از زمانهای گذشته کسب علم و دانش در بشر به یکی از عوامل جذاب مطرح بوده است به طوریکه انسانها متناسب با دوره و زمانی که در آن زندگی میکردند به شکل های متفاوتی به دنبال آگاهی و کسب دانش بوده اند، به عنوان مثال قبل از پیدایش نوشتار و خط، انسانها با استفاده از علامت و زبان خود به دنبال کسب علم و آگاهی و انتقال آن به هم نوعان خود بودند.

تابلو سردر مدرسه | تابلو سردر مدارس

با پیدایش خط، یادگیری انسانها نیز متفاوت شد به طوریکه هر قوم و ملتی متناسب با خط خود اقدام به آموزش و یادگیری علم می نمودند؛ اما در همان ابتدای پیدایش خط، نوشته ها معمولا روی سنگ و چوب و اجسام مشابه انجام میگرفت که رفته رفته به نوشتار روی پوست حیوانات تغییر کرد و امروزه به شکلی کاملا متفاوت روی متریالی به نام کاغذ صورت می گیرد که البته کماکان نیز شاهد تغییرات آن هستیم که می توان به نوشتار دیچیتالی و کامپیوتری نیز اشاره داشته باشیم.

تابلو تبلیغاتی مدرسه

مدرسه محلی است که در آن اقدام به تدریس و آموزش به دانش آموزان می شود که این آموزش توسط معلمین صورت می گیرد؛ اما مطلبی که در شناخته شدن یک مدرسه مهم است، شناخته شدن آن مدرسه به یک جامعه هدف می باشد که می توان یکی از آنها را ساخت و نصب تابلو تبلیغاتی توسط مجموعه های تابلو سازی عنوان نمود.
در حقیقت تابلو سازان می توانند با ساخت انواع تابلو های تبلیغاتی و نصب آن در سردر مدارس اقدام به معرفی آن مدرسه به دیگران نمایند.

نمونه تابلو سردر مدرسه

نمونه تابلو سردر مدرسه

همانطور که گفتیم تابلو های تبلیغاتی در انواع متفاوتی تولید می شوند که مسلما می توان هر کدام از آنها را به عنوان تابلو سردر مدارس یا مدرسه ها نیز استفاده نمود که در ادامه به طور مختصر به چند نوع آنها اشاره ای کوتاه خواهیم داشت.

تابلو چلنیوم سردر مدرسه

امروزه یکی از بهترین تابلو ها و پر مخاطب ترین آنها تابلو چلنیوم نام دارد که در دسته حروف های برجسته قرار داده می شوند؛ از این حروف برجسته می توان در انواع مختلفی مانند چلنیوم پانچ، چلنیوم هفت رنگ، چلنیوم نور اندریک و... در تابلو مدرسه ها استفاده نمود.

تابلو استیل سردر مدرسه

تابلو استیل از دیگر تابلو های تبلیغاتی در تابلو سازی است که نوعی حروف برجسته بشمار می رود؛ حروف استیل به علت زیبایی، دوام بالا و تنوع در اجرا یکی از حروف های است که می توان آن را مناسب اجرا به عنوان تابلو سردر مدارس عنوان نمود که برخی از نمونه های آن عبارت هستند از حروف استیل نور اندریک، حروف استیل و پلکسی گلاس، حروف استیل پانچ و... که پر فروش ترین رنگ های آن هم نقره ای و طلایی هستند.

تابلو کامپوزیت سردر مدرسه

تابلو کامپوزیت همانطور که از نامش مشخص است با استفاده از کامپوزیت ساخته می شود؛ در رابطه با مهم ترین مورد مصرف آن هم باید گفت که می توان تابلو کامپوزیت را به عنوان نمای سردر و در رنگ های مختلف اجرا کرد و انواع حروف های برجسته را روی آن نصب نمود که این مورد در رابطه با مدارس هم اجرایی خواهد بود.

تابلو فلکسی سردر مدرسه

شاید بتوان یکی دیگر از تابلو هایی که به عنوان سردر مدارس، بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد را تابلو فلکسی یا همان فلکسی فیس نام برد؛ این تابلو دارای یک چهار چوب فلزی و یک رویه چاپی به نام فلکسی است که قابلیت روشنایی را نیز دارد.

تابلو سردر مقاطع مدارس

تابلو سردر مدارس را می توان به عنوان تابلو مدارس دولتی و غیر دولتی نیز اجرا نمود که در ادامه به سه مورد کلی آنها می پردازیم.

تابلو مدرسه ابتدایی

یکی از مهمترین موارد در جهت ساخت تابلو مدارس ابتدایی طراحی تابلو مدرسه است، چرا که می توان با طرحی زیبا و رنگ هایی شاد در همان ابتدای ورود دانش آموزان به مدسه اقدام به تشویق آنها جهت ادامه تحصیل نمود؛ در واقع تزیین تابلو مدرسه ابتدایی با رنگ ها و متریال های متفاوت در تابلو سازی می تواند نقشی هدفمند و آینده نگر برای دانش آموزان را داشته باشد.

تابلو مدارس متوسطه اول

دوره متوسطه بعد از دوره ابتدایی است که در نظام آموزشی قدیم به راهنمایی معروف بود؛ تابلو سردر برای دوره متوسطه اول، می تواند تاثیر بالایی در رند تحصیلی دانش اموزان داشته باشد.

تابلو مدارس متوسطه دوم

برای دوره مدارس متوسطه دوم هم نقش تابلو سازی بسیار موثر است و می توان تابلو هایی مانند تابلو چلنیوم، تابلو استیل، تابلو نئون پلاستیک، تابلو فلکسی و... را برای این دوره تدارک دید.

استاندارد تابلو مدرسه

در رابطه با استانداردی که باید در نصب تابلو مدرسه عنوان کنیم دو مورد بسیار مهم است، یکی ابعاد تابلو و دیگری طرح تابلو؛ ابعاد تابلو می بایست متناسب با سردر مدرسه باشد و موارد ایمنی نصب نیز در آن رعایت شده باشد؛ در رابطه با رنگ هم باید گفت که رنگ بندی تابلو ها نیز باید مطابق با استانداردهای آموزش و پرورش در نظر گرفته شود که می توان جهت اطلاع بیشتر از استانداردهای تابلو مدرسه با مجموعه های تابلو سازی و اداره آموزش و پرورش منطقه مربوطه ارتباط بر قرار نمود.
در آخر این نکته را هم باید عنوان نمود که جهت نصب تابلو سردر مدرسه می بایست مجوز نصب تابلو را از شهرداری منطقه نیز دریافت کرد.