در این مطلب می خواهیم به یکی از تابلوهای تبلیغاتی به نام تابلو مولتی استایل بپردازیم و با انواع آن مانند پلاک مولتی استایل، تابلو مولتی استایل رومیزی و... آشنا شویم؛ لذا اگر قصد سفارش تابلو مولتی استایل و آگاهی از روش ساخت تابلو مولتی استایل و اطلاع قیمت تابلو مولتی استایل را دارید تا انتها با ما همراه باشید.

تابلو مولتی استایل و تابلو سازی

مولتی استایل چیست؟

مولتی استایل نوعی پلاستیک است که معمولا به صورت ورق هایی به ابعاد 60*120 سانتی متر همراه با ضخامت 1.5 میلیمتر تولید می شود و از دولایه اصلی اکرولیک و ABS تشکیل شده است. ABS در مولتی استایل لایه ای است که در رنگ ها و طرح های متفاوت تولید می شود و بر روی اکرولیک چسبانده شده است و روی آن به دلیل محافظت در برابر خط و خش، یک لایه نایلونی قرار داده می شود. از پر کاربرد ترین رنگ های ABS در مولتی استایل نیز می توان به رنگ های طلایی و نقره ای اشاره کرد که هر کدام از آنها به شکل آینه ای براق و مات خش دار در بازار موجود می باشند.

ورق های مولتی استایل که با نام ای بی اس نیز شناخته می شوند دارای کاربرد های فراوانی می باشد و در صنایعی مانند دکوراسیون داخلی، ایجاد سقف های کاذب، استفاده در آسانسور، ساخت آینه ها و لوازم دکوری، ساخت لوح تقدیر و تندیس، انواع تابلو های تبلیغاتی و حروف های برجسته مانند تابلو چلنیوم به کار می روند. البته به این نکته نیز باید اشاره نمود که استفاده از ورق های مولتی استایل به دلیل عدم مقاومت در مقابل شرایط جوی و خراشیدگی مقرون بصرفه نخواهد بود و پیشنهاد می شود از متریال های استیل یا پلکسی گلاس استفاده شود.

برش لیزر مولتی استایل

برش لیزر مولتی استایل

یکی از دلایلی که ورق های مولتی استایل را به عنوان یکی از متریال های پر کاربرد تبدیل نموده است، انجام برش در طرح های متنوع با دستگاه لیزر بر روی آن می باشد. در واقع انعطاف پذیری ورق مولتی استایل و ضخامت پایین آن یکی از نقاط قوت آن در رابطه با برش لیزر بشمار می رود که مسلما در به ثمر رسیدن ایده ها و نو آوری ها از نکات مثبت در جهت کسب و کار و بازاریابی می باشد.

همچنین لایه ABS موجود در مولتی استایل این مزیت را دارد تا با حک کردن طرح ها و متن های متفاوت روی مولتی استایل به ایده های متفاوت خود دست پیدا کنیم و بازار مربوط به آن را که می تواند شامل تولید تندیس، هدایای تبلیغاتی و مواردی مشابه باشد را به دست بگیریم. نکته حائز اهمیت در حکاکی مولتی استایل قدرت و سرعت دستگاه لیزر می باشد که می بایست با توجه به طرح مورد نظر اقدامات لازم انجام گیرد که در همین راستا باید عنوان نمود که در صورت نیاز به حک عمیق بر روی مولتی استایل، قدرت دستگاه لیزر، بالا و سرعت، متناسب با آن پایین در نظر گرفته می شود و عکس این مورد یا حک نمودن سطحی قدرت پایین و سرعت متناسب با نوع طرح، بالاتر در نظر گرفته می شود.

