شغل تابلو سازی یکی از مشاغلی است که تنوع بالای محصولات در آن بسیار قابل توجه است به طوری که می توان با کمی دقت به این حرفه، این عامل را به راحتی مشاهده نمود؛ به عنوان مثال تابلو های تبلیغاتی که در سطح شهر، سردر مغازه ها، داخل اماکن تجاری و ... مشاهده می شود انواع مختلفی دارند که همین مورد نشان دهنده تنوع محصولات بالا در تابلو سازی است.

حروف برجسته روی دیوار

در ادامه این مطلب می خواهیم به یکی از شاخه های حرفه تابلو سازی به نام حروف سازی و ساخت حروف برجسته بپردازیم و با نصب برخی از حروف های برجسته پر کاربرد روی دیوار آشنا شویم.

حروف برجسته چیست؟

حروف برجسته چیست؟

حروف برجسته در تابلو سازی به تابلو های تبلیغاتی گفته می شود که به شکل برجسته و با استفاده از متریال های مختص به خود ساخته می شوند که کلیت روش ساختشان به این شکل است که در ابتدا حروف مورد نظر با استفاده از دستگاه های برش موجود در کارگاه تابلو سازی برش داده می شوند و بعد از آن لبه هایی که از جنس آهن، استیل، چنلیوم و پلکسی گلاس می باشند، به دست حروف سازان دور تا دور حروف برش خورده، قرار داده شده و یا به عبارتی فیکس می شوند که در نهایت حروف ساخته شده به شکل برجسته تبدیل می شود.
برجستگی حروف برجسته با توجه به نوع فونت، ابعاد کلی تابلو و قطر قلم یا همان ضخامت فونت خط متغیر می باشد که در نهایت می توان آنها را به شکل نور پردازی شده و یا بدون نور اجرا نمود.

نصب حروف برجسته روی دیوار

نصب حروف برجسته روی دیوار

حروف های برجسته را می توان روی زمینه های مختلفی اجرا کرد که برخی از این زمینه ها شامل کامپوزیت، چوب ترمو، ام دی اف، سنگ، سرامیک و ... هستند؛ یکی از زمینه های دیگری که می شود حروف برجسته را روی آن نصب کرد، دیوار است که این مورد یعنی دیوار هم در انواع مختلفی مانند دیوار سنگی، دیوار سرامیکی، دیوار کناف و بسیاری دیگر از موارد موجود می باشد.
در رابطه با نصب حروف برجسته روی دیوار باید به این نکته نیز اشاره نمود که هیچ محدودیتی در رابطه با نوع حروف برجسته و نصب آن روی دیوار وجود نخواد داشت و در واقع می توان تمام حروف های برجسته را روی انواع دیوار ها اجرا نمود که در ادامه با چند نوع از حروف های پر فروش و پر کاربرد در تابلو سازی و نصب آنها روی دیوار آشنا خواهیم شد.


حروف برجسته چلنیوم | نصب حروف چلنیوم روی دیوار

حروف برجسته چلنیوم | نصب حروف چلنیوم روی دیوار
چنلیوم یک نوع آلومینیوم است که در ساخت یکی از حروف های برجسته به نام چنلیوم به کار می رود که این حروف را اغلب مشتریان با نام حروف برجسته چلنیوم یا تابلو چلنیوم می شناسند؛ حروف برجسته چلنیوم روی نماها و زیر سازی های مختلفی به کار می رود که زیر سازی دیوار در انواع مختلف نیز یکی از آنها می باشد.
چلنیوم به عنوان یک حروف برجسته می تواند بدون نور و یا با نور روی دیوار نصب شود و به عنوان یک تابلو تبلیغاتی مورد استفاده قرار گیرد که می توانیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این حروف برجسته به مطلبی با عنوان تابلو چلنیوم رجوع نماییم و اطلاعات جامعی را کسب کنیم.

