حروف نئون پلاستیک بیش از چندین دهه است که در صنعت تابلو سازی به عنوان یکی از حروف های برجسته در جهت تبلیغات تابلو مغازه و دیگر موارد تبلیغات محیطی مورد استفاده و استقبال اکثر مشتریان قرار دارد.

تابلو نئون پلاستیک لبه هندی و کنشکافاین نوع از حروف برجسته معمولا در دو مدل کنشکاف و لبه هندی ساخته می شود که در ادامه این مطلب به توضیحاتی در مورد آنها می پردازیم.


حروف نئون پلاستیک

تابلو نئون پلاستیک

قبل از معرفی حروف لبه هندی و لبه کنشکاف لازم می دانیم کمی بیشتر با ماهیت حروف نئون پلاستیک آشنا شویم.
بعد از ورود تابلو نئون و در پی آن پلکسی گلاس ها به بازار تبلیغات و تابلو سازی، حروف نئون پلاستیک که برگرفته از نام نئون و پلاستیک می باشد پا به عرصه تابلو سازی نهاد.
تابلو نئون پلاستیک نوعی حروف برجسته می باشد که به واسطه پلکسی گلاس ساخته می شود. در واقع متریال تشکیل شده در این نوع از حروف، پلکسی گلاس یا همان پلاستیک هایی است که طی مراحلی در تولید، به صورت ورق های شیشه ای و شفاف تبدیل می شوند.
مراحل برجسته گی در حروف نئون پلاستیک، پس از برش لبه در ابعاد مختلف و قرار دادن آن دور تا دور حروف مورد نظر توسط حروف سازان با ابزار های مربوطه حاصل می گردد.
در مورد دلیل نام گذاری حروف نئون پلاستیک نیز باید یاد آور شد که به دلیل استفاده از نئون در زمان های دور (قبل از تولید ال ای دی و اس ام دی ها) برای روشنایی و نور پردازی حروف، این حروف برجسته با این نام میان تابلو سازان مرسوم گشته است.


حروف نئون پلاستیک لبه کنشکاف

تابلو نئون پلاستیک لبه کنشکاف
ساخت حروف نئون پلاستیک با استفاده از روش کنشکاف به این شکل است که پس از برش لبه مورد نظر، توسط ابزار های خاص حروف سازی، شکافی با عمق مشخص سر تا سر و در طول لبه ایجاد می شود و لبه حروف برش داده شده داخل آن قرار می گیرد. به شکلی که بعد از ساخت حروف، نمای روی کار یا همان حروف اصلی کمی به داخل فیکس شده و قابل مشاهده می باشد.

نکته دیگری هم که می توان جهت درک بیشتر در رابطه ظاهر حروف نئون پلاستیک لبه کنشکاف عنوان نمود این است که شکل این مدل از حروف شبیه به حروف برجسته چلنیوم یا همان تابلو چلنیوم است، با این تفاوت که جنس لبه حروف چلنیوم از یک نوع آلومینیوم به نام چنلیوم است و جنس لبه حروف نئون پلاستیک کنشکاف از پلکسی گلاس می باشد.


حروف نئون پلاستیک لبه هندی

تابلو نئون پلاستیک لبه هندی
حروف لبه هندی یکی از زیبا ترین حروف های برجسته در تابلو سازی می باشد که ظرافت و زیبایی خاص آن، این مدل از تابلو تبلیغاتی را به یکی از لوکس ترین تابلو ها تبدیل نموده است.
روش ساخت این حروف به این شکل است که پس از برش لبه و حروف مورد نظر، لبه پلکسی گلاس مشابه حروف کنشکاف دور تا دور حروف قرار می گیرد. با این تفاوت که حروف برش داده شده دقیقا روی لبه قرار می گیرد و در نمای مشاهده شده این مورد به وضوح قابل رویت می باشد و هیچ گونه لبه اضافی از سطح حروف مشاهده نخواهد شد.
در مورد قیمت تابلو نئون پلاستیک نیز باید عنوان کرد که قیمت ساخت حروف لبه هندی به مراتب بالاتر از لبه کنشکاف خواهد بود چرا که ساخت حروف لبه هندی نیازمند صرف زمان بیشتر نسبت به حروف کنشکاف می باشد.