تابلو تبلیغاتی روشی است که دنیا از آن به عنوان تبلیغات و توسعه کسب و کارها بهره می گیرد، به طوری که همه روزه وسعت آن در سطح جوامع، کشورها و کسب و کارها برای اکثر افراد قابل رویت است که این روش از تبلیغات را تحت عنوان تبلیغات محیطی نام گذاری نموده اند و در حقیقت و به زبان ساده تابلو های تبلیغاتی در دسته تبلیغات محیطی قرار داده شده اند.

تابلو چلنیوم چاپ | چاپ تابلو چلنیوم

انواع تابلو تبلیغاتی در صنعت تابلو سازی

گفتیم که تابلو های تبلیغاتی در دسته بندی و تقسیم بندی تبلیغات محیطی قرار داده می شوند که خود تابلو های تبلیغاتی در انواع متفاوتی تولید می شوند که فرایند تولید و ساخت آن توسط شغل و حرفه ای به نام تابلو سازی با استفاده از ابزارها و دستگاه های مربوطه انجام می گیرد.
یکی از نکاتی که باید در رابطه با ساخت تابلو های تبلیغاتی در تابلو سازی به آن اشاره نمود این است که در جهت ساخت تبلو های تبلیغاتی علاوه بر دستگاه و ابزار های مختص به ساخت تابلو می بایست از نیرو های انسانی متخصص و مجرب نیز بهره مند بود که برخی از تخصص های آنها را می توان با نام های حروف ساز، نئون ساز، کامپوزیت کار، جوشکار و طراح عنوان کرد.

در ادامه جهت تکمیل عنوان مبحث، لازم می دانیم به دو نوع از تابلو های تبلیغاتی و یک روش از چاپ در تابلو سازی به طور مختصر اشاره ای داشته باشیم؛ با ما همرا باشید.

چاپ استیکر

چاپ استیکر
می دانیم که صنعت چاپ در تبلیغات بسیار کسترده است که یکی از آنها چاپ در تابلو سازی می باشد؛ در حرفه تابلو سازی تابلو های بسیاری با استفاده از انواع روش های چاپی مانند چاپ فلکس، چاپ بنر، چاپ بک لایت، چاپ استیکر و ... ساخته می شوند که مسلما هر کدام از این روش های چاپ در جهت تولید تابلو های محتلفی صورت می گیرد.
چاپ استیکر با استفاده از دستگاه مخصوص به این کار در کارگاه های تابلو سازی و یا چاپخانه ها انجام می گیرد که مسلما کیفیت و ماندگاری چاپ ارتباط مستقیمی با کیفیت و نوع دستگاه چاپ خواهد داشت

تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم
تابلو چلنیوم یک نوع از تابلو تبلیغاتی است که اگر بخواهیم بدون اغراق در مورد آن توضیح دهیم باید بگوییم که تابلو چلنیوم یک نوع حروف برجسته است که بدون شک در صنعت تابلو سازی از پر فروش ترین تابلو های تبلیغاتی بشمار می رود؛ این مدل از حروف برجسته به واسطه متریال های چنلیوم، پلکسی گلاس، پی وی سی، اس ام دی و منبع تغذیه ساخته می شود که می توانیم جهت شناخت بیشتر این نوع از تابلو، انواع آن، مزایای آن و ... به مطلبی با عنوان تابلو چلنیوم رجوع نماییم.

تابلو لایت باکس | تابلو استیکر

تابلو لایت باکس | تابلو استیکر
تابلو لایت باکس یک تابلو است که به صورت جعبه و با استفاده از متریال های مختلفی ساخته می شود؛ فریم یا قاب این نوع از تابلو را می توان با استفاده از متریال هایی مانند آلومینیوم، ام دی اف، آهن، پلکسی گلاس، کامپوزیت، چنلیوم و ... تولید نمود و در آخر با استفاده از المان های نوری و متریال چاپی مبادرت به روشنایی تابلو لایت باکس نمود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این مدل از تابلو نیز می توانیم به مطلب تابلو لایت باکس رجوع نماییم.

چاپ روی تابلو چلنیوم

در این مطلب با چاپ استیکر آشنا شدیم و در مورد تابلو چلنیوم و تابلو لایت باکس هم توضیح دادیم که با توجه به این موضوع می توانیم در ادامه مطلب به درک و آگاهی بهتری دست یابیم؛ گفتیم که تابلو چلنیوم با استفاده از چند متریال ساخته می شود که یکی از آنها پلکسی گلاس می باشد.
پلکسی گلاس یک نوع پلاستیک است که در انواع مختلف مات، شفاف و آینه ای ساخته می شود و در برخی از صنایع نیز به کار می رود که یکی از آنها تابلو سازی است؛ پلکسی گلاس ها یکی از کاربردشان در ساخت و تولید تابلو چلنیوم است که می توانیم ساخت و تولید چلنیوم را با انواع رنگ بندی پلکسی انجام دهیم.
یکی از مواردی که به مبحث ما نیز مربوط می شود، چاپ روی تابلو چلنیوم است که باید گفت می توانیم چاپ روی این نوع از تابلو را به دو شکل انجام دهیم که یک روش چاپ روی حروف چلنیوم است و روش دیگر چاپ روی لایت باکس چلنیوم می باشد.

چاپ روی حروف چلنیوم

چاپ روی حروف چلنیوم
گفتیم که پلکسی گلاس یکی از متریال های ساخت در تابلو چلنیوم است؛ اما موردی که باید در همین رابطه عنوان کنیم این است که پلکسی گلاس ها دارای کد رنگ خاصی نمی باشند؛ البته تنوع رنگ بسیار بالایی دارند اما همانطور که گفتیم تمام رنگ ها در این متریال از نظر کد بندی موجود نمی باشد لذا در رابطه با همین موضوع فرض کنید که نیازمند ساخت حروف چلنیومی هستیم که دارای طیف رنگ و یا رنگ و طرح متفاوت و خارج از نمونه های پلکسی می باشد که مسلما ساخت این حروف با رنگ های موجود پلکسی امکان پذیر نمی باشد.
راه حلی که باید در ساخت حروف چلنیوم با یک رنگ خاص انجام داد، استفاده از چاپ استیکر و نصب روی پلکسی حروف چلنیوم است که در این صورت و اجرای این روش می توانیم دقیقا رنگ و طرح دلخواه را همراه با خروجی مناسبی از تابلو چلنیوم داشته باشیم و دلیل آن هم این است که دستگاه های مدرن و باکیفیت امروزی توانایی چاپ 16 میلیون رنگ را دارا هستند.

چاپ لایت باکس چلنیوم

چاپ لایت باکس چلنیوم
چاپ روی تابلو چلنیوم را می توان روی یکی دیگر از انواع آن تحت نام لایت باکس چلنیوم عنوان نمود، چاپ چلنیوم روی لایت باکس چلنیوم معمولا با استفاده از چاپ استیکر انجام می گیرد که مسلما دلیل این کار هم نبود رنگ بندی و طیف های رنگ مختلف در پلکسی گلاس می باشد.
به عنوان مثال در تصویر بالا لایت باکس ساخته شده مربوط به لوگو یک رستوران است و همانطور که مشاهده می شود لوگو مربوطه دارای طیف رنگ مربوط به خود می باشد که مسلما ساخت آن با استفاده از یک رنگ پلکسی مقدور نخواهد بود.