امروزه مراکز و محل های تجاری متعددی هستند که در سطح شهر به جهت کسب در آمد و اشتغال زایی فعالیت می کنند که یکی از آنها مغازه ها هستند؛ نکته ای که مغازه داران باید برای کسب و کار بهینه خود به آن توجه داشته باشند و آن را در نظر بگیرند این است که تبلیغات داشته باشند.

چگونه بهترین رنگ برای تابلو مغازه را انتخاب کنیم؟

یکی از تبلیغاتی که باید در رابطه با بهینه کردن کسب و کار مغازه در نظر داشت تابلو مغازه است که در ادامه به آن می پردازیم و همچنین با چند مورد مهم، به سوال چگونه بهترین رنگ برای تابلو مغازه را انتخاب کنیم نیز پاسخ خواهیم داد.

چگونه تابلو مغازه درآمد زایی می کند؟

تابلو های تبلیغاتی امروزه از بهترین ابزار ها در جهت معرفی کسب و کار ها بشمار می روند به طوریکه شرکت ها، ارگانها، کارخانه ها و مغازه ها از آن بهره می گیرند؛ برای اینکه بهتر به این موضوع آگاه شویم به مثالی کاربردی می پردازیم.
دو مغازه را در نظر داشته باشید که یکی از آنها بدون تابلو تبلیغاتی و دیگری دارای تابلو سردر می باشد؛ مسلما مغازه ای که دارای تابلو سردر است به خوبی توانسته تا از برند سازی و معرفی خود به مشتریان کسب در آمد کند؛ چرا که مشتریان، برند و کسب و کاری را می شناسند که آن را ببیند.

در ادامه با ما همراه باشید تا بدانیم چطور بهترین رنگ برای یک تابلو مغازه را انتخاب کنیم.

نوع کسب و کار برای انتخاب رنگ تابلو مغازه

نوع کسب و کار برای انتخاب رنگ تابلو مغازه
کسب و کارها امروزه دنیای وسیع و گسترده ای را شامل می شوند که مسلما هر کدامشان در زمینه های مختلفی به شکل شرکت، ارگان، موسسه، مغازه و ... فعالیت دارند؛ در این بین مغازه ها در زمینه هایی مانند فست فود، رستوران، لوازم خانگی، لوازم آرایشی، دکوراسیون داخلی، ابزار فروشی و صدها مورد دیگر فعالیت دارند.
نکته ای که مورد توجه قرار دارد این است که هر کدام از مغازه هایی که تاسیس می شوند متناسب با نوع فعالیتشان می توانند رنگ سازمانی برند خود را انتخاب نمایند و یا اینکه متناسب با نوع شغلشان رنگ های مرتبط را انتخاب نمایند.
به عنوان مثال فست فود ها و یا بستنی فروشان اکثرا از رنگ های قرمز، زرد، نارنجی و دیگر رنگ های تند در تابلو مغازه خود استفاده می کنند.
در مثالی دیگر می توان طلا فروشان را نام برد که برای تبلیغات از راه تابلو مغازه خود بیشتر از رنگ طلایی استفاده می کنند؛ لذا با مثال های عنوان شده فوق می توان به خوبی این نتیجه را حاصل کرد که نوع کسب و کار و فعالیت یک مغازه می تواند در انتخاب رنگ تابلو مغازه موثر واقع شود.

نور پردازی تابلو مغازه برای انتخاب رنگ تابلو مغازه

نور پردازی تابلو مغازه برای انتخاب رنگ تابلو مغازه
روشنایی یک مورد بسیار مهم در ساخت تابلو تبلیغاتی بشمار می رود که تابلو مغازه ها را نیز شامل می شود؛ نور پردازی می تواند تاثیر قابل توجهی در انتخاب بهترین رنگ برای انواع تابلو مغازه را داشته باشد و دلیل واضح آن هم این است که تابلو ساخته شده اگر دارای نور باشد تفاوت های بسیاری را نسبت به نوع بدون نور خواهد داشت.
به عنوان مثال اگر قرار باشد خروجی یک تابلو تبلیغاتی رنگی آفتابی را داشته باشد قطعا نور پردازی آن می تواند کمک شایانی به زیبایی تابلو داشته باشد؛ ولی رنگ هایی مانند رنگ سبز، آبی، سفید، قرمز، نارنجی، بنفش و ... را می توان در تابلو های بدون نور هم اجرا نمود.

