تبلیغات محیطی و تابلو سازی امروزه میان مشاغل مختلف یکی از صنعت های حرفه ای و هنری است که افراد متخصص در رابطه با ساخت انواع تابلو تبلیغاتی در آن فعالیت می نمایند و ارائه خدمات آنها به مشتریان و دیگر مشاغل از تاثیر گذار ترین و مهمترین موارد در راستای کسب در آمد و فروش بشمار می رود و مشتریان می توانند به اهداف موثری جهت بازاریابی خود دست پیدا کنند.

تابلو تبلیغاتی فلزی باکس و حروف فلزی

تابلو تبلیغاتی

تابلو نوعی نماد است که بیشتر جنبه پیام رسانی را دارد و به چندین دسته مانند تابلو اعلانات، تابلو راهنما، تابلو عکس و نقاشی و تابلو تبلیغاتی تقسیم می شود که تمای موارد می تواند توسط متریال های متفاوتی مانند آهن، چوب، کامپوزیت، پلکسی گلاس و بسیاری دیگر موارد مشابه ساخته شود. تابلو تبلیغاتی نیز به همین ترتیب توسط افراد مجرب و مشغول به فعالیت در کارگاه های تابلو سازی به مراحل تولید و نصب می رسند. تابلو تبلیغاتی امروزه به شکل های متفاوتی اجرا می شود که از بیلبورد تبلیغاتی گرفته تا حروف های برجسته و لایت باکس ها از گذینه های تبلیغاتی در تابلو سازی بشمار می روند.
تابلو تبلیغاتی را می توان در مکان های تجاری و اداری به عنوان تابلو سردر یا تابلو داخل به کار برد. همچنین تابلو مغازه نیز نوعی تابلو تبلیغاتی است که در انواع متفاوتی مانند تابلو چلنیوم و تابلو استیل و دیگر حروف های برجسته قابل ساخت می باشد

تابلو فلزی

تابلو فلزی
آهن یکی از متریال هایی است که در بسیاری از صنایع مانند خودرو سازی، ساختمان سازی، دکوراسیون و صدها موارد دیگر به کار می رود. آهن نوعی فلز است که از نظر جرم بزرگترین عنصر در زمین می باشد و با نماد شیمیایی Fe نشان داده می شود. شهاب سنگ ها و محیط هایی که دارای اکسیژن کمی هستند از مکانهای پر عنصر آهن می باشند. آهن از متریال هایی است که در هوای معمولی اکسیده می شود یا اصطلاحا زنگ می زند که جهت جلو گیری از این اکسیده شدن بعضا مبادرت به رنگ آمیزی آن می شود.
تابلو فلزی در تابلو سازی به شکل های مختلفی ساخته می شود که البته امروزه از کاربرد های فراوان فلز در تابلو سازی می توان به ساخت حروف برجسته فلزی و باکس های فلزی اشاره نمود. تابلو های فلزی معمولا توسط ورق های فلز موجود در بازار که در ابعاد و ضخامت های مختلفی موجود هستند ساخته می شود که اکثرا بعد از ساخت و جلو گیری از زنگ زدن تابلو توسط رنگ های مرغوب مانند رنگ پلی اورتان رنگ آمیزی می شوند.

تابلو حروف فلزی

تابلو حروف فلزی نوعی از تابلو های تبلیغاتی است که در دسته حروف های برجسته قرار دارد و متریال اصلی در ساخت آن فلز می باشد که در ضخامت های مختلفی و با توجه به قطر قلم در ساخت حروف به کار می رود. به عنوان مثال ساخت حروف برجسته با قطر قلم بالا نیازمند به کار گیری فلزی مناسب و ضخامت نسبتا بالا می باشد و در مقابل ساخت حروف با قطر قلم پایین نیازمند کاربرد ورق نازک تر خواهد بود.
ساخت حروف برجسته فلزی مانند ساخت تابلو استیل یا حروف استیل می باشد و می بایست به دست حروف سازان مجرب انجام گیرد. حروف فلزی را می توان با استفاده از دستگاه جوش یا قلع کاری دستی به مرحله تولید رساند که البته هر دو نوع ساخت باید زیر نظر حروف ساز انجام شود. جهت ساخت حروف فلزی، طرح مورد نظر بعد از طراحی و تایید مشتری به مرحله برش می رسد که برش این طرح روی فلز و توسط دستگاه برش فایبر انجام می گیرد.
بعد از برش طرح روی فلز نوبت به برش لبه حروف می رسد که می توان آن را نیز توسط دستگاه برش داد اما معمولا برش لبه حروف به دلیل ضخامت و سایز مشخص توسط دستگاه فایبر صرف اقتصادی نخواهد داشت و اکثرا این لبه ها را توسط دستگاه برش دستی از قبل آماده شده تهیه می نمایند و در نهایت همانطور که عنوان کردیم لبه های برش خورده توسط حروف ساز در کناره های طرح اصلی با دستگاه جوش یا قلع دستی فیکس می شود.

تابلو باکس فلزی

تابلو های باکس به روش ها و شیوه های مختلفی قابل طراحی و اجرا می باشند که هر کدام از آنها می توانند در نوع خود تاثیر گذاری مفیدی را در جذب مشتریان و بازاریابی فراهم کنند. تابلو های باکس توسط متریال های گوناگونی ساخته می شود و معمولا به دو شکل با نور و بدون نور به مرحله نصب می رسند.
یکی از جدیدترین تابلو های تبلیغاتی که امروزه به صورت باکس ساخته می شود، تابلو باکس فلزی است. تابلو باکس فلزی در نوع خود به چندین روش قابل ساخت است که از زیباترین آن می توان به تابلو باکس فلزی تلفیقی اشاره کرد که معمولا این مدل با استفاده از دو متریال فلز و پلکسی گلاس ساخته می شود و جهت نور پردازی آن از اس ام دی های بلوکی استفاده می شود. پلکسی گلاس و اس ام دی در تولید تابلو تبلیغاتی باکس فلزی در برندها و رنگ های متفاوتی موجود هستند و توصیه می شود جهت ثبات رنگ از پلکسی گلاس های با برند مرغوب استفاده نمود و همچنین جهت روشنایی تابلو و کاربرد آن در محیط های بیرونی از اس ام دی های بلوکی ضد آب به کار گرفت.

قیمت تابلو فلزی

قیمت گذاری روی تمام تابلو های تبلیغاتی به روش های مختلفی انجام می گیرد که قیمت تابلو فلزی نیز از این امر مستثنی نیست و با توجه به نوع تابلو ساخته شده محاسبه می شود. قیمت تابلو حروف فلزی مانند دیگر حروف های برجسته و با توجه به متر محیط یا همان متر دور محاسبه می شود که البته متریال های به کار رفته در آن نیز در قیمت گذاری محاسبه می شود. مانند به کار گیری از اس ام دی جهت نور پردازی و یا کاربرد پلکسی گلاس جهت ساخت حروف تلفیقی. قیمت تابلو باکس فلزی را نیز مانند حروف فلزی می توان با توجه به متریال های به کار گرفته شده در تابلو نظیر پلکسی گلاس، اس ام دی، ضخامت و نوع ورق فلزی و رنگ آمیزی تابلو بر حسب متر محیط یا متر مربع و مواردی دیگر محاسبه نمود.