یکی از تابلوهایی که می توان امروزه روی سردر مغازه ها مشاهده نمود تابلوهای چلنیوم هستند که در رنگ ها و نمونه های مختلفی به مغازه ها زیبایی بخشیده و مشتریان بسیاری را به سمت مغازه ها جذب می کنند و در نهایت عامل و ابزاری درآمدزا برای مغازه ها می شوند.

تابلو مغازه چلنیوم

در ادامه مطلب می خواهیم به موارد مهمی اشاره کنیم که بهتر است قبل از سفارش تابلو مغازه از نوع چلنیوم به آن دقت داشته باشید؛ لذا پیشنهاد داریم تا انتها با ما همراه باشید.

انتخاب نوع مناسب تابلو چلنیوم برای مغازه

نوع تابلو چلنیوم
تابلو چلنیوم که ساخت آن در مجموعه های تابلو سازی انجام می شود ویژگیهای بسیاری دارد که می توان مهمترین آن را ساخت این مدل از تابلو در شکل ها و انواع مختلفی عنوان کرد؛ برای سفارش تابلو مغازه چلنیوم بهتر است که انواع این حروف را بشناسیم تا بتوانیم بهترین نوع آن را برای مغازه خود انتخاب کنیم.
انتخاب صحیح تابلو چلنیوم برای مغازه می تواند هویت و نوع فعالیت یک مغازه را به بهترین شکل به عابرین معرفی کرده و در آخر برخی از عابرین را به مشتری تبدیل نماید.
به عنوان مثال تابلوهای چلنیومی که برای مغازه اسباب بازی فروش ها ساخته می شوند بهتر از تنوع رنگ بالایی داشته باشند و از نوع چلنیوم پانچی، پلکسی دوبل یا کریستالی باشند.


تفاوت بین رنگ حروف و زمینه کار را در نظر بگیرید.

در نظر داشتن رنگ حروف و زمینه
تمام حروف های چلنیوم برای اینکه به مرحله پایانی نصب برسند و به نمایش درآیند می بایست روی زمینه های مختلفی نصب شوند که می تواند شامل سنگ، کامپوزیت، چوب و... باشد.
نکته مهمی که باید قبل از سفارش تابلو چلنیوم به آن دقت کنیم این است که رنگ حروف و رنگ زمینه، مخالف و متضاد یکدیگر باشند تا اینکه بتوان به نحو احسنت تابلو چلنیوم را به نمایش گذاشت.
به عنوان مثال اگر رنگ زمینه تیره باشد باید از رنگ های روشن در ساخت حروف استفاده کرد و یا اگر رنگ زمینه روشن باشد باید از رنگ های تیره و متضاد زمینه استفاده نمود.

تابلو چلنیوم را بدون نور سفارش ندهید

تابلو چلنیوم را بدون نور سفارش ندهید
یکی دیگر از قابلیت هایی که تابلو چلنیوم دارد امکان روشنایی و نورپردازی آن است که همین نورپردازی باعث می شود تا تبلیغات با استفاده از تابلو چلنیوم برای تابلو مغازه به خوبی نمایش داده شود؛ لذا پیشنهاد می شود حتما تابلو چلنیوم را به شکل نورپردازی شده سفارش دهید و از سفارش بدون نور آن برای تابلو مغازه خودداری کنید.

چلنیوم نوراندریک را روی زمینه های براق نصب نکنید

چلنیوم نوراندریک را روی زمینه های براق نصب نکنید
یکی از انواع تابلو چلنیوم، نوع نوراندریک آن است که ساخت آن به این صورت است که بعد از نورپردازی داخل حروف، پشت حروف هم نورپردازی می شود که با نصب آن روی زمینه مورد نظر می توانیم علاوه بر داخل حروف، شاهد نورپردازی به صورت بک لایت از حروف نیز باشیم.
اما نکته ای که باید در سفارش تابلو مغازه چلنیوم به آن دقت کنید این است که اگر نوع تابلویی که سفارش می دهید از نوع نوراندریک بود، رنگ زمینه کار براق نباشد.
با نصب حروف نوراندریک روی زمینه های براق مانند تابلو کامپوزیت براق، چیپ های اس ام دی روی زمینه کار منعکس می شوند که این موضوع باید می شود نمای کار زیبایی خود را از دست بدهد؛ لذا پیشنهاد می شود این مدل از حروف روی زمینه های مات نصب شوند.

