امروزه مشاغل بسیاری در جهان هستند که در زمینه ها و حرفه های متفاوتی فعالیت دارند و مدیران و صاحبانشان متناسب با نوع شغل و حرفه ای که دارند از کالاها، ابزارها و یا دستگاه های متفاوتی بهره می گیرند که یکی از این مشاغل، صنعت تابلو سازی است که امروزه به طور قابل توجهی رو به توسعه و پیشرفت می باشد.

تابلو ال ای دی لیزری

تابلو سازی به عنوان یک شغل از تنوع محصولات بسیار زیادی برخوردار است و در حقیقت تولیدات متنوعی در این حرفه به شکل ها و نوع های متفاوت همراه با متریال های مختلفی انجام می گیرد و نکته ای که در همین رابطه قابل بحث می باشد، این است که تنوع محصول در تابلو سازی، برخی از مشتریان را سر در گم نموده، به طوری مشتریان نام ها و اصطلاحات درست و اصلی برخی از تابلو ها را به اشتباه بیان می کنند؛ لذا در همین راستا قصد داریم در ادامه به یکی از این موارد که بعضا آن را با نام تابلو ال ای دی لیزری می شناسند بپردازیم.

تابلو تبلیغاتی ال ای دی لیزری

تابلو تبلیغاتی ال ای دی لیزری
ورود ال ای دی در دنیای الکترونیک تحولی نو را به راه انداخت و همین تحول باعث شاخه سازی های متعددی در دیگر صنایع شد، به طوری که می توانیم امروزه این تغییرات را در صنایعی مانند لوستر سازی، خودرو سازی، تولید لوازم برقی، دکوراسیون داخلی و تابلو سازی شاهد باشیم.
بله همانطور که گفتیم صنعت تابلو سازی هم از وجود ال ای دی ها بی بهره نیست و می توان به کار گیری از ال ای دی ها در این حرفه را یکی از مهم ترین و اصلی ترین متریال ها عنوان نمود؛ به عنوان مثال ساخت تابلو های مانند تابلو لایت باکس، تابلو نئون پلاستیک، تابلو چلنیوم و بسیاری دیگر از تابلو های تبلیغاتی از ال ای دی ها بهره مند هستند.
تابلو ال ای دی لیزری که بحث اصلی این مطلب است نیز همانطور که از نامش مشخص است با استفاده از ال ای دی ساخته می شود؛ حتما اکثر افرادی که در سطح جامعه مشغول به فعالیت هستند تا به حال با تابلو های تبلیغاتی پشت شیشه مغازه ها و یا تابلو های عمود بر مغازه ها که داخل قاب هستند روبرو شده اند و آنها را رویت کرده اند و مطمئنا با شدت نور این تابلو ها که مشابه نور لیزر هستند مواجه شده اند.
به این مدل از تابلو های تبلیغاتی در اصل تابلو ال ای دی ثابت می گویند که با استفاده از ال ای دی و فیبر یا پلکسی گلاس ساخته می شوند و در آخر با استفاده از منبع تغذیه 12 ولت به مرحله نور پردازی و روشنایی می رسند.

ساخت تابلو ال ای دی لیزری

ساخت تابلو ال ای دی لیزری
ساخت تابلو ال ای دی ثابت یا همان تابلو ال ای دی لیزری مانند تابلو های تبلیغاتی دیگر در چندین مرحله انجام می گیرد که به ترتیب به این صورت هستند که در ابتدا تابلو مورد نظر توسط طراح مجموعه تابلو سازی طراحی می شود و بعد از اینکه توسط مشتری تایید شد، روی متریال پلکسی گلاس یا فیبر برش داده می شود، به این صورت که جا گذاری پایه های ال ای دی روی فیبر یا پلکسی تعبیه شده و در آخر قسمت هایی که می بایست به طور کامل برش داده شوند، برش کاری می شوند که معمولا به دو شکل انجام می گیرد که یکی از آنها برش به شکل حروف و دیگری برش به صورت کتیبه می باشد.
بعد از مراحل برش لیزر، ال ای دی ها روی فیبر و پلکسی گلاس جای گذاری می شوند و بعد از آن اقدام به مونتاژ و سیم کشی آنها می گردد و در نهایت با استفاده از منبع تغذیه و تبدیل برق شهری 220 ولت به 12 ولت که مناسب ال ای دی ها می باشد به مرحله روشنایی می رسند.

