تابلو های تبلیغاتی یکی از روش ها و راه های مهم در تبلیغات بشمار می رود که تاثیرات بسزایی در فروش و بازاریابی کسب و کار ها را دارد. اما تابلو های تبلیغاتی جهت هدفمند بودن و موثر بودن در رابطه با جذب مخاطب نیازمند نصب در محیط های مربوطه هستند که قبل از نصب نیازمند رعایت قوانین خاصی از لحاظ اداری و همچنین فنی می باشند که در ادامه به مهمترین آنها می پردازیم.

مقررات و قانون نصب تابلو تبلیغاتی

 

دریافت مجوز نصب

نصب تابلو های تبلیغاتی مانند تابلو شرکت، ارگانها، تابلو مغازه و... نیازمند مجوز نصب هستند که می بایست با مراجعه به شهرداری منطقه مربوط به محل نصب تابلو اقدام به دریافت آن نمود.

با مراجعه به لینک مدارک لازم جهت دریافت مجوز نصب تابلو می توانید اطلاعات لازم را در رابطه با دریافت مجوز کسب نمایید.

نکته مهم و حائز اهمیت دیگر در رابطه با نصب تابلو، الزامی بودن مجوز نصب است که متقاضیان و سفارش دهندگان می بایست قبل از نصب، مجوز تابلو را دریافت نمایند تا به هنگام نصب دچار مشکلاتی مانند جلوگیری از نصب تابلو توسط ارگانهای مربوطه نباشند.

نسبت خط فارسی به بیگانه

یکی از اصول اولیه و قوانینی که باید در اجرای تابلوهای تبلیغاتی در نظر داشت قانون 70 به 30 است که مربوط می شود نسبت استفاده خط فارسی به بیگانه.

به عنوان مثال در ساخت یک تابلو مغازه یا تابلو شرکت که نیازمند به کار گیری از خط لاتین است باید به این صورت عمل شود که 70 درصد تابلو از خط فارسی و 30 در آن از خط انگلیسی تشکیل شده باشد.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم هم مربوط می شود به تابلو مکان هایی که متعلق به خارجیان است؛ مانند تابلو کلیساها، سفارت خانه ها و موارد مشابه که برای ساخت این شکل از تابلوها تنها نیاز است تا علاوه بر نام خارجی، متن به شکل فارسی هم نوشته شود و نیازی به رعایت 70 به 30 درصد نخواهد بود.

استفاده از نام و نشان تجاری ایرانی

استفاده از نام  یا لوگو شرکت های ایرانی روی تابلوها نیازمند درخواست شرکت مربوطه از شهرداری و ارگانهای دولتی می باشد و همچنین مغازه داران و یا مکان های تجاری که از نام و برند شرکت ها روی تابلو خود استفاده می کنند می بایست از شرکت مذکور مجوز دریافت نمایند.

استفاده از نام و نشان تجاری خارجی

استفاده از نام و لوگو شرکت های خارجی روی تابلو در صورتی امکان پذیر است که شرکت فوق اقدام به ثبت شرکت در ایران نموده باشد و همچنین استفاده از نام و نشان خارجی روی تابلو ها توسط مشاغل دیگر هم نیازمند دریافت مجوز از نماینده قانونی شرکت خارجی در ایران می باشد.

نکات فنی نصب مطابق با قانون

  • برای نصب تابلو نیاز به رعایت نکات فنی مطابق با قانون است که نصابان شرکت تابلو سازی در هنگام نصب این موارد را انجام میدهند
  • در صورت نصب تابلو روی دیوار می بایست تابلو را به شیوه ای نصب کرد که حداقل 25 سانت از دیوار فاصله داشته باشد.
  • عرض تابلو می بایست مطابق با محل تجاری فوق باشد و از آن تجاوز نکند.
  • ارتفاع تابلو متناسب با عرض تابلو در نظر گرفته می شود که این مورد در هنگام دریافت مجوز نصب از شهرداری مشخص خواهد شد.
  • نصب تابلوهایی که از محل تجاری بیرون زده و به سمت خیابان یا پیاده رو باشند ممنون است.
  • نصب تابلو های بزرگ مانند تابلو کامپوزیت، تابلو چلنیوم و دیگر تابلوهایی که نیاز به آهنکشی و زیر سازی دارند روی شیشه ساختمان ها و اماکن تجاری ممنوع است.
  • نصب تابلو روی تیرهای چراغ برق ممنوع است.
  • نصب تابلو در ساختمان های اداری با تعداد بالا مستلزم رضایت همسایگان می باشد.