علم و تکنولوژی امروزه با سرعت بسیار بالا و قابل توجهی در تمام دنیا و عرصه ها در حال توسعه یافتن و پیشرفت است. به طوریکه می توان این مورد را در شاخه های مختلف شغلی نیز شاهد بود و به خوبی به آن واقف آمد؛ لذا در این مطلب سعی داریم تا به توضیح و تشریح دستگاه های لیزر در تابلو سازی و تاثیر گذاری آنها در ساخت و تولید تابلو تبلیغاتی مغازه بپردازیم.

تاثیر دستگاه لیزر در تولید تابلو مغازه

قبل از پرداختن به ادامه مطلب، بهتر است با تعریف دستگاه لیزر و تابلو مغازه آشنا شویم.

دستگاه لیزر در تابلو سازی

دستگاه لیزر در تابلو سازی
دستگاه لیزر یکی از مهم ترین پیشرفت ها در تکنولوژی است که می توان از کاربرد های مفید آن در صنعت تابلو سازی را نیز یاد کرد؛ دستگاه های لیزر در تابلو سازی شامل دستگاه لیزر برش فلزات و دستگاه برش لیزر غیر فلزات است که باید گفت دستگاه لیزر برش فلزات به دستگاه هایی اطلاق می گردد که می توان به واسطه آنها اقدام به برش آهن، آلومینیوم، استیل و مواردی مشابه نمود و در مقابل دستگاه های لیزر برش غیر فلزات به دستگاه هایی گفته می شود که می توان با استفاده از آنها اقدام به برش متریال هایی غیر از فلز نمود که برخی از آنها عبارت هستند از پلکسی گلاس، فیبر، پارچه، چرم و ...
البته نوع دیگری از دستگاه های لیزر هم هستند که قابلیت برش فلز و غیر فلز را دارند و در حقیقت کاربرد آنها در تابلو سازی به دو بخش تقسیم می شود.

تابلو مغازه چیست؟

تابلو مغازه چیست؟
معنی و مفهوم تابلو یعنی نشانه، امضاء، علامت و مواردی به این شکل که در رابطه با تابلو مغازه معنی و مفهومی که باید عنوان کنیم یعنی تابلویی که بتوان به واسطه آن اقدام به تبلیغ و مفهوم برند و نام و نشان تجاری نمود؛ در حقیقت باید گفت که تابلو مغازه به تابلویی گفته می شود که بعد از نصب آن می توان اقدام به معرفی و نوع خدمات یک صنف نمود که در نهایت این امر باعث فروش و بازاریابی بهینه محصولات و خدمات خواهد شد.
یکی از موارد جالبی که باید در رابطه با تابلو مغازه عنوان کرد این است که تابلو مغازه با استفاده از متریال های مختلفی تولید می شود که می توان با استفاده از هر کدام از متریال هایی که در تولید تابلو مغازه به کار می روند اقدام به تولید انواع تابلو های مغازه نمود؛ در واقع بهتر است اینطور گفته شود که تابلو مغازه توسط شرکت های تابلو سازی و در انواع مختلفی قابل تولید و ساخت هستند.

حال که با عناوین دستگاه لیزر در تابلو سازی و تابلو مغازه آشنا شدیم، در ادامه می پردازیم به اینکه دستگاه های لیزر چه مزیت هایی در تولید تابلو مغازه خواهند داشت.

کیفیت ساخت تابلو مغازه با دستگاه لیزر

کیفیت ساخت تابلو مغازه با دستگاه لیزر
یکی از مهمترین موارد در ساخت تابلو های تبلیغاتی و انواع تابلو های مغازه، کیفیت ساخت آنها می باشد که با استفاده از دستگاه های لیزر می توانیم اقدام به تولید انواع تابلو های تبلیغاتی مغازه با بهترین کیفیت داشته باشیم؛ در زمان های گذشته ساخت تابلو های تبلیغاتی با استفاده از دست و به کمک ابزار های متفاوت انجام می گرفت. به عنوان مثال ساخت تابلو های حروف برجسته مانند حروف برجسته استیل و آهن به این صورت انجام می گرفتند که بعد از طراحی تابلو، اقدام به برش ورق آهن یا استیل می شد و بعد از آن، حروف ساز مبادرت به ساخت حروف برجسته می نمود؛ اما امروزه برش آهن و استیل با استفاده از دستگاه های لیزر فلزات انجام می شود که مسلما به کار گیری از آنها می تواند نقش قابل توجهی در تولید تابلو های تبلیغاتی داشته باشد که این مورد در ساخت تابلو مغازه نیز صدق می کند.


سرعت ساخت تابلو مغازه با دستگاه لیزر

سرعت ساخت تابلو مغازه با دستگاه لیزر
یکی دیگر از مزیت های قابل توجه دستگاه های لیزر در تابلو سازی و ساخت تابلو های تبلیغاتی، تسریع در ساخت تابلو تبلیغاتی است که مسلما ساخت تابلو مغازه نیز از این مهم مستثنی نمی باشد و در واقع ساخت تابلو مغازه با استفاده از دستگاه لیزر می تواند با سرعت قابل توجهی نسبت به عدم استفاده از دستگاه لیزر را شامل شود.
به عنوان مثال فرض را بر این داشته باشیم که قرار است یک تابلو نئون پلاستیک و یا تابلو چلنیوم را به عنوان تابلو مغازه تولید نماییم؛ مسلما برش پلکسی گلاس با دست و ابزار، مدت زمان بسیار بالایی را می طلبد تا اینکه بخواهیم اقدام به برش پلکسی گلاس با استفاده از دستگاه لیزر نماییم؛ لذا با توجه به موارد گفته شده می توان به این نتیجه گیری دست یافت که ساخت تابلو مغازه و دیگر تابلو های تبلیغاتی با استفاده از دستگاه لیزر می تواند سرعت چشم گیر و قابل قبولی را شامل شود.

قیمت مناسب ساخت تابلو مغازه با دستگاه لیزر

قیمت مناسب ساخت تابلو مغازه با دستگاه لیزر
آخرین موردی که می بایست در رابطه با دستگاه های لیزر و ارتباط آنها با تابلو مغازه عنوان کرد، قیمت تابلو مغازه است. به کار گیری و استفاده از دستگاه لیزر در تولید انواع تابلو مغازه می تواند نقش بسیار موثری در جهت قیمت گذاری تابلو مغازه داشته باشد؛ مسلما استفاده از دستگاه لیزر به دلیل مواردی مانند سرعت تولید تابلو های تبلیغاتی و کاهش تعداد نیرو های انسانی در برش دستی متریال های مختلف، می تواند تاثیر مستقیمی در قیمت انواع تابلو مغازه داشته باشد؛ که این مورد شامل دستگاه های لیزر فلزات و غیر فلزات خواهد بود.
در آخر باید گفت که دستگاه های لیزر در برند ها و ابعاد های متفاوتی تولید می شوند که مسلما استفاده از برند های با کیفیت و مرغوب می تواند در سرعت، دقت و کیفیت تولید تابلو مغازه موثر واقع شده و یک خروجی مناسب از یک تابلو تبلیغاتی به جا گذارد.