امروزه کسب در آمد و بازاریابی در مشاغل و اصناف مختلف با توجه به نوع تبلیغات می تواند متفاوت باشد به طوریکه تبلیغات های مفید همراه با یک استراتژی هدفمند می تواند تضمین و بازدهی بالاتری را در جهت معرفی مجموعه ها در راستای بازاریابیشان نسب به رقبای خود داشته باشد.
اما یکی از راه های بازاریابی و کسب درآمد را می توان تبلیغات محیطی عنوان کرد که این نوع از تبلیغات به حرفه تابلو سازی مربوط می شود و می بایست توسط مجموعه ها یا گروه های تابلو سازی انجام پذیرد که البته تنوع محصولات در این حرفه یکی از موضوعات مهم و بحث بر انگیز می باشد. چرا که تولید تابلو هایی مانند تابلو استیل، تابلو نئون پلاستیک، تابلو چلنیوم و بسیاری دیگر از موارد مشابه، تاثیرات مفیدی بر فروش خواهد داشت.

حروف برجسته نوراندریک


تابلو های تبلیغاتی حروف برجسته در صنعت تابلو سازی را می توان از تنوع پذیر ترین راه های تبلیغاتی دانست و دلایل اصلی آن را می توان تولید بیش از ده ها مدل حروف برجسته که هر کدام در رنگ های متفاوت قابل ساخت می باشند عنوان کرد که اکثر این حروف ها علاوه بر نوع رنگ قابلیت تلفیق با یکدیگر را نیز دارا می باشند.
حروف برجسته نور اندریک نیز یکی دیگر از مدل های ساخت حروف می باشد و دلیل نام گذاری این حروف، اجرای نور در پشت حروف ها است به صورتی که بعد از نصب، نور پردازی و تابش نور به زمینه کار که می تواند از جنس سنگ، چوب یا کامپوزیت باشد کاملا قابل رویت می باشد. در ادامه این مبحث به توضیحات مختصری در مورد ساخت چند نمونه از حروف برجسته نور اندریک می پردازیم.

تابلو چلنیوم نوراندریک

تابلو چلنیوم نوراندریک
تابلو چلنیوم نوعی از تابلو تبلیغاتی می باشد که در دسته تابلو های حروف برجسته قرار دارد و متریال اصلی در تولید آن، لبه چنلیوم، پلکسی گلاس، اس ام دی بلوکی و پی وی سی است. تابلو چلنیوم از تابلو هایی به شمار می رود که جهت تبلیغات فضای داخلی و به عنوان تابلو سردر مورد استفاده قرار می گیرد و به صورت بدون نور و با نور یا روشنایی اجرا می شود.
منبع اصلی نور در تابلو چلنیوم نمای اصلی یا سطح روی حروف که از جنس پلکسی گلاس است می باشد که این روشنایی توسط اس ام دی های بلوکی داخل حروف تولید می شود.
اما یکی از موارد مهم در تولید این نوع از حروف، قابلیت نور پردازی در پشت آن می باشد که در واقع علاوه بر نور پردازی در داخل حروف، می توان از اس ام دی های بلوکی در پشت حروف نیز استفاده نمود و حروف ساخته شده را به تابلو چلنیوم نور اندریک تبدیل نمود.

تابلو استیل نوراندریک

تابلو استیل نوراندریک

حروف برجسته استیل یا همان تابلو استیل توسط متریال استیل که اصطلاحا در دو نوع استیل نگیر و بگیر در بازار موجود می باشد ساخته می شود که در حرفه تابلو سازی معمولا از نوع نگیر آن به دلیل مقاوم بودن در شرایط مختلف جوی و عدم زنگ زدن استفاده می شود.
ساخت حروف های استیل به چندین روش مختلف انجام می گیرد که می توان از مهمترین آنها به تابلو استیل بدون نور و تابلو استیل نور دار اشاره نمود که البته تابلو استیل نور دار نیز به چندین روش قابل ساخت و نصب می باشد که از متداول ترین آنها می توان به حروف استیل و پلکسی گلاس و حروف استیل نور اندریک اشاره نمود.
در واقع حروف استیل نور اندریک به نوعی از حروف استیل گفته می شود که اس ام دی های بلوکی در قسمت داخل حروف کار شود به شیوه ای که بعد از نصب، شاهد نمای نور در قسمت پشت حروف و تابش آن بر زمینه کار باشیم.

