رولهای تابلو چلنیوم یا همان رول چنلیوم یکی از عوامل تاثیر گذار و مستقیم روی قیمت تابلو چلنیوم می باشد که انتخاب هر کدام از آنها در تابلو سازی برای ساخت و نصب تابلو، تعیین کننده قیمت نهایی تابلو است.

قیمت تابلو چلنیوم رول

معمولا عمده رول های چنلیوم در کشورهایی مانند اسپانیا، تایوان و چین تولید می شوند که از مهمترین تولید کنندگان این رولها کشور اسپانیا است و از مرغوبترین برند های چنلیوم در اسپانیا می توان به لبه چنلیوم آلوراپید اشاره کرد.

شرکت ها و کارخانجات تولید کننده با برند های مختلف در بسیاری از صنعت ها می توانند تعیین کننده قیمت یک محصول باشند؛ در واقع یک برند مطرح و به نام می تواند در رقابت با یک برند تازه تاسیس در قیمت گذاری در اولویت قرار گیرد که این امر در قیمت گذاری رول های چنلیوم نیز صدق می کند.

به عنوان مثال قیمت رول های برند آلوراپید به مراتب از برندهای دیگر بالاتر است؛ البته این موضوع را نیز باید به یاد داشت که تعیین قیمت یک محصول توسط یک برند با توجه به کیفیت و مرغوبیت آن در نظر گرفته می شود و اینطور نیست که تنها نام و مطرح بودن یک برند، قیمت یک محصول را مشخص نماید.

حال که با نقش برند در تعیین قیمت تابلو چلنیوم آشنا شدیم در ادامه این مطلب می پردازیم به مواردی که علاوه بر برند نقش مهم و بسزایی در قیمت گذاری رول های چنلیوم دارند.


پهنا و ضخامت رول چنلیوم در تابلو چلنیوم

ضخامت رول تابلو چلنیوماز مهمترین مواردی که در قیمت رول چنلیوم تاثیر گذار است،  پهنا و ضخامت رول تولید شده می باشد. معمولا رول های چنلیوم با پهنای 7، 9و 11 سانتی متر با ضخامت هایی بین 0/3 تا 0/5 تولید و به فروش می رسند که این مورد با توجه به نوع آلومینیوم و فرایندهای ایجاد شده می تواند در قیمت رول و همچنین قیمت تابلو چلنیوم موثر واقع شود.

کاربرد پهنا و ضخامت رول چنلیوم

گفتیم که رول های چنلیوم دارای پهنا و ضخامت های متفاوتی هستند؛ اما دلیل اینکه چرا رول های چنلیوم در پهنا و ضخامت های مختلفی تولید می شوند نکته مهمی است که می خواهیم کمی به آن بپردازیم.

نکته اول در این رابطه این است که هر چه ضخامت رول های چنلیوم بیشتر باشد مسلما کیفیت، دوام و ماندگاری حروف چنلیوم ساخته شده نیز بیشتر خواهد بود؛ اما مهمتر از آن، بحث قطر قلم حروف چلنیوم است.

قطر قلم در تابلو سازی به پهنای حروف یا فونت یک خط گفته می شود که این مورد در ساخت و تولید تابلو چلنیوم نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ برای ساخت و تولید جروف چلنیوم هر چقدر که قطر قلم حروف بیشتر باشد، بهتر است که از لبه های چنلیوم پهن تر استفاده شود و دلیل آن هم این است که مقاوت و استحکام حروف ساخته شده بیشتر خواهد بود و همچنین نور پردازی حروف نیز اصولی تر انجام خواهد گرفت.


رنگ رول چنلیوم در تابلو چلنیوم

رنگ تابلو چلنیومیکی از مزیت های چنلیوم، تنوع در رنگ لبه ها می باشد در واقع باید عنوان کرد که رول های چنلیوم در رنگ های متفاوتی تولید می شوند و با توجه به قیمت رنگها، قیمت رول های تولید شده نیز متفاوت هستند به عنوان مثال ساخت تابلو چلنیوم با رنگ طلایی، قیمت به مراتب بالاتری را نسبت به تابلو چلنیوم نقره ای خواهد داشت.

پر مصرف ترین و پر فروش ترین رنگ های رول چنلیوم در تولید تابلو چلنیوم رنگ های طلایی و نقره ایی هستند که میان این دو رنگ و رنگ های دیگر چنلیوم، رنگ نقره ای از با دوام ترین و با کیفیت ترین ها بشمار می رود.


آنودایز رول چنلیوم در تابلو چلنیوم

آنودایز تابلو چلنیومدر بسیاری از مطالب وب سایت شرکت نوین لایت در مورد فرایند آنودایز در چلنیوم توضیح داده ایم و از فواید آن در تولید رول ها گفته ایم.
در واقع آنودایز به فرایندی گفته می شود که طی انجام مواردی شیمیایی در رول چلنیوم صورت می گیرد و باعث دوام بالاتر، ماندگاری و ثبات رنگ چلنیوم در شرایط جوی گوناگون می شود که این فرایند نیز در قیمت نهایی این تابلو تاثیر گذار خواهد بود.


انواع رول چنلیوم در تابلو چلنیوم

انواع رول تابلو چلنیومنکته آخر و تعیین کننده در قیمت رول چنلیوم، نوع چنلیوم به کار رفته در ساخت حروف می باشد. بعد از گذر چندین ساله و ورود تابلو های چلنیوم به صنعت تابلو سازی و تبلیغات محیطی، تولید کنندگان این متریال مبادرت به ساخت و عرضه رولهایی به شکل پانچ نمودند که این رول ها با ایجاد اشکال مختلفی روی رول، ساخته می شوند و قابلیت روشنایی از کناره های لبه حروف را دارند که اصطلاحا ساخت تابلو با این لبه ها، چلنیوم پانچ، کریستال، ستاره ای و ... نامیده می شوند و استفاده از آنها نیز در قیمت تابلو چلنیوم موثر خواهد بود.

رول های چنلیوم پانچ در رنگ بندی های متفاوتی تولید و عرضه می گردند که هر کدام از آنها با توجه به نوع سفارش مشتری در ساخت تابلو چلنیوم به کار می روند. همچنین به کار گیری و استفاده از رول های پانچ چنلیوم در یک تابلو تبلیغاتی باعث می شود تا حروف ساخته شده با دیگر حروف های چنلیوم متفاوت باشد، به این صورت که علاوه بر روشنایی از قسمت روی حروف، از کناره های آن نیز شاهد نور پردازی و روشنایی باشیم.

برای اطلاع از انواع تابلو چلنیوم روی لینک کلیک کنید.