یکی از رنگ هایی که امروزه در ساخت تابلو های تبلیغاتی از کاربرد فراوانی بر خوردار است رنگ زیبا و گرم طلایی می باشد که از ترکیب دو رنگ کرم و زرد حاصل شده است.
رنگ طلایی از نظر روانشناسی یکی از رنگ هایست که حس ثروت، توانایی، دانایی، بزرگی، معتبر بودن و قدرت را به بیننده انتقال می دهد که در مقابل و راستای همین موارد، رویت یک تابلو تبلیغاتی همراه با رنگ های طلایی نیز همین عناوین را به بیننده انتقال خواهد داد.

حروف چلنیوم طلایی

رنگ طلایی در ساخت تابلو چلنیوم

همانطور که گفتیم یکی از کاربردهای رنگ طلایی در رابطه با تابلوهای تبلیغاتی است که این مورد در ساخت تابلو چلنیوم هم صدق می کند و به کارگیری از این رنگ در تولید حروف چلنیوم بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.
نکته مهمی که باید برای استفاده از رنگ طلایی در ساخت حروف چلنیوم در نظر داشته باشیم دوام رنگ طلایی است که با خواندن این مطلب تا انتها می توانیم بهترین رنگ طلایی در ساخت حروف چلنیوم را انتخاب کنیم.

رنگ طلایی شامل کدام قسمت از حروف چلنیوم است؟

رنگ طلایی پلکسی گلاس و رول چنلیوم

همانطور که می دانیم حروف چلنیوم با استفاده از پلکسی گلاس و یک لبه آلومینیومی به نام چنلیوم در کارگاه های تابلو سازی ساخته می شود که در مورد استفاده از رنگ طلایی در این حروف باید گفت که می توان از لبه چنلیوم طلایی و یا پلکسی گلاس طلایی استفاده کرد لذا با توجه به این مورد، مطلب را ادامه خواهیم داد.

رول چنلیوم (راه های تشخیص رنگ طلایی مرغوب)

راه های بسیاری در انتخاب و تشخیص چنلیوم طلایی مرغوب و با کیفیت وجود دارد که به طور کوتاه به دو مورد مهم آن می پردازیم.

کارخانه تولید کننده

تولید کنندگان بسیاری هستند که در کارخانه ها و خط تولید لبه های چنلیوم فعالیت دارند که برخی از آنها از نام های معتبر و شناخته شده ای برخوردار هستند.
توصیه ما برای انتخاب یک چنلیوم طلایی با کیفیت این است که حتما از نام و برند لبه چنلیوم اطلاعات لازم را کسب نمایید که با سوال از مجموعه تابلو سازی می توانید این اطلاعات را در اختیار داشته باشد.
نکته دیگر هم این است که شرکت های معتبر و تولید کننده رول های چنلیوم، برند خود را روی رول های چنلیوم (سطح داخلی رول) حک می کنند که این موضوع کاملا مشخص است.

تست رنگ با تینر

یکی از ساده ترین روش ها برای تشخیص مرغوبیت رنگ چنلیوم طلایی، استفاده از تینر است که با استفاده از دستمال یا پنبه و آغشته کردن آن به تینر و در نهایت کشیدن دستمال روی لبه چنلیوم به راحتی می توان کیفیت رنگ طلایی را تشخیص داد.
چنلیوم هایی که دارای کیفیت رنگ پایین هستند با تماس دستمال آغشته به تینر، رنگ خود را از دست داده و یا کم رنگ می شوند.

قیمت

مورد دیگر در تشخیص رول چنلیوم طلایی با کیفیت، قیمت آن است که بعضا دیده شده برخی از فروشندگان قیمت رنگ طلایی و نقره ای را به مشتریان یکسان و بسیار نزدیک به هم اعلام می کنند.
مورد مهم این است که مسلما نباید از چنلیوم های طلایی با قیمت پایین در ساخت حروف چلنیوم استفاده کرد؛ چرا که رول چنلیوم طلایی قیمت بالاتری نسبت به رنگ نقره ای دارد و قیمت برابر این رنگ با نقره ای منطقی نخواهد بود.

پلکسی گلاس (راه های تشخیص رنگ طلایی مرغوب)


از موارد دیگری که در ساخت تابلو چلنیوم شامل رنگ طلایی می شود، پلکسی گلاس است که در ادامه با 2 راه مهم در تشخیص مرغوب ترین آن آشنا خواهیم شد.

برند پلکسی گلاس

پلکسی گلاس هم مانند رول های چنلیوم توسط شرکت های مختلفی تولید می شود که مسلما شرکت های نام آشنا در تولید رنگ طلایی از پرچم داران بشمار می روند؛ لذا استفاده از برند شناخته شده یکی از راه ها در تضمین کیفیت رنگ طلایی پلکسی و در نهایت تابلو چنلیوم بشمار می رود.

رویت مغزی پلکسی گلاس

برخی از شرکت ها و تولید کنندگان هستند که کیفیت پلکسی مرغوبی ندارند و این مورد در رنگ طلایی نیز از بارزترین مصداق ها بشمار می رود؛ تولید پلکسی طلایی این تولید کنندگان به این صورت است که تنها لایه ای از پلکسی را با رنگ طلایی می پوشانند.
برای اینکه متوجه شویم که مغزی پلکسی گلاس طلایی، همانند سطح روی آن طلایی رنگ است، بهترین راه و ساده ترین روش، برش دادن و یا شکستن قسمت کوچکی از پلکسی است که می توان به راحتی رنگ وسط پلکسی را هم رویت نمود.

تست با تینر

برخی از پلکسی گلاس های طلایی هستند که آنقدر کیفیت رنگ پایینی دارند به راحتی و با تماس با تینر، کیفیت رنگ خود را از دست خواهند داد؛ لذا استفاده از تینر همانند تست رنگ طلایی چنلیوم، در رابطه با پلکسی گلاس هم کارآمد است.

قیمت پلکسی طلایی

مورد آخر هم قیمت پلکسی گلاس طلایی است که در یک کلام باید اینطور گفت که در انتخاب پلکسی گلاس طلایی مرغوب باید به قیمت هم دقت داشت؛ چرا که در اکثر مواقع هیچ دلیلی برای قیمت پایین وجود نخواهد شدت؛ لذا در نهایت قیمت تابلو چلنیوم را فدای کیفیت آن نکنید.

نکته پایانی

با خواندن این مطلب راه های تشخیص انتخاب بهترین رنگ طلایی در تابلو چلنیوم را آموختیم؛ لذا پیشنهاد داریم که در رابطه با این موضوع دقت لازم را داشته باشید تا دچا هزینه های مازاد نشوید.

به عنوان مثال ساخت تابلو چلنیوم کریستال به دلیل استفاده از رزین در ساخت می بایست از رنگ طلایی چنلیوم با کیفیتی بهرهمند باشد چرا که تماس رزین با چنلیوم می تواند باعث از بین رفتن رنگ آن شود.

و یا در مثال دیگر تابلو چلنیوم پانچ را در نظر داشته باشید که ورق پلکسی آن با استفاده از دستگاه لیزر پانچ می شود؛ موردی که مسلم است، ورق طلایی پلکسی باید رنگ مرغوبی داشته باشد تا زیر دستگاه لیزر کیفیت خود را از دست ندهد.