مزایای تابلو ال ای دی لیزری

مزایای تابلو ال ای دی لیزری
می دانیم که تمام تابلو های تبلیغاتی از مزیت هایی برخوردارند که این مورد را در بسیاری از مطالب نیز عنوان نموده ایم که در این جهت باید بگوییم که تابلو ال ای دی لیزری یا ال ای دی ثابت نیز از این امر مستثنی نیست و دارای مزیت هایی می باشد که در ادامه به آنها می پردازیم.

شدت نور تابلو ال ای دی لیزری

یکی از مهمترین مواردی که دلیلی قاطع در انتخاب تابلو ای ای دی لیزری توسط مشتریان به عنوان تابلو تبلیغاتیشان می باشد، شدت نور این مدل از تابلو است که باید گفت در بین تابلو های تبلیغاتی یکی از پر نور ترین تابلو ها می باشد که در جهت جذب مشتری از اهمیت ویژه ای برخوردار است که البته نوع ال ای دی و برند های موجود در بازار تاثیر قابل توجهی در این زمینه دارند؛ به عنوان مثال یکی از برند های ال ای دی که از شدت نور بالایی برخوردار است ال ای دی اوال اچ جی نام دارد.

تنوع رنگ تابلو ال ای دی لیزری

تنوع رنگ در ال ای دی هایی که در ساخت تابلو ال ای دی لیزری به کار می روند از دیگر مزیت های آن است که مشتریان را در جهت خرید و سفارش این تابلو ترغیب می نمایند؛ از تنوع رنگ های ال ای دی در ساخت تابلو لیزری یا همان ال ای دی ثابت می توان به رنگ های قرمز، آبی، سبز، زرد، آفتابی، سفید و بنفش اشاره نمود که با کیفیت ترین رنگ ها در ساخت تابلو ال ای دی ثابت که سه رنگ اصلی هم می باشند عبارتند از قرمز، آبی و سبز.

مصرف برق پایین تابلو ال ای دی لیزری

مصرف برق امروزه موردی حساس در صرفه جویی انرژی در جوامع بشمار می رود که در مورد تابلو های تبلیغاتی هم صدق می کند، به طوری که در همین رابطه، مشتریان در پی سفارش تابلو هایی هستند که از نظر صرفه جویی در انرژی و همچنین از لحاظ اقتصادی به صرفه باشند؛ لذا تابلو ال ای دی لیزری می تواند از مهمترین ها در این زمینه باشد.

تنوع در اجرای تابلو ال ای دی لیزری

تنوع در اجری تابلو های ال ای دی لیزری به دو بخش تقسیم می شود؛ یکی اینکه تابلو لیزری را می توان به صورت متن و یا اشکال مختلف همراه با رنگ بندی های متفاوت تولید نمود و دیگری اینکه می شود این نوع از تابلو ها را به شکل تلفیقی با دیگر تابلو های تبلیغاتی در کارگاه تابلو سازی به مرحله تولید رساند.

قیمت تابلو ال ای دی لیزری

مورد آخری که باید در رابطه با تابلو ال ای دی لیزری عنوان کرد قیمت تابلو ال ای دی لیزری می باشد که باید گفت در میان تابلو هایی که مورد نور پردازی قرار می گیرند از مقرون بصرفه ترین ها بشمار می رود و مبنای محاسبه آن به شکل متر محیط و یا تعداد ال ای دی به کار رفته در تابلو می باشد.