تابلو های لایت باکس امروزه در دنیای بزرگ تبلیغات از کاربرد های فراوانی برخوردارند و به شکل قابل توجهی در جهت تبلیغات فضاهای متفاوت به کار می روند که می توان به مواردی مانند ساخت تابلو لایت باکس در مترو، فرودگاه، آژانس های هواپیمایی، ترمینال، بیمارستان ها، کلینیک های پزشکی، درمانگاه ها، پاساژ ها و مراکز خرید، سالن های نمایشگاهی و بسیاری دیگر موارد مشابه اشاره نمود.

تابلو لایت باکس اسنپ فریم

لایت باکس

در تعریف تابلو لایت باکس گفتیم که لایت باکس به جعبه ای گفته می شود که توسط المان های نوری نور پردازی می شود و می توان با توجه به نوع لایت باکس از آنها که شامل مهتابی، ال ای دی و اس ام دی ها هستند استفاده نمود. همانطور که گفتیم لایت باکس ها در انواع متفاوتی تولید می شوند که به عنوان فضاهای دکوراتیو و تبلیغاتی به کار گرفته می شوند.
ساخت لایت باکس به عنوان یک تابلو تبلیغاتی معمولا در محیط های کارگاهی تابلو سازی که یکی از مشاغل مربوط به تبلیغات می باشد انجام می شود. تابلو لایت باکس جهت خروجی نهایی یک تبلیغ نیازمند چاپ است که روی متریال های مختلف و البته مخصوص به چاپ لایت باکس چاپ و بر روی لایت باکس نصب می شوند.
تابلو های لایت باکس به دلیل مصرف برق پایین و امکان چاپ تبلیغات همراه با عکس های دلخواه در رنگ بندی های متفاوت از تاثیرات مفیدی بر مخاطبان و مشتریان برخوردارند که این مورد یکی از اهداف مهم در برند سازی و معرفی کسب و کارها بشمار می رود که در رابطه با همین مورد باید عنوان نمود که تابلو لایت باکس به صورت معمولی و ضد آب نیز ساخته می شود و می توان از آن به عنوان فضاهای داخلی و خارجی به کار گرفت.

لایت باکس اسنپ فریم

همانطور که گفتیم لایت باکس ها در انواع متفاوتی در مجموعه های تابلو سازی تولید می شوند که می توان به مواردی مانند تابلو لایت باکس آلومینیومی، تابلو لایت باکس پارچه ای، تابلو لایت باکس اسنپ اسلیم، تابلو لایت باکس کریستالی، تابلو لایت باکس مگنتی و نمونه های دیگر لایت باکس اشاره نمود که با استفاده از متریال های مختلف به مرحله تولید می رسند.
اما یکی از تابلو های لایت باکس که امروزه از مدرن ترین و زیباترین لایت باکس ها بشمار می رود تابلو لایت باکس اسنپ فریم است که نام دیگر آن لایت باکس اسنپی می باشد. لایت باکس اسنپ فریم با استفاده از آلومینیوم به عنوان فریم اصلی، اس ام دی یا ال ای دی به عنوان نور پردازی، چاپ بک لایت به عنوان چاپ و پلکسی گلاس به عنوان محافظ چاپ ساخته می شود و در مکان هایی مانند شرکت ها، فروشگاه های زنجیره ای، بانک ها، مراکز آموزشی، باشگاه های ورزشی، سالن های زیبایی، ساختمان های دولتی و بسیاری دیگر از موارد به کار می رود.
تابلو لایت باکس اسنپ فریم معمولا به صورت ضد آب و مناسب جهت کاربرد در فضاهای داخلی ساخته می شود که قسمت پشت تابلو توسط فیبر بسته می شود. البته این نوع از تابلو لایت باکس را می توان به شکل ضد آب و مناسب جهت به کار گیری در محیط های خارجی نیز تولید نمود که در صورت ساخت تابلو لایت باکس اسنپ فریم ضد آب می بایست قسمت پشت تابلو توسط پی وی سی یا پلکسی گلاس بسته شود تا در برابر شرایط مختلف جوی مقاوم و از دوام بالایی برخوردار باشد.

