امروزه دنیای تبلیغات محیطی و تابلو سازی به لطف تکنولوژی همراه با ایده های نو در کارگاه های تابلو سازی به سرعت رو یه پیشرفت هستند. به طوری که همه روزه با کمی تامل و دقت در سطح شهر به انواع تابلو مغازه و اماکن تجاری، شاهد این مهم خواهیم بود.

حروف کریستال 

در این مطلب قصد داریم به شناخت حروف برجسته کریستال که یکی از مدرنترین حروف های برجسته در صنعت تابلو سازی و تابلو های تبلیغاتی به شمار می رود بپردازیم .

 کریستال

کریستال حروف

 

قبل از توضیح و درک دقیق در مورد حروف برجسته کریستال لازم است تا حدودی با متریال کریستال آشنا شویم.
کریستال کلمه ای است که ریشه یونانی دارد و به معنی انجماد بر اثر سرما می باشد و در تعریفی دقیق تر در مورد کریستال باید عنوان کرد که کریستال به مواد جامدی گفته می شود که اتم ها و مولکول یا همان اجزای سازنده آنها به صورت منظم و در سه جهت کنار هم قرار گرفته و دارای ظاهری شیشه ای باشند.
از کاربردهای کریستال می توان در صنعت هایی مانند لوستر سازی، ظروف دکوری و تابلو سازی نام برد که در رنگهای متفاوتی تولید و عرضه می گردند.


حروف کریستال در تابلو سازی

حروف کریستال تابلو سازی

 

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود از کریستال علاوه بر صنعت های نام برده شده در جهت ساخت حروف های برجسته در تابلو های تبلیغاتی نیز استفاده می شود که می توان گفت یکی از حروف های برجسته مدرن نیز به شمار می رود.
استفاده از کریستال در انواع حروف برجسته مانند تابلو چلنیوم، تابلو استیل و نئون پلاستیک کاربرد بسیاری دارد که در تصویر فوق یکی از آنها به نام حروف چلنیوم کریستال قابل مشاهده می باشد.
اما استفاده از کریستال در ساخت حروف های برجسته نیازمند تجربه و دانش خاص خود می باشد، چرا که ساخت این نوع از حروف علاوه بر کریستال نیازمند رزین اپوکسی است که لازمه استفاده از رزین نیز، تجربه و شناخت کافی از این مواد شیمیایی بسیار حساس می باشد.
نکته قابل توجه که باید در مورد این حروف عنوان کرد نوع کپی آن است که با استفاده از پلکسی گلاس خرد شده در کارگاه تابلو سازی ساخته می شود که تنها با نام حروف کریستال عرضه می گردد که در واقع ماهیت کریستال ندارند و با کمی دقت به راحتی قابل تشخیص خواهد بود و قطع به یقین باید گفت که این حروف از نظر زیبایی و تمام جهات با حروف کریستال واقعی قابل مقایسه نخواهد بود.

انواع حروف برجسته کریستال

گفتیم که حروف برجسته کریستال از متریال هایی است که امروزه میان مجموعه های تابلو سازی کاربرد زیادی دارد و می توان این نوع از متریال را در برخی از حروف های برجسته که در ادامه به آنها اشاره ای مختصر خواهیم داشت استفاده نمود.

حروف چلنیوم کریستال | تابلو چلنیوم کریستال

تابلو چلنیوم یکی از تابلو ها و گذینه ها در تابلو سازی است که نام آن برای اکثر افراد آشنا است. این تابلو که از حروف های برجسته بشمار می رود به شکلی ساخته می شود که قابلیت نورپردازی و تنوع در اجرا را دارد، که تنوع در ساخت و اجرا از مزیت های بارز آن می باشد.
یکی از انواع تابلو چلنیوم در تابلو سازی که می شود آن را در دسته جدید ترین تابلو های تبلیغاتی نیز قرار داد، تابلو چلنیوم کریستال است که همان طور که از نامش مشخص است با استفاده از کریستال ساخته می شود که دقیقا ساخت آن با توجه به توضیحات عنوان شده در این متن انجام می گیرد.
تابلو چلنیوم کریستال را می توان در رنگ بندی های متفاوت به مرحله تولید تا اجرا رساند که این رنگ بندی شامل تمامی متریال های به کار رفته در حروف خواهد بود.

حروف استیل کریستال | تابلو استیل کریستال

حروف استیل هم مانند حروف برجسته چلنیوم در انواع مختلفی ساخته می شود که یکی از آنها که می توان آن را با کریستال تلفیق نمود حروف برجسته استیل رینگی است.
ظاهر حروف استیل رینگی به این شکل است که وسط حروف دارای فضایی خالی می باشد که از داخل در آن پلکسی گلاس قرار داده می شود و در آخر حروف ساخته شده دارای لبه استیل، دور حروف استیل و روشنایی خواهد بود که مسلما این روشنایی از داخل پلکسی قابل رویت می باشد.
نکته ای که باید در مورد کریستال به کار رفته در حروف استیل رینگی عنوان کنیم این است که می توان بعد از ساخت این حروف، کریستال ها را روی حروف و یا داخل آن قرار داد.


حروف نئون پلاستیک کریستال | تابلو نئون پلاستیک کریستال

تابلو نئون پلاستیک از دیگر تابلو های پر فروش و کاربردی در صنعت تابلو سازی است که از قدمت بالایی برخوردار می باشد و مانند حروف چنلیوم و حروف استیل در خانواده حروف های برجسته قرار می گیرد که تفاوت آن با دیگر حروف های برجسته در نوع متریال به کار رفته در آن که پلکسی گلاس می باشد است.
استفاده از کریستال در ساخت حروف نئون پلاستیک دقیقا مانند حروف استیل و چنلیوم است؛ یعنی اینکه می توان از کریستال اصلی و یا پلکسی های خرد شده در آن استفاده نمود.

حروف برجسته کریستال تلفیقی | تابلو کریستال تلفیقی

در نهایت می رسیم به حروف های تلفیقی در تابلو سازی که در واقع منظور از تلفیق، به کار گیری از چند متریال در ساخت حروف برجسته است؛ به این معنی که می توان چند حروف را که هر کدام از متریال های متفاوتی برخوردارند را با یکدیگر تلفیق کرد و حروف برجسته مدرنی را تولید نمود.
به عنوان مثال تلفیق حروف استیل و حروف چلنیوم و در نهایت استفاده از کریستال در آن را می توان حروف برجسته کریستال تلفیقی نام برد.


نکته آخری که باید عنوان کرد این است جهت ساخت حروف های کریستال از متریال ها و برند های مرغوب استفاده شود و در حد امکان از کریستال های اصلی به کار گرفته شود که البته قیمت حروف برجسته کریستال اصل به مراتب از دیگر حروف های مشابه بالاتر خواهد بود و مسلما از زیبایی خاص و متفاوتی نیز برخوردار است. برای اطلاع از قیمت هر کدام از محصولات مثلا قیمت تابلو چلنیوم می توانید از فهرست بالای سایت اقدام کنید.