یکی از مهمترین فاکتور ها در فروش محصولات یا ارائه خدمات به مشتریان، بحث ضمانت محصول و خدمات پس از فروش آن می باشد که معمولا میان اکثر مشاغل مطرح است. تابلو سازی و تبلیغات محیطی نیز یکی از هزاران مشاغلی می باشد که موضوع ضمانت و خدمات پس از فروش در آن حائز اهمیت می باشد و اطمینان مشتریان در خرید را چندین برابر افزایش می دهد. در واقع حرفه تابلو سازی از مشاغل خدماتی بشمار می رود که ضمانت یک محصول علاوه بر نوع و برند آن شامل ارائه خدمات نیز می باشد به عنوان مثال فروش تابلو چلنیوم تنها مختص متریال های به کار رفته در آن نمی باشد و این ضمانت شامل تعمیر و سرویس تابلو چلنیوم نیز خواهد بود که در ادامه به توضیحاتی در مورد این موضوع خواهیم پرداخت.

تعمیر و سرویس تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم

همانطور که در بسیاری از مطالب وبسایت گروه تابلو سازی نوین لایت در مورد تابلو چلنیوم عنوان شد، این تابلو نوعی از حروف برجسته می باشد که توسط پلکسی گلاس، اس ام دی بلوکی، پی وی سی و رول چنلیوم ساخته می شود که در واقع متریال اصلی و دلیل نام گذاری این تابلو رول چنلیوم که نوعی آلومینیوم است می باشد.
تابلو چلنیوم امروزه به یکی از تابلو های پر مخاطب و پر فروش در هنر تابلو سازی تبدیل شده است به طوری که می توان بدون اغراق عنوان نمود عمده سفارش تابلو های تبلیغاتی که در یک کارگاه تابلو سازی به مرحله ساخت می رسد حروف برجسته چنلیوم است. از دلایل مهم سفارش تابلو چلنیوم توسط مشتریان می توان به زیبائی، مصرف پایین برق، برجسته بودن و طول عمر تابلو چلنیوم اشاره نمود.
اما تابلو های چلنیوم مانند بسیاری دیگر از تابلو های تبلیغاتی، بعد از نصب و گذر زمان نیاز به تعمیر و نگهداری دارند که البته باید عنوان نمود زمان تعمیر و سرویس تابلو چلنیوم به غیر از شرایط جوی ارتباط مستقیمی با متریال به کار رفته در آن دارد که مسلما استفاده از متریال های مرغوب نسبت به برندهای متفرقه در تابلو چلنیوم زمان تعمیر و سرویس تابلو چلنیوم را افزایش خواهد داد.


در ادامه می پردازیم به شرایط و مواردی که تعیین کننده در زمان تعمیر و سرویس تابلو چلنیوم می باشند.

تعمیر تابلو چلنیوم

محل نصب تابلو چلنیوم

تمامی تابلو های تبلیغاتی که در جهت تبلیغات ساخته می شوند در مکان های متفاوتی نصب می شوند که هر کدام از شرایط جوی و آب و هوایی متفاوتی برخوردارند و این شرایط می تواند تاثیر مستقیمی در طول عمر مفید تابلو ها داشته باشد. تابلو چلنیوم نیز به دلیل مقاوم بودن در اکثر شرایط جوی، از پر کاربردترین تابلو های تبلیغاتی بشمار می رود اما مورد مسلم در طول عمر تابلو چلنیوم نیز می باشد.
به عنوان مثال ماندگاری تابلو چلنیوم در شرایط آب و هوایی گرم با تابش مستقیم نور آفتاب به آن، به مراتب نسبت به آب و هوای معتدل کاهش می یابد و استفاده از برندهای مرغوب در ساخت این نوع از حروف برجسته می تواند تا حدودی طول عمر آن را افزایش دهد و زمان تعمیر و سرویس تابلو چلنیوم را کاهش دهد.

