دنیای امروز تبلیغات با توجه به بسیاری از عوامل مانند پیشرفت تکنولوژی، ایده های نو، حجم بالای تبلیغات مختلف و بسیاری دیگر از موارد به سرعت در حال تغییر و تحول می باشد که این تغییرات در حرفه تابلو سازی که یکی از شاخه ها و مشاغل مربوط به تبلیغات می باشد تاثیر گذار بوده است.
در واقع تبلیغات یکی از مواردی بشمار می رود که نیازمند شناخت بسیاری از عوامل در راستای بازاریابی و فروش در کسب کارها می باشد که از مهمترین آنها می توان به تبلیغات مفهومی اشاره نمود.

تبلیغات مفهومی در تابلو سازی


تبلیغات مفهومی نوعی از تبلیغات است که امروزه از کاربرد فراوانی برخودار می باشد و می توان در تعریفی اجمالی از آن عنوان نمود که تبلیغات مفهومی به تبلیغاتی اطلاق می شود که از طریق بصری حاوی پیام خاصی همراه با تامل برای بیینده باشد.
تبلیغات مفهومی به دلیل ارتباط مستقیم با علم روانشناسی و تاثیر گذاری در تفکر و تامل افراد از مدرن ترین نوع تبلیغات بشمار می رود به طوری که می توان از آن به عنوان ابزاری فوق العاده کار آمد در راستای پیام رسان اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، هنری،برند سازی و همچنین ماندگاری کسب کار ها در اذهان عمومی استفاده نمود.

عناوین مهم تبلیغات مفهومی در تابلو سازی
تبلیغات مفهومی در تابلو سازی که خود یکی از شاخه های تبلیغات می باشد به چندین بخش در این حرفه تقسیم می شود که در ادامه به دو اصل مهم آنها خواهیم پرداخت.


طراحی مفهومی در تابلو سازی

طراحی مفهومی در تابلو سازی

طراحی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در تبلیغات به شمار می رود که می تواند اکثر شاخه های تبلیغاتی مانند تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردهای جاده ای، تابلو های تبلیغاتی و بسیاری از موارد مشابه را شامل شود.
در واقع طرح را می توان هسته اصلی تبلیغات نام برد که در ساخت تابلو های تبلیغاتی نیز به وضوح قابل رویت می باشد و قبل از ساخت و نصب هر تابلو تبلیغاتی توسط گروه ها و مجموعه های مختلف تابلو سازی، تابلو ساخته شده ابتدا توسط افراد متخصص طراحی شده و بعد به مرحله نصب می رسند که در همین راستا طراحی مفهومی می تواند در بیننده حسی از نوع کسب کار یک مجموعه و همچنین نقش بستن و ماندگاری در ذهن وی ایجاد نماید.


اجرای مفهومی در تابلو سازی

اجرای مفهومی در تابلو سازییکی دیگر از ارکان اصلی تبلیغات مفهومی در تابلو سازی نوع اجرا و متریال مصرفی در تابلو ساخته شده می باشد. در واقع منظور از اجرای مفهومی در تابلو سازی نوع متریال به کار رفته در تابلو تبلیغاتی می باشد به طوری که بیننده در نگاه اول با کمی تامل به تابلو نصب شده، استنباطی حدودی در مورد کسب کار مربوطه به دست آورد.
اجرای مفهومی و طراحی مفهومی ارتباطی مستقیم با یکدیگر دارند که با توجه به نوع کسب کار و تفکرات طراح می تواند پیام رسان مفید و مثبتی برای تبلیغات باشد.
به عنوان مثال برای ساخت یک تابلو تبلیغاتی صنفی مانند گلفروشی می توان از حروفهای برجسته همراه با تلفیق گیاهان مصنوعی استفاده نمود که همین موضوع می تواند ذهن بیننده را در نگاه اول چندین قدم به نوع فعالیت یک مجموعه سوق دهد.
و اما نکته آخر در مورد تبلیغات مفهومی این است که این نوع از تبلیغات می بایست به صورت کاملا هوشمندانه و به دست گروه ها و افراد مجرب در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر انجام گیرد و ذهن بیننده را درگیر با موضع اصلی تبلیغ نماید.