به پهنای لبه حروف دقت کنید تا نورپردازی دچار مشکل نشود

به پهنای لبه حروف دقت کنید تا نورپردازی دچار مشکل نشود
برجستگی که حروف چلنیوم دارد در پهناهای 7، 9 و 11 سانتیمتر است که هر کدام از این ابعاد را باید متناسب با قطر قلم حروف مورد استفاده قرار داد، چرا که تاثیر بسزایی در نورپردازی و اصولی انجام شدن آن خواهد داشت.
به عنوان مثال اگر قطر قلم حروف بین 5 تا 7 سانت است از لبه های 7 سانتیمتری استفاده می شود و یا اگر قطر قلم حروف بالای 7 سانت است ترجیها باید از لبه های 9 سانتیمتری استفاده شود که این موضوع هم برای چلنیوم به عنوان تابلو مغازه حائز اهمیت می باشد.

طرح سه بعدی از تابلو داشته باشید

طرح سه بعدی از تابلو داشته باشید
در آخر می رسیم به توضیح مهمترین گذینه که مربوط می شود به طرح تابلو چلنیوم که به شکل های مختلفی انجام می شود که بهترین حالت آن که مشتری می تواند خروجی کار خود را قبل از اجرا مشاهده نماید، طراحی سه بعدی تابلو است.
طرح سه بعدی تابلو مغازه چلنیوم با استفاده از نرم افزارهای 3 بعدی در کامپیوتر صورت می گیرد که بهتر است از شرکت تابلو سازی مورد نظر بخواهیم تا قبل از ساخت، طرح 3 بعدی تابلو را ارائه دهد تا اینکه تابلو ساخته شده فوق تمام انتظارات ما را برآورده کند.

 

جمع بندی

محدود کردن استفاده از باکس چلنیوم

استفاده از باکس چلنیوم در مواقعی است که حروف دارای قطز قلم پایینی باشد، لذا در صورتی که امکان ساخت حروف با استفاده از چنلیوم وجود دارد، از سفارش باکس چلنیوم خودداری کنید تا حروف چلنیوم به خوبی نمایش داشته باشد.

محدود کردن استفاده از چاپ استیکر

گاهی اوقات مشتریان طرح خود را با رنگ های خاصی سفارش می دهند که کد رنگ فوق در پلکسی گلاس وجود ندارد و به ناچار از چاپ استیکر روی پلکسی گلاس استفاده می کنند که با توجه به دوام پایین چاپ نسبت به پلکسی، در مدت زمان کوتاه، تابلو چلنیوم رنگ خود را از دست می دهد.
لذا پیشنهاد می شود تا حد امکان از چاپ استیکر در چلنیوم استفاده نشود و نزدیکترین کد رنگ پلکسی در ساخت تابلو انتخاب شود.

محدود کردن استفاده از اس ام دی آر جی بی

اس ام دی های آر جی بی می توانند 7 رنگ متفاوت را در تابلو تولید کنند؛ اما نکته اینجاست که هر رنگ تولید شده توسط این اس ام دی ها، رنگ اصلی را به درستی نمایش نمی دهد؛ به عنوان مثال رنگ سفید که اس ام دی سفید تولید می کند کاملا سفید بوده و در مقابل رنگ تولید شده سفید با استفاده از لامپ های آرجی بی، کاملا یکدست نیست که پیشنهاد می شود در صورت محدود نبودن نوع طرح تابلو، از اس ام دی های تک رنگ استفاده شود.