مولتی استایل در تابلو سازی

مولتی استایل در تابلو سازی
در ابتدای این مطلب با عنوان تابلو مولتی استایل و تابلو سازی گفتیم که بیش از صدها متریال در تابلو سازی مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از آنها مولتی استایل است؛ در واقع پیشرفت تکنولوژی و تنوع روز افزون در ساخت تابلوهای تبلیغاتی از عمده دلایل تولید مولتی استایل در ساخت تابلوها می باشد. مولتی استایل در بسیاری از تابلو های مدرن امروزی به کار گرفته می شود که البته بسته به نوع سفارش و طرح تابلو ها می توان از آن استفاده نمود.

به کار بردن مولتی استایل در تابلو سازی و ساخت تابلو می بایست توسط چسب های دو طرفه سلولزی انجام شود که البته قبل از استفاده از چسب دو طرفه باید محل نصب و پشت مولتی استایل کاملا تمیز و خشک باشد تا مراحل نصب به بهترین شکل ممکن انجام پذیرد. بعد از نصب مولتی استایل در محل مورد نظر، اقدام به برداشتن لایه نایلونی آن می نماییم و در صورت نیاز به تمیز کردن مولتی استایل توسط دستمال کاغذی و اسپری مخصوص شیشه مبادرت به انجام این کار می کنیم.

ساخت تابلو مولتی استایل

تابلو مولتی استایل به روش های مختلفی تولید که هر کدام از آنها کاربردهای مختص به خود را دارند که در ادامه می خواهیم با چند نوع پر کاربرد آنها آشنا شویم.

پلاک مولتی استایل

پلاک مولتی استایل
یکی از جامع ترین و کاربردی ترین استفاده از مولتی استایل را باید ساخت پلاک مولتی استایل نام برد که در این رابطه باید اینطور تعریف کنیم که پلاک مولتی استایل به نوعی از تابلوها گفته می شود که با استفاده از ورق های مولتی استایل به شکل پلاک ساخته می شود.

ساخت پلاک مولتی استایل می تواند شامل ساخت پلاک منزل، پلاک اتاق های اداری و انواع موارد مشابه دیگر باشد.

البته در تولید پلاک مولتی استایل می توان این متریال را با پلکسی گلاس، استیل، آهن، چوب و متریال های دیگر تلفیق نمود و به تولید یک پلاک مدرن، متفاوت و جدید مولتی استایل دست یافت.

تابلو رو میزی مولتی استایل

تابلو رو میزی مولتی استایل
یک مورد دیگر استفاده از تابلو مولتی استایل جهت ساخت یک مدل از تابلو، مربوط می شود به ساخت تابلو مولتی استایل رو میزی و کاربرد آن هم همانطور که از نام آن بر می آید، استفاده و قرار دادن روی میز است.

از تابلو مولتی استیل رو میزی می توان در جهت میزهای مدیریتی، میزهای معاونت، اتاق های مدیریت، بیمارستان ها و دیگر موارد مشابه استفاده کرد.

مولتی استیل و تابلو راهنمای طبقات

مولتی استیل و تابلو راهنمای طبقات

تابلو راهنمای طبقات یکی از انواع تابلو تبلیغاتی می باشد که توسط گروه های مختلف تابلو سازی تولید می شود و در ساختمانهای تجاری، دولتی، بیمارستانها، کلینیک های پزشکی و... به عنوان راهنمای مراجعین مورد استفاده قرار می گیرد. تابلو راهنمای طبقات با استفاده از متریال های متفاوتی مانند استیل، فلز، پلکسی گلاس و مولتی استایل ساخته می شوند که البته امروزه با توجه به تنوع در نوع متریالها، به صورت تلفیقی یا کاربرد دو یا چند مورد ساخته می شود.

به عنوان مثال ساخت تابلو راهنمای طبقات با استفاده از پلکسی گلاس در دو رنگ متفاوت که یکی از آنها پلکسی شیشه ای می باشد همراه با حک یا برش مولتی استایل یکی از رایج ترین تابلو راهنمای طبقات می باشد که انتخاب رنگ مولتی استایل در ساخت نیز می تواند با توجه به نوع سفارش متفاوت باشد.

