پلکسی گلاس متریالی است شبیه به شیشه که امروزه از مصارف آن می توان در صنعت هایی مانند ساختمان سازی، دکوراسیون داخلی، خودرو سازی و بسیاری دیگر از صنایع ماشینی و دستی نام برد.

تابلو سازی پلکسی طلایی
اما یکی دیگر از مصارف پلکسی گلاس استفاده از آن به عنوان ساخت انواع تابلو تبلیغاتی در حرفه تابلو سازی می باشد.


از عمده استفاده های پلکسی گلاس در تابلو سازی می توان به ساخت حروف های برجسته مانند تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک اشاره کرد. البته کاربرد آن تنها شامل حروف های برجسته نخواهد بود و در ساخت انواع تابلو های راهنما و دیگر موارد مشابه در تابلو سازی نیز کاربرد دارد.
پلکسی گلاس در مدل های متفاوتی مانند شیشه ای، پلکسی گلاس آگاما و آینه ای تولید و به بازار عرضه می گردد که از بیشترین کاربرد آن در تابلو سازی می توان به پلکسی گلاس شیشه ای، آگاما و رنگی که در رنگ های متنوعی نیز موجود می باشند در ساخت حروف های برجسته اشاره کرد.
به غیر از پلکسی شیشه ای، رنگی و پلکسی آگاما، نوع آینه ای آن امروزه در حرفه تبلیغات محیطی و تابلو سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

ساخت پلکسی آینه ای

اگر بخواهیم در رابطه با ساخت پلکسی گلاس آینه ای به توضیح بپردازیم باید اینطور عنوان کنیم که می توانیم پلکسی گلاس های آینه ای را در رنگ بندی ها و انواع متفاوتی به عنوان ساخت و تولید انواع تابلو های تبلیغاتی استفاده کنیم و در حقیقت منظور از ساخت پلکسی آینه ای در تابلو سازی یعنی به کار بردن آن در تولید تابلو های تبلیغاتی.


برخی از تابلو های طلایی در تابلو سازی

تابلو سازی آنقدر متنوع است که می توان تولید تابلو های متنوعی را در آن نام برد که هر کدامشان در راستا و جهت گیری تبلیغاتی، اهداف مشخصی را دنبال می کنند؛ در ادامه به توضیحات بسیار مختصری در مورد برخی از آنها خواهیم پرداخت.

تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم یک نوع حروف برجسته است که کاربرد آن در راستای تبلیغات مغازه ها، شرکت ها و ... می باشد که می توان منبع ساخت آن را در کارگاه های تابلو سازی نام برد؛ تابلو چلنیوم در رنگ بندی های مختلفی ساخته می شود که یکی از آنها رنگ طلایی می باشد.

تابلو لایت باکس

لایت باکس در تابلو سازی یعنی جعبه نور و در تابلو سازی با عنوان تابلو لایت باکس شناخته می شود؛ تابلو های لایت باکس مانند یگر تابلو های تبلیغاتی دارای تنوع رنگ بالایی هستند که یکی از آنها تابلو لایت باکس طللایی بشمار می رود.

تابلو نئون پلاستیک

تابلو نئون پلاستیک در جقیقت یک نوع از تابلو های خروف برجسته است که می شود آنها را در رنگ بندی ها ی مختلفی به مرحله تولید رساند که یکی از انواع آنها تابلو نئون پلاستیک طلایی است.

تفاوت پلکسی گلاس آینه ای و شیشه ای

تفاوت ساخت پلکسی آینه ای با نوع شیشه ای آن، استفاده از جیوه در پشت پلکسی می باشد به این صورت که پس از ساخت، جیوه همانند تولید آینه، پشت پلکسی قرار می گیرد و ظاهر آینه ای شکل به آن می بخشد.

از کاربردی ترین رنگ های پلکسی گلاس آینه ای در تابلو سازی می توان، پلکسی طلایی و نقره ای را نام برد که امروزه در ساخت تابلو چلنیوم و دیگر حروف های برجسته مورد استفاده توسط مجموعه های تبلیغاتی در کارگاه تابلو سازی قرار می گیرد.
نکته مهمی که در مورد پلکسی های آینه ای باید عنوان کرد این است که پلکسی آینه ای قابلیت نور پردازی و رد شدن نور از خود را ندارد.
به عنوان مثال ساخت تابلو چلنیوم با استفاده از پلکسی طلایی و نقره ای به تنهایی قابلیت روشنایی را ندارد و تابلو سازان در ساخت حروف های برجسته با استفاده از این متریال در صورت نیاز مشتری و نوع سفارش تابلو نوری، مجبور به ساخت حروف با استفاده و تلفیق پلکسی آینه ای و شیشه ای و یا پانچ کردن آن می باشند.
منظور از پانچ کردن حروف این است که برای ایجاد نور در حروف می بایست روی پلکسی گلاس طلایی یا نقره ای توسط دستگاه لیزر اشکالی برای باز تاب نور ایجاد شود که از رایج ترین ساخت این حروف ها می توان تابلو چلنیوم پانچ که در رنگ های متفاوتی تولید می شوند را نام برد.

قیمت تابلو چلنیوم با پلکسی آینه ای

در مورد قیمت تابلو چلنیوم طلایی پانچ باید یادآور شد که قیمتی به مراتب بالاتر نسبت به نوع معمولی آن دارد؛ در واقع بیشترین افزایش قیمت، علاوه بر پانچ کردن حروف، شامل استفاده از پلکسی طلایی در آن می باشد.