تعمیر و سرویس رول یا لبه تابلو چلنیوم

رول تابلو چلنیوم که یک نوع آلومینیوم است از مقاوم ترین متریال موجود در ساخت آن می باشد که در رنگ های متفاوتی تولید و به بازار عرضه می گردند. از نکات مهمی که باید در مورد رول چنلیوم به آن اشاره نمود آنودایز یا آنادایز چلنیوم است. در واقع آنادایز فرایندی است که طی آن چنلیوم را در برابر شرایط مختلف جوی مقاوم سازی می کنند.
جدا از مسئله آنادایز، رنگ چنلیوم یکی دیگر از نکات مهم در تولید چنلیوم می باشد و استفاده از رنگ های مرغوب در این متریال می تواند طول عمر حروف ساخته شده را افزایش دهد که البته تکمیل کننده و تولیدی مرغوب در رول چنلیوم آنادیز مناسب همراه با رنگ مرغوب می باشد.
رنگ های چنلیوم دارای تنوع بسیار بالایی مانند طلایی، سورمه ای، قرمز، مشکی، سفید، نقره ای و ... می باشد که مقاوم و ماندگارترین آن رول چلنیوم نقره است. در واقع رول چنلیوم نقره ای به دلیل رنگ اصلی آلومینیوم از مهمترین عوامل در دوام آن بشمار می رود که مسلما استفاده از آن سرویس تابلو چلنیوم را به مدت طولانی کاهش می دهد و پیشنهاد می گردد تا حد ممکن در سفارش حروف چلنیوم از رول های نقره ای استفاده گردد به این دلیل که در صورت از بین رفتن لبه چنلیوم علاوه بر لبه کار می بایست پلکسی تابلو توسط دستگاه لیزر برش خورده و حروف چلنیوم مجددا ساخته شود.

تعمیر و سرویس پلکسی یا رویه تابلو چلنیوم

پلکسی گلاس که نوعی پلاستیک شفاف و شبیه به آینه است یکی دیگر از متریال های اصلی در ساخت تابلو چلنیوم می باشد و وظیفه آن نما و پخش نور تابلو چلنیوم توسط اس ام دی است. پلکسی گلاس به عنوان نمای اصلی و رویه حروف چلنیوم به کار می رود که در رنگ های مختلف با برند های متفاوتی بفروش می رسند.
پلکسی ها در ابعاد مشخص همراه با ضخامت های متفاوت در کارخانه های مختلف تولید می شوند که معمولا در ساخت حروف چلنیوم توصیه می شود از ورق های 2.8 میل به دلیل مقاوم بودن در ساخت و همچنین نور پردازی مناسب استفاده شود. برندهای متفاوت پلکسی در ساخت چلنیوم نیز بسیار نکته مهمی می باشد و به کار گیری از برند های معتبر می تواند طول عمر چلنیوم را افزایش دهد. در مورد رنگ پلکسی گلاس نیز باید گفت که ماندگاری رنگ های ساده مانند سفید، مشکی، قرمز، سبز، زرد، نارنجی و ... نسب به رنگ های فسفری به مراتب بالاتر خواهد بود.
در مورد پلکسی گلاس نیز پیشنهاد می شود از برندها ی معتبر همراه با رنگ های ساده در ساخت حروف چلنیوم استفاده شود و دلیل این مورد نیز همانند رول چنلیوم می باشد که در صورت استفاده از برند بی کیفیت، پلکسی گلاس و رول چنلیوم می بایست تعویض شوند و حروف چنلیوم مجددا ساخته شود.

تعمیر و سرویس اس ام دی تابلو چلنیوم

اس ام دی تابلو چلنیوم نوعی قطعه الکترونیکی است که با نام اس ام دی بلوکی شناخته می شود و در برندهای متفاوتی تولید و به فروش می رسند. همانطور که می دانیم قطعات الکترونیکی دارای عمر مفیدی می باشند که تعیین کننده عمر آنها نوع متریال به کار رفته در ساخت می باشد که اس ام دی های بلوکی نیز از این موضوع مستثنی نیست. اما گاها به کار بردن متریال های مرغوب در ساخت اس ام دی های بلوکی دلیل قاطع بر طول عمر بالا نخواهد بود و امکان سوختن اس ام دی ها به دلایل مختلفی از قبیل نوسان برق خواهد بود. اما با توجه به این موضوع استفاده از برندهای مرغوب اس ام دی در تابلو چلنیوم می تواند تعمیر و سرویس تابلو چلنیوم را به تعویق بی اندازد