فروش محصولات و ارائه خدمات به متقاضیان و مشتریان در میان مشاغل مختلف یکی از مهم ترین فاکتورهای بازاریابی بشمار می رود که در قبال این امر، گارانتی و ضمانت محصولات و خدمات نیز می تواند حس اعتماد و اطمینان از خرید را در مشتری ایجاد نماید. اما ارائه گارانتی و ضمانت می بایست با در نظر داشتن شرایط هایی مانند مرغوبیت در نوع محصول و برند مورد فروش توسط فروشنده ایجاد شود تا فروشنده اطلاعاتی مانند طول عمر کالا، برند محصول و توضیحاتی جامع در مورد کالای مربوطه را در اختیار مشتری قرار دهد.یکی از مشاغلی که امروزه در راستای ارائه خدمات تبلیغاتی فعالیت دارد، صنعت تابلو سازی می باشد که به دلیل تنوع در ساخت تابلو های تبلیغاتی یکی از مشاغل پر محصول بشمار می رود.

طول عمر تابلو چلنیوم


هر کدام از محصولات در تابلو سازی توسط متریال های متفاوتی ساخته می شوند و در مورد بحث گارانتی و ضمانت محصولات می بایست به کیفیت متریال ها دقت داشت تا با اطمینان محصول مورد نظر را گارانتی نمود. به عنوان مثال تابلو چلنیوم از دسته تابلوهایی می باشد که در انواع متفاوتی ساخته می شود و جهت گارانتی و ضمانت این نوع از تابلوها طول عمر مفید آن از مهمترین عوامل بشمار می رود که در این مبحث به آن می پردازیم.

رول تابلو چلنیوم و طول عمر تابلو

رول تابلو چلنیوم و طول عمر تابلو
تابلو چلنیوم از تولید تا نصب نیازمند متریال های مختلفی در رابطه با ساخت می باشد که از مهمترین آنها می توان به رول چنلیوم که نوعی آلومینیوم است اشاره نمود.رول های چنلیوم در کارخانه های مختلفی با برند های متفاوتی تولید می شوند که هر کدام دارای مزیت و معایبی می باشند. به عنوان مثال رول های چنلیوم دارای ضخامت های مختلفی هستند و در رنگ های متفاوتی تولید می شوند که همین موارد دارای کیفیت های مختلفی می باشند و تاثیر مستقیمی در طول عمر تابلو مورد نظر خواهند داشت. همچنین نکته مهم دیگری که باید در رابطه با طول عمر تابلو چلنیوم در نظر داشت بحث آنادایز چلنیوم است. در واقع آنادایز فرایندی است که تابلو چلنیوم را در برابر شرایط مختلف جوی مقاوم می سازد که از مطرح ترین برند های چنلیوم و آنادایز شده می توان به لبه چنلیوم آلوراپید که ساخت کشور اسپانیا می باشد و همچنین آلوشاین اشاره کرد. همچنین باید به این نکته دقت داشت که به هنگام خرید رول چنلیوم به صحت لبه و همچنین اصل بودن توجه داشت.


