تبلیغات همه روزه در حال تغییر و تحول از نظر مدرن بودن و متنوع بودن می باشد که در زمینه های متفاوتی قابل اجرا خواهد بود؛ یکی از انواع تبلیغات که امروزه دنیای انسانها را از لحاظ مفید بودن و تاثیر گذار بون تسخیر نموده است، تبلیغات محیطی و داخلی است که ماهیت آن ساخت تابلو های تبلیغاتی می باشد که ساخت و تولید آن در کارگاه ها و مجموعه های تابلو سازی در انواع و مدل های متفاوت انجام می گیرد.

تابلو لایت باکس کریستالی | لایت باکس کریستال

لایت باکس کریستال

در مطالب گذشته در مورد تابلو لایت باکس به توضیحات جامع و کاربردی پرداختیم و گفتیم که لایت باکس به معنی جعبه نور است که با استفاده از متریال های مختلفی به شکل جعبه ساخته شده و در نهایت با استفاده از اس ام دی مورد روشنایی و نور پردازی قرار می گیرد.
اما نکته ای که در مورد لایت باکس قابل توجه است، ساخت لایت باکس در انواع مختلف می باشد؛ در حقیقت باید گفت که لایت باکس از تابلو های تبلیغاتی بشمار می رود که دارای تنوع و مدل های متفاوتی است و به عنوان تبلیغات در فضاها و مکان هایی مانند متروها، فرودگاه ها، پاساژ ها، مغازه ها، شرکت ها، کلینیک های پزشکی، بیمارستان ها و بسیاری دیگر از موارد مشابه به کار می رود.
در میان تابلو های لایت باکس یکی از مدل هایی که امروزه از زیباترین و مدرن ترین ها می باشد، تابلو لایت باکس کریستالی است که از جدیدترین تابلو های تبلیغاتی لایت باکس بشمار می رود و متریال های تولید در آن پلکسی گلاس، چاپ بک لایت و فیکچر می باشد.

نکته قابل توجه در تولید این نوع تابلو، اطلاعات و موارد مهمی است که باید در سفارش یه آن دقت نمود؛ لذا در ادامه می خواهیم جهت آگاهی بیشتر به 6 نکته فبل از سفارش لایت باکس کریستالی بپردازیم

مشخصات تابلو لایت باکس کریستالی

نوع پلکسی گلاس

از اصلی ترین لوازم در تولید تابلوهای لایت باکس کریستالی باید پلکسی گلاس را نام ببریم که یک نوع پلاستیک است و در برندهای مختلفی توسط شرکت ها تولید می شود.

در تولید این تابلو جذاب بهترین مورد این است که در ابتدا به برند پلکسی گلاس توجه داشته باشیم و از با کیفیت ترین های بازار در تولید استفاده کنیم، چرا که با استفاده از برندهای معتبر، کیفیت و دوام تابلو به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

به عنوان مثال استفاده از پلکسی ها نامرغوب با درجه کیفی پایین، باعث خواهد شد تا بعد از مدت کوتاهی، پلکسی گلاس، شفافیت خود را از دست داده و به رنگ کدر تبدیل شود، که مسلما این مورد می تواند تاثیر منفی بر کلیت تابلو داشته باشد.

در رابطه با پلکسی های مرغوب هم باید گفت که امروزه برندهای معتبر در ایران مربوط می شود به تولیدات کشور تایوان.

ضخامت پلکسی

موضوع مهم دیگر در انتخاب پلکسی در ساخت این تابلو، ضخامت پلکسی گلاس است؛ در انخاب ضخامت پلکسی گلاس توصیه می شود حداقل از دو پلکسی به ضخامت های 6 میل و 3 میل استفاده شود.

با استفاده از ضخامت های نام برده شده، فضایی مناسب جهت قرار دادن اس ام دی در قسمت بالای تابلو فراهم خواهد شد که مسلما به کارگیری از پلکسی با ضخامت کم، نور پردازی تابلو را با مشکل مواجه خواهد کرد.

نکته دیگر اینکه ابعاد تابلو هم رابطه مستقیمی با ضخامت پلکسی دارد و باید گفت هر چه ابعاد تابلو بیشتر باشد، بهتر است جهت مقاومت تابلو از پلکسی هایی با ضخامت بالاتر استفاده شود.

اس ام دی مرغوب

روشنایی این مدل از لایت باکس با استفاده از اس ام دی های خطی انجام می شود و با توجه به اینکه اس ام دی ها در انواع مختلفی در بازار موجود هستند پیشنها می شود از برندهای به نام بازار استفاده شود.

استفاده از برندهای بی هویت و درجه پایین تاثیراتی منفی مانند تفاوت رنگ و خاموشی در قسمت های مختلف تابلو ایجاد خواهد کرد.

از برندهای شناسنامه دار اس ام دی خطی هم می توان به سامسونگ، اپکس و نماساین اشاره نمود.

چاپ با کیفیت

چاپ این تابلو تبلیغاتی از نوع بک لایت است که در کیفیت های مختلفی به چاپ می رسد و تاثیر گذاری کیفیت در چاپ مربوط می شود به نوع متریال بک لایت و نوع دستگاه چاپ.

استفاده از چاپ درجه یک بک لایت همانند استفاده از پلکسی گلاس مرغوب باعث شفافیت تابلو، زیبایی و در نهایت نگاه مشتریان به تبلیغات و تصاویر روی تابلو خواهد شد.

بهترین نوع بک لایت و دستگاه های چاپ آن ساخت کشور کره است که قبل از سفارش باید به آن دقت لازم را داشت.

فیکسچر (اسپیسر)

نصب تابلو لایت باکس کریستال معمولا با استفاده از پایه های نگهدارنده ای به نام فیکچر که اسپیسر هم نامیده می شود انجام می گیرد که جنس آنها معمولا از آلومینیوم یا آهن است.

در صورتی که بخواهیم از پایه های با کیفیت در نصب استفاده کنیم بهتر است از جنس آلومینیوم استفاده شود تا در شرایط مختلف جوی شاهد زنگ زدگی پایه ها و ظاهری بد از تابلو نباشیم.

در رابطه با نصب تابلو کریستالی لایت باکس باید این مورد را هم یادآور شد که نصب این تابلو تنها با استفاده از فیکچر صورت نمی گیرد و ممکن است تابلو به شکل آویز یا ثابت هم نصب شود که مسلما نیازمند استفاده از نگهدارنده های مختص به خود را دارد؛ لذا استفاده از متریال های مناسب و مرغوب در روش های مختلف نصب از نکاتی ضروری بشمار می رود.

نوع مونتاژ تابلو

مونتاژ کردن تابلو لایت باکس کریستالی یکی از موارد مهم دیگر در تولید بشمار می رود که بهتر است با در نظر داشتن تمام شرایط عنوان شده تا این بخش از مطلب، به موضوع مونتاژ دقیت ویژه ای داشت و آن را به شرکت های تابلو سازی معتبر سپرد.

در حقیقت اگر تمام نکات عنوان شده به درستی در نظر گرفته شود و به مونتاژ و مجموعه تابلو سازی دقت نشود، خروجی زیبایی از تابلو را شاهد نخواهیم بود.

امیدواریم با مطالعه این مطلب به آگاهی لازم در رابطه با سفارش لایت باکس کریستال رسیده باشید و بتوانید با در نظر داشتن این 6 نکته، بهترین و باکیفیت ترین نوع تابلو را سفارش دهید.