تابلو نئون پلاستیک نوراندریک

تابلو نئون پلاستیک نوراندریک
حروف نئون پلاستیک یکی دیگر از حروف های برجسته می باشد که توسط پلکسی گلاس، اس ام دی و پی وی سی تولید می شود و تنها تفاوت آن با حروف چلنیوم، لبه حروف می باشد که در تابلو چلنیوم، لبه به کار رفته از رول های چنلیوم و در تابلو نئون پلاستیک لبه مورد استفاده، پلکسی گلاس می باشد.
حروف نئون پلاستیک بر خلاف تابلو چلنیوم که تابش نور تنها از روی حروف است، دارای روشنایی از کناره ها یا لبه حروف نیز می باشد که این روشنایی می تواند توسط رنگ های مختلف پلکسی گلاس و اس ام دی های بلوکی ایجاد شود.
در مورد اجرا و ساخت حروف نئون پلاستیک نیز باید یاد آور شد که حروف نئون پلاستیک به دو روش لبه هندی و لبه کنشکاف قابل ساخت می باشد که در هر دو مدل ساخت قابلیت نور پردازی از پشت حروف یا نور اندریک کردن حروف میثر خواهد بود که مسلما با اجرای این روش علاوه بر سطح حروف و لبه حروف، شاهد نور پردازی از پشت حروف نیز خواهیم بود.

تابلو فلزی نوراندریک

تابلو فلزی نور اندریک
تابلو فلزی یا حروف فلزی از تابلو های حروف برجسته می باشد که توسط فلز ساخته می شود بدین شکل که بعد از طراحی تابلو مورد نظر، ورق فلزی مطابق با طرح توسط دستگاه فایبر برش داده می شود ولبه های کار که از قبل به صورت برش داده شده آماده می باشد توسط حروف ساز، دور تا دور طرح مورد نظر قرار گرفته و حروف برجسته تولید می شود.
حروف برجسته فلزی نیز مانند دیگر موارد عنوان شده می تواند به صورت نور اندریک اجرا شود که نور پردازی این مدل از حروف در رنگ های متنوع همراه با تلفیق دیگر حروف های برجسته قابل اجرا خواهد بود.

قیمت حروف برجسته نوراندریک

قیمت حروف برجسته نور اندریک
قیمت تابلو های تبلیغاتی در تابلو سازی از لحاظ نوع تابلو بر مبناهای متفاوتی مانند متر مربع، متر محیط و مواردی دیگر محاسبه می شود که قیمت گذاری در تابلو های حروف برجسته با توجه به متر محیط محاسبه خواهد شد و قیمت تابلو نور اندریک نیز با توجه به انواع آن مانند چلنیوم، استیل، فلز و دیگر حروف های برجسته به صورت متر محیط و قیمت مصوب اتحادیه تابلو سازان روی انواع حروف برجسته محاسبه خواهد شد به عنوان مثال قیمت تابلو چلنیوم نور اندریک و قیمت حروف استیل نور اندریک با در نظر داشتن متریال های کاربردی در آن متفاوت می باشد.

در آخر باید موضوعی را عنوان نمود که حروف برجسته نور اندریک معمولا با فاصله چند سانتی متری روی زمینه کار نصب می شود و می تواند روی تمام حروف های برجسته اجرا شود که البته می بایست تلفیق حروف های برجسته، نوع زمینه به کار رفته و همچنین هارمونی رنگ ها را نیز در رابطه با تاثیر گذاری مفید تابلو ساخته شده در نظر داشت.