سفارش تابلوهای تبلیغاتی یکی از مراحلی است که سفارش دهندگان و مدیران مشاغل دیگر باید به آن آگاه باشند و بدانند که سفارش هر نوع از تابلو هایی که توسط تابلو سازی ها ثبت می شود دارای مراحلی است که نیازمند گذر زمان مختص به خود در جهت ساخت تا نصب می باشد.

سفارش تا نصب تابلو چقدر زمان می برد؟

در این مطلب می خواهیم به موضوع اینکه سفارش تابلو های تبلیغاتی چقدر زمان می برد بپردازیم که با خواندن مطلب تا انتها با تمامی موارد این موضوع به خوبی آشنا خواهیم شد.

ابعاد تابلو تبلیغاتی

ابعاد تابلو تبلیغاتی
تابلو های تبلیغاتی در سایز های مختلفی تولید می شوند که این سایز بندی و ابعاد می بایست به نسبت محل نصب تابلو انجام گیرد؛ به عنوان مثال فرض را بر این داشته باشید که قرار است برای سردر یک مغازه، تابلو تبلیغاتی ساخته شود.

مسلما اولین گام این است که ابعاد سردر مغازه را متر کنیم و متناسب با ابعادی که دارد، تابلو مغازه تهیه و بر سردر مغازه نصب شود.

حال نکته ای که در اینجا حائز اهمیت است این است که هر قدر اندازه تابلو بزرگتر باشد به همان نسبت زمان بیشتری نیاز است تا اینکه تابلو مورد نظر ساخته و نصب شود که این مورد می تواند یکی از عوامل مهم در مدت زمان سفارش تا نصب تابلو تبلیغاتی باشد.

نوع تابلو تبلیغاتی

نوع تابلو تبلیغاتی
کارگاه های تابلو سازی محصولات و تابلوهای زیادی را تولید می کنند که به عنوان مثال تابلو لایت باکس، تابلو روان، تابلو استیل، تابلو نئون فلکسی، تابلو چلنیوم، تابلو لاسوگاسی، تابلو وکیوم، تابلو فلکسی فیس، تابلو ال ای دی ثابت و نمونه های فراوان دیگر برخی از تابلو های تبلیغاتی بشمار می روند.

نکته ای که باید در این قسمت به آن هم اشاره داشته باشیم این است که هر مدل از تابلوهایی که تولید می شوند با توجه به متریال ها و روش های مختص به خود تولید می شوند که مسلما این هم از موراد تاثیر گذار در مدت زمان سفارش تا نصب تابلو خواهد بود.

فرضا یک تابلو چلنیوم و یک تابلو برش پلکسی را در نظر داشته باشید؛ با توجه به اینکه تابلو چلنیوم یک نوع حروف برجسته است می بایست بعد از برش پلکسی گلاس، اقدام به لبه دادن و ساخت این حروف شود که قطعا نیازمند صرف زمان خواهد بود.

اما در مقابل تابلو چلنیوم، تابلو برش پلکسی گلاس نیاز به ساخت ندارد، لذا در بین این دو مدل تابلو باید گفت که تابلو چلنیوم از زمان ثبت سفارش تا نصب، مدت زمان بیشتری را نسبت به تابلو برش پلکسی گلاس می طلبد؛ لذا نوع تابلو تبلیغاتی تاثیر قابل توجهی در مدت زمان سفارش تا نصب یک تابلو را خواهد داشت.

برندها و متریال های تابلو تبلیغاتی

برندها و متریال های تابلو تبلیغاتی
متریال هایی که تابلو سازی ها با استفاده از آنها اقدام به ساخت تابلوهای تبلیغاتی دارند در برند های متفاوتی وجود دارند و اکثر آنها نیز وارداتی هستند که مسلما گاهی اوقات متریال های فوق با برندهای مورد نظر موجودی محدودی دارند.

در این بین برخی از مشتریان هستند که تاکید دارند تا سفارش خود را با برندهایی که در نظر دارند ثبت کنند که در این صورت اگر برند مورد نظر محدودیتی در موجودی داشته باشد، سغارش تابلو تا نصب زمان بر خواهد بود.

طراحی تابلو تبلیغاتی

طراحی تابلو تبلیغاتی

بخش دیگری که تعیین کننده مدت زمان سفارش تا نصب تابلو تبلیغاتی است مربوط می شود به طراحی تابلو که باید گفت طراحی تابلوهای تبلیغاتی توسط طراحان و با استفاده از نرم افزارهای مختلفی صورت می گیرد.

نوع برنامه هایی که طراحان تابلوها از آنها جهت طراحی تابلوها استفاده می کنند به چند بخش تقسیم می شود؛ یکی طراحی تابلوهای گرافیکی است، دیگری طراحی تابلو های خطی و نوع دیگر طراحی تابلوهای تخصصی مانند تابلو روان و تابلوهای پیکسلی.

به عنوان مثال برای طراحی تابلو های لایت باکس و یا تابلوهای فلکسی از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ یا 3dmax و نرم افزارهای مشابه دیگر استفاده می شود و در مقابل برای طراحی تابلو های حروف برجسته از نرم افزارهایی مانند کورل و در نوع دیگر، برای طراحی تابلوهای ال ای دی روان و تابلوهای پیکسلی از نرم افزار های مختص به هر تابلو.

امری که در اینجا مسلم است این است که هر کدام از نرم افزار متناسب با نوع تابلو نیازمند سپری شدن مدت زمانی مشخص هستند که این امر تاثیر مورد توجهی در مدت زمان سفارش تا نصب تابلوها را خواهد داشت.

محل نصب تابلو تبلیغاتی

محل نصب تابلو تبلیغاتی
مورد آخر در رابطه با اینکه یک تابلو تبلیغاتی چقدر زمان نیاز دارد که سفارشش ثبت شود و به محل نصب برسد مربوط می شود به محل نصب و قرار گیری تابلو تبلیغاتی که باید گفت شرایط متفاوتی در این امر دخیل هستند.

به عنوان مثال برخی از تابلوها بر سردرهایی نصب می شوند که ارتفاع پایینی دارند و یا در داخل یک واحد اداری یا مسکونی نصب می شوند که مسلما می توان با یک نردبان کوتاه و یا حتی بدون نردبان آنها را نصب کرد.

اما برخی دیگر از تابلوها هستند که عکس گزینه اول هستند و ارتفاع زیادی از سطح زمین دارند که در این صورت چند گزینه پیش روی نصابان و شرکت های تابلو سازی وجود دارد؛ یکی استفاده از نردبان بلند، دومی استفاده از جرثقیل و گذینه سوم استفاده از داربست.
با استفاده از نردبان های بلند می توان تابلوهای تبلیغاتی را نصب کرد اما موردی که باید گفت این است که با توجه به ارتفاع بلند، نصب تابلو تبلیغاتی زمان بیشتری را نسبت به تابلوهای بدون نردبان یا نردبان کوتاه صرف خواهد کرد.

در مورد نصب تابلو با داربست و جرثقیل هم باید گفت که استفاده از این دو گزینه در شرایطی خواهد بود که تابلو مورد نظر ارتفاع زیادی از زمین دارد؛ لذا نصب تابلو به مراتب دشوارتر خواهد بود و مشتریان باید زمان مورد نیاز را به شرکت های تابلو سازی جهت نصب تابلو مورد نظرشان بدهند.