاهش عمر مفید تابلو چلنیوم خواهد بود.