امروزه گسترده بودن کسب و کارها در تمامی کشورها امریست انکار ناپذیر که می توانیم این مورد را در کشور ایران نیز شاهد باشیم به طوریکه آنقدر صنایع و مشاغل مختلف رو به گستردگی و رقابت هستند که اکثر آنها در مکان هایی مشخص که برخی به آنها بورس می گویند نیز در حال فعالیت هستند؛ لذا در این مطلب قصد داریم که در رابطه با مرکز ساخت تابلو چلنیوم که مربوط به حرفه تابلو سازی می شود بپردازیم

مرکز ساخت تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم چیست؟

تابلو چلنیوم چیست؟
تابلو های تبلیغاتی مدل های بسیار زیادی دارند و در حقیقت به شکل ها و روش های مختلفی ساخته می شوند که می توان یکی از متنوع ترین آنها را حروف های برجسته نام برد؛ اما یکی از حروف های برجسته که در صنعت تابلو سازی از شناخته شده ترین ها بشمار می رود حروف برجسته چلنیوم است که به آن تابلو چلنیوم هم گفته می شود.
حروف چلنیوم با استفاده از یک نوع آلومینیوم که چنلیوم نام دارد ساخته می شود و شکل کلی آن به این صورت است که لبه آن چنلیوم، روی حروف، پلکسی گلاس و زیر سازی آن پی وی سی است.
ضمنا در رابطه حروف چلنیوم به این نکته هم باید اشاره داشته باشیم که این حروف برجسته قابلیت روشنایی را هم دارد که روشنایی آن با استفاده از لامپ چلنیوم که از نوع اس ام دی بلوکی است صورت می پذیرد.


تابلو سازی

تابلو سازی
گفتیم که تابلو چلنیوم توسط صنف تابلو سازی تولید می شود که مسلما این موضوع شامل طراحی، اجرا و نصب خواهد بود؛ البته باید به این موضوع هم توجه داشت که یک مجموعه یا شرکت تابلو سازی در صورت مجهز بودن به نیرو های انسانی، طراح، کارگاه تابلو سازی و دارا بودن دستگاه ها و ابزارهای مربوط به تولید تابلو های تبلیغاتی می تواند  صفر تا صد یک پروژه را به راحتی پیش ببرد.
به عنوان مثال بورس تابلو در تهران که شامل چندین منطقه است دارای تابلوسازانی است که کاملا مجهز بوده و تولید تمامی تابلو ها را به طور کامل انجام می دهند که می توان به تولید انواع تابلو چلنیوم توسط آنها نیز اشاره نمود.

ساخت تابلو چلنیوم در تهران

ساخت تابلو چلنیوم در تهران
تابلوسازی در تهران به عنوان یک کلان شهر در حدی رو به رشد و توسعه است که ساخت تابلو تبلیغاتی توسط شرکت های مذکور علاوه بر اینکه تهران را پوشش می دهد، شهرهای ایران را هم در بر می گیرد به طوریکه مجموعه های تابلو سازی مستقر در شهرستانها به شکل همکاری با تابلو سازان تهران در تعامل می باشند.
به عنوان مثال یک مرکز فروش تابلو در تهران را در نظر داشته باشید که روزانه اقدام به تولید هزاران متر تابلو چلنیوم را دارد؛ مسلما این مجموعه می تواند در خرید متریال های تابلو چلنیوم از قبیل ورق چلنیوم، پی وی سی، پلکسی و... رایزنی های بهینه ای را با فروشندگان ملزومات تابلو سازی داشته باشد که این امر سبب خواهد شد تا قیمت تابلو چلنیوم برای ایشان با بهترین قیمت به سرانجام در آید؛ لذا می توان این انتظار را داشت که مجموعه فوق در تعامل و فروش تابلو چلنیوم به همکاران خود نیز موفق عمل نماید و همکاران خود را در تهران و شهرستانها ترغیب به خرید نماید.

مرکز ساخت حروف چلنیوم در تهران

مرکز ساخت حروف چلنیوم در تهران
در قسمت بالا به این مورد اشاره نمودیم که اگر یک مجموعه تابلوسازی تهران دارای ابزار، نیروهای انسانی و دستگاه های مربوط به تولید تابلو تبلیغاتی را داشته باشد می تواند به بهترین شکل به همکاران تابلو ساز، سرویس های خدماتی خود را ارائه دهد؛ اما نکته تامل بر انگیز این است که مجموعه فوق حتما نباید در مرکز ساخت تابلو های تبلیغاتی مشغول به فعالیت باشد؛ لذا می توان این انتظار را داشت که اگر تابلو سازی فوق، خارج از محدوده بورس تابلو سازی باشد هم از خدماتش به بهترین شکل استفاده نمود.
به عنوان مثال مجموعه ما یعنی تابلو سازی نوین لایت با در اختیار داشتن تمامی شرایط یک مجموعه کامل تابلو سازی این تضمین را می دهد تا کلیات یک پروژه تابلو سازی را از ابتدا تا انتها با بهترین کیفیت و قیمت به مشتریان ارائه نماید که یکی از تخصصی ترین فعالیت هایمان در این رابطه، تابلو چلنیوم است.

روش ساخت تابلو چلنیوم

روش ساخت تابلو چلنیوم
ساخت تابلو چلنیوم را می توان به طور کلی به دو شکل عنوان کرد که یکی از آنها ساخت تابلو چلنیوم توسط دستگاه است و دیگری ساخت تابلو چلنیوم با استفاده از دست می باشد؛ البته موردی که در توضیح ساخت تابلو چلنیوم باید به آن اشاره داشته باشیم این است که در هر دو روش، استفاده از دست و دستگاه کاملا ضروری بوده که در ادامه به طور کوتاه و البته مفید به آنها می پردازیم.

ساخت تابلو چلنیوم با دست

در تولید تابلو چلنیوم با دست مراحلی طی می شود که به این صورت است؛ در ابتدا پلکسی گلاس با استفاده از دستگاه برش لیزر، برش داده می شود و بعد از آن نیروی انسانی حروف ساز اقدام به لبه دادن حروف با استفاده از دست و ابزار می نماید به این صورت که لبه چنلیوم را دور پلکسی گلاس چسبانده و در آخر حروف ساخته شده را نور پردازی می نماید.
همانطور که گفتیم استفاده از دستگاه لیزر در این روش از ضروریات بوده و بعد از برش، ادامه کار با استفاده از ابزار و دست انجام می شود.

ساخت تابلو چلنیوم با دستگاه

ساخت تابلو چلنیوم با دستگاه به این صورت است که در ابتدا مانند مرحله تولید با دست، اقدام به برش پلکسی گلاس با استفاده از دستگاه می شود و بعد از آن با استفاده از دستگاهی به نام دستگاه حروف ساز چنلیوم مبادرت به خم کاری لبه چنلیوم می شود.
بعد از اینکه لبه کاری انجام شد در مرحله آخر حروف ساز اقدام به چسباندن لبه، دور تا دور پلکسی برش داده شده می نماید که می توان نتیجه گرفت تنها تفاوت این روش با روش دستی این است که در تولید تابلو چلنیوم با استفاده از دستگاه، تنها خم کاری و زاویه های لبه با استفاده از دستگاه انجام می گیرد.