حروف برجسته پلکسی | نصب حروف پلکسی روی دیوار

حروف برجسته پلکسی | نصب حروف پلکسی روی دیوار
پلکسی گلاس یک متریال پر کاربرد در تابلو سازی است که می توان با استفاده از آن تابلو های تبلیغاتی بسیاری را تولید نمود که حروف برجسته پلکسی گلاس و حروف برجسته نئون پلاستیک هم برخی از نمونه های آن بشمار می روند؛ حروف پلکسی گلاس را می توان بدون نور و با نور روی دیوار اجرا نمود که نوع با نور آن، حروف نئون پلاستیک یا تابلو نئون پلاستیک نامیده می شود.

حروف برجسته فلزی | نصب حروف فلزی روی دیوار

حروف برجسته فلزی | نصب حروف فلزی روی دیوار
با استفاده از آهن می توان در تابلو سازی تابلو های بسیاری را تولید نمود که حروف برجسته هم یکی از آنها می باشد؛ ساخت حروف برجسته فلزی با استفاده از آن یکی از تابلو هایی است که از زمان های دور تا به امروز به عنوان تابلو تبلیغاتی به کار می رود که می توان بعد از ساخت، آنها را رنگ آمیزی نمود و روی سطوح مختلفی نصب کرد.
نصب حروف برجسته فلزی رنگ شده و نور پردازی شده روی انواع دیوار به عنوان یک تابلو تبلیغاتی می تواند بسیار هدفمند و مثبت واقع گردد و مشتریان بساری را جذب یک برند تجاری نماید.

حروف برجسته استیل | نصب حروف برجسته استیل روی دیوار

حروف برجسته استیل | نصب حروف برجسته استیل روی دیوار
یکی از حروف های برجسته ای که نما و ظاهر بسیاری زیبایی به دیوار یک مکان تجاری می بخشد و بسیار هم مورد استفاده قرار دارد، حروف برجسته استیل است که در چند رنگ متفاوت قابل اجرا می باشد؛ البته پر کاربرد ترین رنگ های حروف استیل که روی دیوار نصب می شوند، دو رنگ طلایی و نقره ای هستند که در دو نوع مات و براق موجود می باشند.
نکته دیگری که باید به آن اشاره نماییم این است که حروف استیل و نصب آن روی دیوار در انواع متفات حروف استیل اجرا می گردد که ساخت آن توسط مجموعه های تابلو سازی با توجه به سفارش مشتری انجام می گیرد.

حروف برجسته لاسوگاسی | نصب حروف برجسته لاسوگاسی

حروف برجسته لاسوگاسی | نصب حروف برجسته لاسوگاسی
حروف لاسوگاسی امروزه میان مشتریان از استقبال زیادی برخوردار است و کاربرد آن بیشتر به عنوان تابلو سردر مغازه ها می باشد؛ اما این نوع از حروف برجسته تنها در جهت تابلو سردر به کار نمی رود و می توان از آن به عنوان تبلیغات داخل رستوران ها، فست فودها، اسباب بازی فروشی ها و مغازه ها نیز استفاده کرد.
حروف لاسوگاسی را داخل رستوران ها و موارد عنوان شده معمولا روی دیوار نصب می کنند که دیوار ها نیز می توانند از متریال های مختلفی باشند؛ همچنین در رابطه با این نوع از حروف برجسته باید به این نکته هم اشاره کرد که تابلو لاسوگاسی یا همان حروف لاسوگاسی با استفاده از متریال های مختلفی که دیگر حروف های برجسته تولید می شوند قابل ساخت می باشد.

در این مطلب گفتیم که حروف های برجسته جهت نصب روی دیوار هیچ محدودیتی ندارند و می توان تمام حروف های برجسته را روی دیوار نصب کرد؛ اما نکته ای که قابل توضیح می باشد این است که حروف های برجسته جهت نصب روی دیوار در صورتی که نیازمند روشنایی باشند می بایست سیم کشی شوند، که در رابطه با این موضوع پیشنهاد می شود مبادرت به مخفی کردن سیم های حروف گردد.
اماکنی که دیوارهای آنها فضایی خالی در پشت دارند می توانند بهترین گذینه برای مخفی کردن سیم ها باشند و دیوارهایی که فضای خالی ندارند جهت مخفی کردن سیم ها می توان روی آنها از داکت، لوله های استیل و یا زمینه های متفاوتی مانند چوب ترمو، ام دی اف، کامپوزیت و ... استفاده کرد.