مولتی استایل و حروف برجسته

مولتی استایل و حروف برجسته

تنوع در ساخت حروف های برجسته امروزه یکی از مهمترین موارد در تابلو سازی و ساخت تابلو های تبلیغاتی می باشد به طوری که این مهم اثبابی را در جهت رقابتی تنگاتنگ میان شرکت های تابلو سازی فراهم نموده است و تابلو سازان را بر آن داشته تا با خلق ایده ها و نو آوری ها مبادرت به ساخت انواع حروف برجسته نمایند. اما یکی از مهمترین ها در تولید و ساخت حروف های برجسته وجود متریال های متفاوت در تابلو سازی می باشد. در واقع این نوع متریال ها است که باعث تولیدات مدرن در یک کارگاه تابلو سازی می باشد.

مولتی استایل در تولید حروف برجسته امروزه از کاربرد های متفاوتی برخوردار می باشد. به عنوان مثال در تولید تابلو چلنیوم می توان از مولتی استایل روی پلکسی گلاس استفاده نمود یا اینکه تولید تابلو نئون پلاستیک همراه با مولتی استایل و یا تولید حروف های تلفیقی همراه با مولتی استایل و نمونه های مشابه دیگر.

نکته مهم در ساخت حروف های برجسته با مولتی استایل، مقاوم نبودن حروف ها در برابر شرایط جوی می باشد. در واقع باید عنوان نمود که مولتی استایل به دلیل عدم مقاومت در برابر تابش مستقیم نور آفتاب و ضربه، مناسب فضای بیرونی یا تابلو مغازه و سردرب نمی باشد و پیشنهاد می شود از آن به عنوان ساخت تابلو های تبلیغاتی در فضای داخلی استفاده شود.

چاپ مولتی استایل

یکی از مزیت های جالب مولتی استایل امکان چاپ روی آن است که انجام این عمل با استفاده از دستگاه فلت بد انجام می شود و می توان چاپ روی مولتی استایل را در رنگ های متنوع انجام داد و به عنوان یک تابلو تبلیغاتی از آن بهرمند بود. 

سفارش تابلو مولتی استایل

تا این قسمت از مطلب با تابلو مولتی استایل و انواع آن آشنا شدیم که مسلما اطلاع از این موارد یکی از موضوعات مهم در رابطه با سفارش تابلو مولتی استایل بشمار می رود و هر چه این اطلاعات بیشتر باشد می تواند در سفارش دقیق تابلو نیز موثر باشد.

موضوع دیگر در رابطه با سفارش تابلو مولتی استایل اطلاع از قیمت گذاری آن می باشد که در ادامه می توانید با روش محاسبه این نوع از تابلو نیز آشنا شوید و در نهایت جهت ثبت سفارش با ما در تماس باشید.

قیمت تابلو مولتی استایل

قیمت تابلو مولتی استایل
مبحث آخر مربوط می شود به قیمت تابلو مولتی استایل که در همین ابتدا باید گفت که قیمت گذاری روی این متریال بر مبنای نوع آن خواهد بود؛ به عنوان مثال ساخت تابلو راهنمای طبقات، پلاک های تبلیغاتی و حروف های برجسته ای که با استفاده از مولتی استایل تولید می شوند به شیوه های مختلفی قیمت گذاری می شوند.
اما در کل باید اینطور گفت که تابلو راهنمای طبقات و پلاک های مولتی استایل بر حسب سانتیمتر یا متر مربع محاسبه می شوند (طول ضرب در عرض) و در مقابل تابلوهای حروف برجسته ای که با مولتی استایل تولید می شوند بر حسب متر دور حروف قیمت گذاری می شوند.
نکته آخر هم که باید در مورد تابلوهای مولتی استایل عنوان کرد این است که می توان تابلوهای مولتی استایل را به شکل پشت چسب دار تولید نمود که در نهایت به آن تابلو مولتی استایل پشت چسب دار گفته می شود.