تابلو های تبلیغاتی امروزه در انواع متفاوتی در حرفه تابلو سازی تولید و عرضه می گردند که هر کدام از آنها با توجه به متریال های به کار گرفته شده از قیمت های متفاوتی برخوردارند. یکی از تابلو های تبلیغاتی که از نوع حروف برجسته می باشند تابلو استیل است که بعضا با نام هایی مانند حروف استیل، تابلو برجسته استیل، تابلو تبلیغاتی استیل و مواردی مشابه میان مشتریان شناخته می شود. تابلو استیل به عنوان تبلیغات محیطی و در راستای معرفی مشاغل و اماکن تجاری خصوصی و دولتی به کار می رود که یکی از زیباترین تابلو های حروف برجسته در جهت جذب مشتری می باشد.

تفاوت قیمت تابلو استیل


تابلو استیل به شکل های متفاوتی تولید می شود که هر کدام به عنوان حروف برجسته تبلیغاتی در فضاهای داخلی و خارجی مغازه ها، شرکت ها، مراکز خرید و ... مورد استفاده قرار می گیرند و در قیمت گذاری متفاوت می باشند. در ادامه می پردازیم به معرفی استیل و دلیل تفاوت قیمت تابلو استیل که همین مورد را با توضیح چند نمونه از حروف استیل شرج خواهیم داد.

استیل چیست؟

قبل از پرداختن به حروف برجسته استیل و انواع مختلف آن نیاز است کمی با متریال استیل آشنا شویم. استیل به متریالی گفته می شود که عنصر اصلی آن آهن می باشد که البته عنصر های دیگری نیز در آن استفاده شده است تا استیل را دارای خاصیت های مانند جوش پذیری و شکل پذیری نماید. کرین نیز از عناصری است که کمتر از دو درصد در استیل به کار می رود و هر چقدر مقدار آن بیشتر باشد دوام استیل نیز افزایش می یابد.
به طور کلی استیل در دو دسته تولید می شود استیل بگیر یا ساده و استیل نگیر یا ضد زنگ. استیل بگیر از عناصری مانند کربن، فسفر، منگنز، گوگرد و چند عنصر دیگر ساخته می شود و در مقابل اگر به این عناصر کروم نیز اضافه شود استیل بگیر به حالت ضد زنگ یا نگیر تبدیل خواهد شد.
استیل ها به شکل ورق هایی با ابعاد مشخص تولید می شوند و به دو دسته 300 و 400 تقسیم می شود که نوع 300 آن پر کاربرد ترین ورق استیل است که ضد زنگ می باشد و به چندین سری مانند 304، 305، 321 و ... در بازار به فروش می رسند که نوع 304 آن پر فروش ترین ورق استیل موجود در بازار می باشد. ورق استیل 304 نگیر یا ضد زنگ در صنایعی مانند دکوراسیون، خودرو سازی و تابلو سازی به کار گرفته می شود که در ادامه این مبحث می پردازیم به تولید تابلو استیل حروف برجسته همراه با ورق استیل نگیر و تفاوت های قیمت تابلو استیل.

تابلو استیل ساده

تابلو استیل ساده
تابلو استیل یا حروف استیل یکی از انواع تابلو حروف برجسته می باشد که توسط متریال استیل تولید می شود. تابلو های استیل را می توان به دو نوع استیل بگیر و نگیر تولید نمود که معمولا از ورق استیل نگیر ضد زنگ در ساخت این حروف در کارگاه تابلو سازی استفاده می شود. تابلو استیل ساده معمولا به عنوان تابلو استیل سردر و فضای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.
مراحل ساخت این نوع از تابلو به این صورت می باشد که بعد از برش طرح مورد نظر با دستگاه فایبر، لبه های از قبل برش خورده دور تا دور حروف یا طرح، توسط دستگاه جوش استیل قرار می گیرد که مسلما قرار گرفتن لبه باعث برجستگی طرح یا حروف خواهد بود که ابعاد برجستگی نیز متناسب با ابعاد لبه می باشد. تابلو استیل ساده را می توان به دو روش بدون نور و با نور یا نور اندریک اجرا نمود که یکی از دلایل اصلی در تفاوت قیمت تابلو استیل بشمار می رود و مسلما قیمت تابلو استیل با نور نسبت به تابلو استیل بدون نور افزایش خواهد داشت.

