یکی از مهمترین مسائل و عوامل در صنعت تابلو سازی و تبلیغات، روشنایی تابلو ها است که امروزه همراه با پیشرفت تکنولوژی از اهمیت بالایی در تبلیغات برخوردار می باشد؛ اما نکته ای که باید در همین رابطه به آن اشاره داشته باشیم این است که تابلو های تبلیغاتی با استفاده از متریال های مختلفی نور پردازی می شوند که امروزه یکی از کاربردی ترین و پر مصرف ترین آنها لامپ های اس ام دی هستند که به انواع مختلفی تقسیم می شوند.

انواع اس ام دی در تابلو سازی

معرفی انواع اس ام دی در ساخت تابلو های تبلیغاتی

قبل از اینکه به توضیح انواع اس ام دی در تابلو سازی و تبلیغات بپردازیم لازم است یک تعریف کلی از اس ام دی داشته باشیم؛ SMD مخفف Surface Mounted Device است که معنای آن قطعات نصب سطحی می باشد؛ به طور کلی لامپ اس ام دی یکی از انواع لامپ های ال ای دی است که به دلیل دوام بالا، طول عمر بالا و منعطف بودن در طراحی از استقبال بالایی میان مشتریان برخوردار است که این مورد در صنعت تابلو سازی نیز از مصداق های بارز بشمار می رود.

در ادامه مطلب با شناخت انواع اس ام دی های پر کاربرد در صنعت تابلو سازی همراه ما باشید.

 

اس ام دی بلوکی در تابلو سازی

اس ام دی بلوکی در تابلو سازی

 اس ام دی بلوکی یکی از پر مصرف ترین اس ام دی ها در حرفه و شغل تابلو سازی است و همانطور که از نامش مشخص است به شکل بلوک ساخته می شود، به این صورت که در ابتدا قالبی از جنس پلاستیک سخت ساخته شده و در نهایت اس ام دی ها داخل آن قرار داده شده و در روی اس ام دی ها محافظی از جنس پلاستیک یا رزین قرار داده می شود.

 اس ام دی های بلوکی معمولا به دو شکل ساده و لنز دار تولید می شوند که نوع لنز دار آن جدید تر و به روز تر بوده و از شدت نور بالاتری نیز برخوردار می باشد؛ از عمده کاربرد های اس ام دی های بلوکی در تابلو سازی می توان به ساخت حروف های برجسته مانند حروف استیل، حروف نئون پلاستیک، حروف فلزی، تابلو چلنیوم و دیگر موارد اشاره نمود. البته اس ام دی های بلوکی را می توان در ساخت و تولید تابلو های تبلیغاتی دیگر مانند تابلو لایت باکس و تابلو فلکسی فیس نیز مورد استفاده قرار داد که مسلما به کار گیری از آنها در ساخت تابلو های عنوان شده تاثیر مستقی بر قیمت تابلو خواهد داشت و در واقع باید گفت که باعث افزایش قیمت تابلو ساخته شده می شود.

 

اس ام دی خطی در تابلو سازی

اس ام دی خطی در تابلو سازی

یکی دیگر از انواع اس ام دی ها در تابلو سازی، اس ام دی های خطی هستند که روش ساخت آنها به این صورت است که اس ام دی ها را روی ورق های آلومینیومی مونتاژ کرده و مبادرت به سیم کشی آنها می نمایند.

اس ام دی های خطی معمولا به شکل شاخه های یک متری تولید می شوند و به فروش می رسند که به طور کلی در دو نوع ساده و لنز دار موجود هستند که هر کدام از کاربرد های خاص خود برخوردارند.

اس ام دی خطی ساده

اس ام دی خطی ساده

اس ام دی های خطی ساده از معمول ترین نوع روش ساخت در اس ام دی خطی است که اس ام دی های به کار رفته در آن به شکل کاملا ساده روی شاخه آلومینیومی مونتاژ می شود.

کاربرد این نوع از اس ام دی معمولا در ساخت تابلو های لایت باکس، تابلو فلکسی فیس، تابلو باکس چنلیوم و مواردی مشابه می باشد.

اس ام دی خطی لنزدار

اس ام دی خطی لنزدار

 اس ام دی خطی لنز دار نوع جدید و مدرن تر اس ام دی های خطی می باشد و تفاوت آن با نوع معمولی این است که اس ام دی های به کار رفته در شاخه آلومینیوم، پر نور تر و مقاوم تر بوده و روی آن یک پوشش لنز دار جهت پخش نور بالاتر قرار داده شده است.

از کاربرد های اس ام دی خطی لنز دار در تابلو سازی می توان به ساخت انواع تابلو لایت باکس و فلکسی فیس با ابعاد بزرگ اشاره نمود.

 

اس ام دی پیکسلی در تابلو سازی

اس ام دی پیکسلی در تابلو سازی

اس ام دی های پیکسلی یکی از جدیدترین تولیدات اس ام دی در عرصه تابلو سازی است که بیشترین کاربرد آن مربوط می شود به ساخت تابلو های پیکسلی و تابلو های لاسوگاسی که امروزه از طرفداران بسیاری برخوردار می باشد.

متدوال ترین شکل ها و انواع اس ام دی های پیکسلی عبارتند از اس ام دی پیکسل دایره و اس ام دی پیلکسل مربع که به صورت تک رنگ و تمام رنگ به فروش می رسد.

 

اس ام دی ریسه ای در تابلو سازی

اس ام دی ریسه ای در تابلو سازی

آخرین نوع اس ام دی که در این مطلب قصد داریم در مورد آن توضیح دهیم، اس ام دی ریسه ای است؛ اس ام دی ریسه ای نوعی از اس ام دی است که به شکل ریسه های پلاستیکی تولید می شود و روش تولید آن به این شکل است که در ابتدا اس ام دی ها را روی نوارهای مخصوص نصب و مونتاژ نموده و در آخر توسط دستگاه های مخصوص رو کشی از جنس پلاستیک روی آن قرار می دهند.

از کاربرد این اس ام دی ها در تابلو سازی می توان به مواردی چون نور پردازی زمینه تابلو، نور پردازی برخی از لایت باکس ها، تزئین تابلو های تبلیغاتی و ... اشاره نمود.

در این مطلب با اس ام دی های پر کاربرد در تابلو سازی آشنا شدیم و نکته ای که می بایست در آخر به آن اشاره داشته باشیم این است که اس ام دی های نام برده شده در رنگ بندی های متفاوتی موجود می باشند که می توان از آنها متناسب با نیاز در ساخت یک تابلو تبلیغاتی استفاده نمود.