مشخصات لایت باکس اسنپ فریم

مشخصات لایت باکس اسنپ فریم
لایت باکس اسنپ فریم از دسته لایت باکس هایی است که فریم یا همان چهار چوب آن توسط متریال آلومینیوم در رنگ های مختلف ساخته می شود و طراحی آن به شکلی است که جهت قرار دادن چاپ داخل فریم نیاز به مهارت خاصی نمی باشد و قرار دادن و تعویض چاپ به راحتی قابل انجام خواهد بود. قاب این نوع از لایت باکس با استفاده از مدرن ترین روش های تولید قاب لایت باکس به شکل اسنپی ساخته می شود و تنها کافیست چهار سمت تابلو را به صورت دستی باز کرده و دیگر مراحل تکمیل کننده لایت باکس را انجام داد.
ساخت لایت باکس اسنپ فریم تا ابعاد 120 در 180 سانتیمتر امکان پذیر می باشد و مورد دیگری که این نوع از لایت باکس را در دسته لایت باکس های زیبا و مدرن قرار می دهد ضخامت آن است که باید گفت ضخامت لایت باکس اسنپ فریم حدود 3 سانتیمتر است.
بهره گیری از چاپ بک لایت در تابلو لایت باکس اسنپ فریم نیز از دیگر مشخصات فنی آن می باشد که یکی از متریال های چاپی مدرن بشمار می رود. البته در مورد چاپ بک لایت در تابلو اسنپ فریم نیز باید به این نکته دقت داشت که متریال بک لایت از برند های مرغوب و مطرح در بازار باشد همچنین دستگاه چاپ مورد استفاده در چاپ نیز می تواند تاثیر بسزا و مفیدی را در رابطه با چاپ با کیفیت خواهد داشت.
در مورد پلکسی گلاس محافظ چاپ در لایت باکس اسنپ فریم که از نوع پلکسی شیشه ای می باشد نیز باید عنوان نمود که از برند های معتبر در بازار استفاده کرد تا بعد از گذر زمان شاهد تغییر رنگ در آن نباشیم. در کنار تمامی موارد عنوان شده، اس ام دی های به کار رفته در تابلو نیز می بایست جهت کیفیت نهایی و روشنایی تابلو از برندهای معتبر در بازار باشد.

مزایا و معایب لایت باکس اسنپ فریم

ضخامت تابلو لایت باکس اسنپ فریم یکی از مزایای این تابلو است که با توجه به ضخامت 3 سانتی متری در اکثر مکان هایی که محدودیت فضا دارند کاملا مناسب می باشد همچنین وزن لایت باکس اسنپ فریم نیز از دیگر مزایای آن می باشد که به راحتی قابل حمل است. یکی دیگر از موارد مهمی که این مدل از لایت باکس را به منتخب ترین گذینه تبلیغاتی تبدیل نموده است، تعویض سریع چاپ و نصب آسان آن است که در کنار موارد مهمی چون مصرف برق پایین و ضرافت، مزایای این لایت باکس را تکمیل نموده است.
در کنار تمام مزایای تابلو لایت باکس اسنپ فریم که عنوان کردیم باید گفت که این نوع از تابلو دارای معایبی نیز می باشد که البته مزایا و محاسن آن از امتیاز بالاتری برخوردارند. محدودیت در ساخت که 120 در 180 سانتیمتر است یکی از معایب این تابلو بشمار می رود و در صورت ثبت سفارش در ابعاد بزرگتر، تابلو به شکل یک تکه ساخته نخواهد شد. از دیگر معایب این تابلو نیز عدم ساخت به صورت دو طرفه می باشد که در صورت ثبت سفارش دو طرفه، دو عدد تابلو به شکل مجزا ساخته شده و به یکدیگر متصل می شوند.

سفارش لایت باکس اسنپ فریم

سفارش تابلو های تبلیغاتی مراحلی را دارند که می بایست طی ارتباطاتی میان مجموعه ها یا گروه های تابلو سازی و مشتریان انجام پذیرد که سفارش تابلو لایت باکس اسنپ فریم تبلیغاتی نیز از این امر مستثنی نخواهد بود. قبل از ساخت این نوع از لایت باکس در ابتدا باید ابعاد تابلو متناسب با محل نصب آن مشخص باشد تا با توجه به ابعاد تابلو مراحل ساخت فریم تابلو، چاپ بک لایت و برش پلکسی گلاس انجام گیرد.
طراحی چاپ تابلو لایت باکس اسنپ فریم می تواند توسط مشتری از قبل آماده و تحویل مجموعه تابلو سازی گردد و یا اینکه توسط طراح تابلو سازی همراه با نظارت مشتری انجام گیرد. در آخر و بعد از طراحی، قیمت تابلو لایت باکس فریم لس مطابق با نرخ مصوب اتحادیه همراه با در نظر داشتن نوع متریال مصرفی فاکتور شده و مراحل ساخت آغاز می شود که در مورد قیمت تابلو لایت باکس اسنپ فریم نیز باید عنوان کرد که قیمت گذاری این لایت باکس به صورت متر محیط و یا سانتیمتری محاسبه خواهد شد.