تابلو استیل تلفیقی

تابلو استیل تلفیقی
یکی از محاسن و مزیت های حروف استیل، خاصیت تلفیق پذیری آن با دیگر حروف های برجسته می باشد که امروزه و بعد از گذر سالیان دراز از ورود تابلو استیل به بازار تابلو سازی و تبلیغات کماکان این حروف را به منتخب های مشتریان تبدیل نموده است به طوری که همه روزه شاهد افزایش فروش و سفارش این نوع تابلو به مجموعه های تابلو سازی می باشیم و این مورد با کمی تامل در سطح شهر به وضوح قابل درک خواهد بود.
در واقع منظور از تابلو استیل تلفیقی، ساخت دو یا چند حروف با متریال های متفاوت همراه با استیل و تولید حروفی جدید در حرفه تابلو سازی می باشد که این عمل با خلق ایده های نو می تواند در تولید تابلویی مدرن، مجموعه ها و مشاغل مختلف را در راستای بازاریابی و فروش محصولات به اهداف مهمی نزدیک نماید.

در ادامه جهت تکمیل توضیحات و درک بیشتر تفاوت قیمت تابلو استیل به چندین نمونه از حروف استیل تلفیقی می پردازیم

تابلو تلفیقی استیل و پلکسی گلاس

تابلو تلفیقی استیل و پلکسی گلاس نوعی تابلو حروف برجسته می باشد که بعد از ساخت حروف استیل به شکل ساده، ورق پلکسی گلاس کمی بزرگتر از طرح تابلو استیل با ابعادی مشخص که معمولا 3 تا 15 میلیمتر می باشد توسط دستگاه لیزر برش داده شده و زیر حروف استیل قرار می گیرد و توسط اس ام دی های بلوکی نورپردازی می شود که ساخت این تابلو به دلیل مصرف پلکسی و نور پردازی می تواند تاثیر مستقیمی در قیمت تابلو استیل داشته باشد و همچنین یکی از دلایل مهم در تفاوت قیمت تابلو استیل.

تابلو تلفیقی استیل و نئون پلاستیک

تابلو نئون پلاستیک یکی از حروف های برجسته است که در دسته حروف های برجسته تقریبا قدیمی قرار می گیرید و متریال تشکیل دهنده آن پلکسی گلاس می باشد. این نوع از تابلو در گذشته با استفاده از تابلو نئون نور پردازی می شد که بعد از گذشت سالها و همراه با پیشرفت تکنولوژی، روشنایی نئون جای خود را به اس ام دی ها در تابلو نئون پلاستیک تغییر داد. تلفیق تابلو استیل همراه با تابلو نئون پلاستیک یکی از جدیدترین تابلو های تبلیغاتی می باشد که می تواند به شکل تلفیق حروف استیل ساده و نئون پلاستیک یا تلفیق حروف استیل رینگی با نئون پلاستیک اجرا شود و این مورد نیز نکته ای مهم و حائز اهمیت در تفاوت قیمت تابلو استیل می باشد.

تابلو تلفیقی استیل و چلنیوم

تابلو چلنیوم یا حروف برجسته چلنیوم را می توان امروزه قطع به یقین یکی از تابلو های پر فروش در حرفه تابلو سازی نام برد که خود در انواع تابلو چلنیوم تولید می شوند. یکی از محاسن تابلو چلنیوم خاصیت تلفیق با حروف هایی مانند استیل و نئون پلاستیک می باشد. به عنوان مثال می توان بعد از ساخت حروف چلنیوم، این نوع از تابلو را با حروف استیل تلفیق نمود که این نوع از تلفیق می تواند به عنوان حروف استیل در زیر کار تابلو چلنیوم باشد که با توجه به قیمت تابلو چلنیوم و قیمت تابلو استیل می توان حروف تلفیقی ساخته شده را قیمت گذاری نمود و این مورد نیز یکی از دلایل تفاوت در قیمت تابلو استیل بشمار می رود.

تمامی موارد عنوان شده از دلایل اصلی تفاوت قیمت تابلو استیل می باشد که همراه با قطر قلم، نوع برند و متریال های به کار رفته مانند پلکسی گلاس، اس ام دی و استیل تکمیل می شود و قیمت تابلو استیل ساخته شده با توجه به نرخ های اعلام شده اتحادیه تابلو سازی به مشتریان اعلام می گردد.