تابلو تبلیغاتی که امروزه با روش ها و شیوه های مختلف و در انواع متفاوتی قابل اجرا می باشد از عوامل اصلی در فروش و بازاریابی میان اصناف مختلف بشمار می رود و در واقع تابلو تبلیغاتی می تواند یکی ازموثر ترین راه های کسب در آمد میان مشاغل باشد.
لذا در همین راستا قصد داریم به یکی از روش های تابلو سازی بپردازیم که از بازخورد تبلیغاتی بالایی میان مشتریان برخوردار می باشد و تحت عنوان تابلو چلنیوم شناخته می شود.

تابلو چلنیوم گرد | تابلو چلنیوم باکس | تابلو چلنیوم استیل

امروزه در اکثر مشاغل و صنایع متریال هایی مورد استفاده قرار می گیرد که صنعت و حرفه تابلو سازی نیز از این مورد مستثنی نبوده و جهت ساخت و نصب انواع تابلو نیازمند متریال و اجناس مختلفی می باشد که آلومینیوم یکی از آنها بشمار می رود. این نوع متریال در تابلو سازی بیشتر در جهت ساخت تابلو های لایت باکس به کار گرفته می شود. اما نکته ای که آگاهی از آن خالی از لطف نیست، استفاده از آلومینیوم در ساخت تابلو چلنیوم است.

تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم
تابلو چلنیوم که یکی از انواع حروف برجسته است نامی برگرفته از چنلیوم است که در واقع چنلیوم یک نوع آلومینیوم می باشد و طی فرایند هایی در کارخانه ها به شکل ورق های آینه ای تبدیل می شود و در نهایت در بازار به صورت رول عرضه می گردد.
چنلیوم در ساخت حروف برجسته چلنیوم به عنوان لبه حروف در نظر گرفته می شود که دور تا دور متریالی به نام پلکسی گلاس قرار گرفته و در نهایت توسط لامپ های اس ام دی بلوکی که در رنگ های متفاوتی موجود است مورد نور پردازی قرار می گیرد. تابلو چلنیوم در انواع متفاوتی تولید و عرضه می گردد که این مورد را می توان از مزیت ها و محاسن آن نام برد.
تابلو چلنیوم پانچ، تابلو چلنیوم پلکسی دوبل، تابلو چلنیوم لبه پانچ و تابلو چلنیوم باکس برخی از مدل های این نوع از تابلو تبلیغاتی می باشد که در ادامه به توضیحاتی در مورد تابلو چلنیوم باکس خواهیم پرداخت.

تابلو چلنیوم باکس

تابلو چلنیوم باکس
قبل از توضیح و پرداختن به تابلو چلنیوم باکس بهتر است اشاره ای داشته باشیم به تابلو لایت باکس که یکی از انواع تابلو تبلیغاتی در تابلو سازی بشمار می رود. لایت باکس برگرفته از دو کلمه لاتین است که لایت به معنی نور و باکس به معنی جعبه می باشد که این دو در کنار یکدیگر جعبه نور معنی می شوند. لایت باکس ها با استفاده از متریال هایی نظیرآهن، ام دی اف، آلومینیوم و دیگر موارد مشابه ساخته می شوند که در انواع مختلف و با نام های متفاوتی در بازار موجود می باشند.
یکی دیگر از متریال هایی که در ساخت تابلو لایت باکس می توان از آن بهره گرفت، چنلیوم است. امروزه رول های چنلیوم در بازار در برندهای مختلفی موجود هستند که هر کدام از آنها از کیفیت های متفاوتی موجود می باشند. اما یکی از عوامل مهم در ساخت تابلو لایت باکس به شکل لایت باکس چلنیوم، به کار گیری از رول های مرغوب و ضخیم است که در میان انواع برندها می توان به برند آلوراپید که از کیفیت و دوام بالایی نیز برخوردار است اشاره نمود که در رنگ های متفاوتی نیز موجود می باشد.
ساخت تابلو باکس چلنیوم به شیوه های متفاوت همراه با تلفیق انواع تابلو و متریال ساخته می شود که مسلما جهت نور پردازی به شکل باکس در آمده و در نهایت توسط اس ام دی نورپردازی می گردد و به عنوان تبلیغات در سردر اماکن تجاری و یا محیط های داخلی استفاده می شود.

تابلو استیل لایت باکس

تابلو استیل لایت باکس
تابلو استیل یکی دیگر از انواع تابلو تبلیغاتی در تابلو سازی بشمار می رود و همانطور که از نامش مشخص است توسط متریالی به نام استیل ساخته می شود. تابلو های استیل در تابلو سازی عبارتند از تابلو استیل شناسایی، تابلو استیل راهنمای طبقات، تابلو استیل باکس، تابلو استیل حروف برجسته و انواع متفاوت دیگر تابلو استیل که مسلما مانند دیگر تابلو های تبلیغاتی ماهیتشان تبلیغات خواهد بود.
یکی از تلفیق های تابلو در تابلو سازی را می توان تابلو استیل باکس چلنیوم عنوان نمود. در واقع منظور از این نوع تلفیق عبارت است از به کار گیری متریال استیل در تابلو چلنیوم که نوع استیل به کار رفته در آن معمولا 304 نگیر است که نسبت به دیگر استیل ها از دوام و ماندگاری بالاتری برخوردار می باشد.

ساخت تابلو باکس چلنیوم و استیل

ساخت تابلو باکس چلنیوم و استیل
حال که با استیل و چنلیوم آشنا شدیم و به اطلاعاتی در مورد آنها دست یافتیم، می پردازیم به ساخت تابلو لایت باکس با استفاده از چنلیوم و استیل. در این مطلب و نوع پروژه انجام شده منظور از باکس چنلیوم و استیل، ساخت باکس چنلیوم با استفاده از پلکسی و نصب حروف استیل روی پلکسی می باشد.
همانطور که در تصویر فوق مشاهده می شود زمینه اصلی این تابلو پلکسی گلاس است که طی مراحلی در تابلو سازی طراحی شده و به مرحله برش رسیده است و بعد از آن پلکسی گلاس دوغی رنگ روی پلکسی مشکی قرار داده شده است. بعد از مراحل فوق همانطور که مورد رویت می باشد، حروف استیل طلایی روی حروف پلکسی گلاس نصب شده است که این عمل باعث رویت نور از قسمت پلکسی دوغی و کناره های آن می باشد.
لامپ های به کار رفته در این تابلو از نوع بلوکی و رنگ آفتابی است که در دسته اس ام دی های پر فروش در تابلو سازی نیز قرار دارد. در مورد قیمت تابلو لایت باکس چنلیوم و استیل نیز باید یاد آور شد که نوع متریال مصرفی از قبیل پلکسی، استیل، چنلیوم، اس ام دی و همچنین ضخامت و برندهای به کار گرفته در آن مشخص کننده قیمت تابلو خواهند بود.