نوع فونت برای انخاب رنگ تابلو مغازه

نوع فونت برای انخاب رنگ تابلو مغازه
یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب رنگ تابلو مغازه مربوط می شود به اینکه چه نوع فونتی در تابلو سردر مغازه مورد استفاده قرار گرفته است؛ پر واضح است که فونت های بسیار زیادی وجود دارند که همه روزه به تعداد آنها نیز افزوده می شود.
اما سوال اینجاست چطور یک فونت می تواند روی انتخاب رنگ تابلو تاثیر گذار باشد؟ در جواب به این سوال باید گفت که فونت ها با توجه به اینکه ظاهر های متفاوتی دارند از قطر قلم های مختلفی نیز برخوردار هستند که این مورد از مهمترین عوامل تاثیر گذار یک فونت در انتخاب رنگ تابلو بشمار می رود.
به عنوان مثال فرض کنید فونتی که برای یک تابلو انتخاب شده است، فونتی است که قطز قلم پایینی دارد، مسلما استفاده از رنگ های تند با روشنایی بالا در این تابلو ها پیشنهاد نمی شود، چرا که متن تابلو مورد نظر از فاصله دور به خوبی قابل رویت نخواهد بود؛ لذا پیشنهاد بر این است که در صورت استفاده از فونت هایی با قطر قلم پایین از رنگ های ملایم در تابلو استفاده شود.
در رابطه با فونت های با قطر قلم بالا هم باید گفت که محدویت های زیادی در انتخاب رنگ به عنوان یک تابلو تبلیغاتی در آنها وجود نخواهد داشت، لذا می توان با استفاده از آنها ترکیب رنگ تابلو مغازه را به خوبی نمایش داد.

نوع تابلو برای انتخاب رنگ تابلو مغازه

نوع تابلو برای انتخاب رنگ تابلو مغازه
مورد بعد که ارتباط مستقیمی با رنگ تابلو مغازه دارد، نوع تابلو است؛ همانطور که می دانیم انواع تابلو تبلیغاتی توسط مجموعه های تابلو سازی تولید می شود که برخی از آنها با نام های تابلو فلکسی فیس، تابلو لایت باکس، تابلو استیل، تابلو نئون پلاستیک، تابلو چلنیوم و... شناخته می شوند.
به عنوان مثال تابلو های لایت باکس و تابلو های فلکسی فیس از تابلو های چاپی هستند که می توان در آنها 16 میلیون رنگ متفاوت را به نمایش در آورد که مسلما در انتخاب رنگ در این تابلو ها دست طراح تابلو باز خواهد بود و می تواند با توجه به سلیقه و نوع سفارش مشتری اقدام به تغییر رنگ نماید.
در مقابل تابلو های حروف برجسته محدویت های رنگ را شامل می شوند که مسلما مشتری در انتخاب رنگ برای سفارش تابلو نمی تواند به هر نحوی عمل نماید.
به عنوان مثال در انتخاب رنگ تابلو چلنیوم که یکی از حروف های برجسته پر تنوع در رنگ بشمار می رود، محدویت هایی وجود دارد چرا که رنگ های پلکسی گلاس و لبه چنلیوم به تعداد مشخصی تولید می شوند که می توان نتیجه گرفت که نوع تابلو در انتخاب بهترین رنگ موثر خواهد بود.

ابعاد تابلو برای انتخاب رنگ تابلو مغازه

ابعاد تابلو برای انتخاب رنگ تابلو مغازه
می دانیم که ابعاد تابلو مغازه با توجه به نوع سفارش مشتری، سردر مغازه و... متنوع می باشد و در ابعاد های مختلفی تولید می شود که این موضوع هم در انتخاب رنگ تابلو از عوامل مهم بشمار می رود.
ابعاد تابلو مغازه می تواند ارتباط مستقیمی با موارد گفته شده بالا یعنی نوع کسب و کار، نور پردازی تابلو، نوع فونت و نوع تابلو مغازه داشته باشد چرا که تمامی موارد گفته شده باید در ابعاد مشخصی در نظر گرفته شوند؛ لذا با رعایت تمام نکات فوق می توان رنگ تابلو مغازه را با احتساب ابعاد تابلو به بهترین شکل انتخاب نمود.
در آخر هم باید گفت که جهت انتخاب بهترین رنگ برای تابلو مغازه کمی اطلاعات از روان‌ شناسی رنگ‌ ها و مشاوره با مجموعه های تابلو سازی خالی از لطف نخواد بود.