پلکسی تابلو چلنیوم و طول عمر تابلو

پلکسی تابلو چلنیوم و طول عمر تابلو

پلکسی گلاس یک نوع پلاستیک می باشد که ظاهر آن شبیه به شیشه است و دارای مقاومت و انعطاف پذیری چند برابری نسبت به شیشه می باشد که می توان از کاربرد های آن در صنایعی مانند ساختمان سازی و دکوراسیون نام برد. همچنین حرفه دیگری که پلکسی گلاس در آن از کاربرد فراوانی برخوردار می باشد، حرفه تابلو سازی است.
کاربرد پلکسی گلاس در تابلو سازی بیشتر جنبه ساخت حروف های برجسته را دارد و در تولید حروف های برجسته نئون پلاستیک و حروف چلنیوم بیشترین کاربرد را دارد. البته پلکسی گلاس امروزه در ساخت حروف های ترکیبی مانند استیل، به عنوان نورپردازی پشت حروف نیز کاربرد دارد. پلکسی گلاس نیز مانند رول چنلیوم در کارخانه های مختلفی تولید می شود که دارای کیفیت های متفاوتی از نظر ثبات رنگ و ضخامت می باشند که می توان از مرغوب ترین ورق های پلکسی گلاس به ورق هایی مانند: یرلانگ، چوچن و سامی پکس اشاره کرد.
طول عمر تابلو چلنیوم رابطه مستقیمی با به کارگیری پلکسی گلاس در آن دارد و در واقع از مهمترین قسمت های تشکیل دهنده حروف چلنیوم می باشد که مسلما استفاده از برندهای مرغوب باعث مقاومت در شرایط جوی، نورپردازی مناسب و در نهایت طول عمر تابلو چلنیوم می باشد.

اس ام دی تابلو چلنیوم و طول عمر تابلو

اس ام دی تابلو چلنیوم و طول عمر تابلو

اس ام دی ها در ساخت تابلو های تبلیغاتی به دسته های مختلفی مانند اس ام دی های خطی، نواری، ریسه ای و بسیاری دیگر تقسیم می شوند و یکی از پر کاربردترین آنها اس ام دی بلوکی میباشد. این مدل از اس ام دی ها که توسط شرکت ها و برندهای متفاوتی تولید می شوند دارای درجه های کیفی مختلفی هستند که شدت نور، نوع چیپ، ضد آب بودن و دیگر موارد مشابه از عومل موثر در کیفیت آنها می باشد.
اس ام دی های بلوکی که معمولا در ساخت حروف های برجسته استفاده می شوند از نوع بلوکی هستند و در تابلو چلنیوم حروف برجسته نیز کاربرد دارند که مسلما نوع اس ام دی به کار رفته در تابلو چلنیوم، تاثیر گذار در قیمت تابلو و همچنین طول عمر آن می باشد.
اس ام دی های بلوکی در رنگ های مختلفی در بازار به فروش می رسند که معمولا دارای ولتاژ 12 هستند و جهت روشنایی آنها می بایست از یک منبع تغذیه 12 ولت و تبدیل برق 220 به 12 استفاده نمود.

پی وی سی و پاور تابلو چلنیوم و طول عمر تابلو

پی وی سی و پاور تابلو چلنیوم و طول عمر تابلو
پی وی سی یکی دیگر از متریال های به کار رفته در ساخت تابلو چلنیوم می باشد و به عنوان زیر سازی حروف و محل قرارگیری اس ام دی های بلوکی مورد استفاده قرار می گیرد. پی وی سی ها معمولا در ضخامت های متفاوتی در بازار موجود می باشند که در تابلو سازی معمولا از ضخامت های 8 میل و 10 میل آن استفاده می شود که به کار بردن 10 میل آن نسبت به 8 میل در حروف چلنیوم باعث مقاومت بالای حروف و طول عمر تابلو چلنیوم خواهد بود.
از دیگر موارد تاثیر گذار در طول عمر تابلو چلنیوم می توان به منبع تغذیه اشاره نمود. همانطور که عنوان شد، منبع تغذیه وظیفه تبدیل برق 220 به 12 ولت و روشنایی تابلو چلنیوم را دارد که انتخاب مناسب یک منبع تغذیه می تواند کنترل مناسبی در تبدیل برق داشته باشد و باعث طول عمر اس ام دی ها و همچنین تابلو چلنیوم نیز باشد.
نکته آخر در مورد تابلو چلنیوم، ارتباط مستقیم قیمت تابلو چلنیوم و طول عمر آن می باشد که مسلما افزایش قیمت تابلو چلنیوم در صورت استفاده از متریال های مرغوب می باشد که همین امر باعث طول عمر مناسب و مفید تابلو خواهد بود.