تابلوهای چلنیوم(چنلیوم) را می توان در مدل های مختلفی از نظر برجستگی ، رنگ و ... ساخت.در این مبحث می خواهیم با ساخت یکی از مدل های تابلو چلنیوم آشنا شویم.که اصطلاحا چلنیوم پانچی نامیده می شود.

chanellum-punch

همانطور که در تصویر بالا ملاحظه می کنید حروف ساخته شده چلنیوم ، از روی کار طلایی ، دور حروف سفید و لبه چنلیوم طلایی تشکیل شده است.ساخت این نوع حروف به این صورت است که ابتدا طرح مورد نظر که دارای پلکسی گلاس سفید و طلایی است آماده برش می شود.برای برش این نوع حروف ابتدا پلکسی گلاس سفید برش داده می شود.به صورتی که داخل طرح خالی شود و فقط لبه های آن به اندازه دلخواه باقی بماند.بعد از آن نوبت به برش رنگ طلایی می رسد.در ساخت این نوع حروف،روی رنگ طلایی دایره هایی در سایزهای یکسان لیزر می شود و بعد پلکسی طلایی روی پلکسی سفید توسط چسب مخصوص قرار میگیرد.در گام بعدی لبه چلنیوم دور تا دور پلکسی سفید قرار می گیرد و در مرحله آخر برای زیر کار حروف از پی وی سی استفاده میکنیم و اس ام دی ها را روی پی وی سی برای روشنایی قرار می دهیم.
این نوع حروف ساخته شده چلنیوم پانچی ، چلنیوم ستاره ای ، چلنیوم الماسی و ... نام دارد.دایره های ایجاد شده روی پلکسی طلایی باعث شکست نور می شود و با گذر کردن از کنار این نوع از تابلوهای چلنیوم شاهد شکست نور زیبایی خواهیم بود.قیمت تابلو چلنیوم ساخته شده به این شکل نسبت به چلنیوم های ساده به دلیل مصرف دو برابر پلکسی گلاس و هزینه لیزر بیشتر کمی بالاتر است.ناگفته نماند که این نوع حروف با تلفیق صحیح دیگر رنگها نیز از زیبایی خاصی برخوردار است.

کاربرد حروف چلنیوم پانچ در تابلو سازی

کاربرد حروف چلنیوم پانچ در تابلو سازی

حال که با حروف برجسته چلنیوم پانچ آشنا شدیم و به اطلاعاتی در مورد آن دست یافتیم بهتر است کمی با کاربرد این نوع از حروف در حرفه تابلو سازی آشنا شویم. در مورد تابلو چلنیوم می دانیم که این حروف برجسته بیشتر به عنوان یک گذینه تبلیغات محیطی به کار گرفته می شود که معمولا در راستای تبلیغاتی مانند تابلو شرکت، ارگانهای دولتی، ارگان های خصوصی، مراکز اداری، مراکز تجاری، تابلو مغازه و بسیاری دیگر از موارد مشابه مورد استفاده قرار می گیرد.

اما در مورد تابلو چلنیوم پانچ نوع تبلیغات کمی متفاوت و مدرن تر می باشد. در واقع تابلو چلنیوم پانچ یا همان حروف چلنیوم پانچ با توجه به جدید و مدرن بودن، بیشتر به عنوان تبلیغات نو به کار گرفته می شود. تبلیغاتی مانند سردر رستوران های خارجی، کافی شاپ های مدرن، هتل های تازه تاسیس، دکوراسیون های جدید و بسیاری دیگر از موارد مشابه.

حروف برجسته چلنیوم پانچی را می توان به شکل های مختلفی تولید نمود که برخی از آنها عبارتند از تابلو چلنیوم پانچ ساده، تابلو چلنیوم پانچ دوبل، تابلو چلنیوم لبه پانچ، تابلو چلنیوم پانچ دوبل و لبه پانچ و دیگر حروف های چنلیوم پانچ تلفیقی

قیمت حروف چلنیوم پانچ

قیمت حروف چلنیوم پانچ

قیمت تابلو های تبلیغاتی یکی از مواردی است که مشتریان معمولا قبل از سفارش به آن توجه دارند؛ در واقع اطلاعات از قیمت یک تابلو تبلیغاتی می تواند در نهایی کردن و ثبت سفارش مشتری مهم واقع گردد که این امر در رابطه با قیمت حروف چلنیوم پانچ نیز صدق می کند.

موردی که باید در رابطه با قیمت گذاری چلنیوم پانچ به آن اشاره نمود این است که محاسبه قیمت این نوع از حروف مانند دیگر حروف های برجسته در تابلو سازی با توجه به متر محیط محاسبه می شود که منظور از متر محیط یعنی متر کردن دور تا دور حروف؛ البته نکته دیگری که باید به آن اشاره نمود این است که نوع حروف برجسته چلنیوم و متریال مصرفی در آن تاثیر مستقیمی روی قیمت گذاری خواهد داشت؛ به عنوان مثال ساخت حروف چنلیوم لبه پانچ و پلکسی پانچ نسبت به حروف چنلیومی که تنها پلکسی آن پانچ شده است بالاتر است و دلیل آن هم به کار گیری از لبه پانچ شده است که قیمت بالاتری نسبت به لبه ساده دارد.

یک نکته دیگری که روی کلیت قیمت تابلو تبلیغاتی با استفاده از حروف چلنیوم پانچ دارد این است که علاوه بر حروف چلنیوم پانچ از چه متریالهایی در ساخت تابلو تبلیغاتی استفاده شده است به عنوان مثال ساخت تابلو تبلیغاتی با استفاده از زمینه های کامپوزیت، چوب و یا پولکی می تواند از قیمت های متفاوتی برخوردار باشد.