تابلو استیل یکی از انواع حروف برجسته در تابلوسازی است که ساخت و استفاده از آن طی چند دهه اخیر وارد حوزه تابلو و تابلوسازی شده و در حال حاضر به یکی از پر کاربرد ترین و محبوب ترین انواع تابلو نیز تبدیل شده است. این محبوبیت دلایل مختلفی دارد که از آن میان می توان به نورپردازی و نمای زیبای آن اشاره کرد.

در این مطلب می خواهیم کمی بیشتر درباره ی تابلو استیل سردر صحبت کنیم و اطلاعاتی راجع به این تابلو در اختیارتان قرار دهیم. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و تخصصی در این باره با شماره های تماس ما در شرکت تابلوسازی نوین لایت ارتباط برقرار کنید و از مشاروه رایگان و تخصصی کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

تابلو استیل سردر


تابلو استیل


تابلو استیل درواقع نوعی تابلو است که با استفاده از حروف یا اعداد از جنس استیل ضد زنگ یا همان استیل نگیر ساخته می شود و با توجه به نوع آن در بیرون یا حتی داخل ساختمان استفاده می شود. تابلو استیل از انواع بسیار قدیمی تابلو است که در ایران مورد استفاده قرار می گیرد و اگرچه بعد ها انواع جدیدتری از تابلو مانند انواع تابلو چلنیوم وارد بازار شد، اما کماکان تابلو استیل یکی از محبوب ترین انواع تابلو هایی است که خواهان بسیاری در بازار تبلیغات دارد.

یکی از دلایل محبوبیت تابلو استیل بعد از گذشت این همه از سال از ظهور آن استفاده از تکنولوژی روز در ساخت و اجرای آن است. در حال حاضر و به لطف وجود فناوری های روز، تابلو های استیل به روش های نوین و توسط برش با دستگاه های مجهز لیزری ساخته می شوند. همچنین یکی دیگر از دلایل محبوبیت بسیار زیاد تابلو استیل سردر تنوع بسیار زیاد آن در رنگ و طرح و همچنین باز بودن دست طراح و مجری برای ایجاد طرح های ابتکاری و جدید است.

حروف استیل سردر

یکی دیگر از موارد جذاب تابلو های استیل در میزان مقاوت و استحکام آن است به شکلی که اگر در ساخت آن از مواد اولیه مناسب استفاده شود و همچنین دقت لازم جهت ایجاد آن اعمال شود مطمئنا تابلویی خواهید داشت که تا مدت ها هیچ موردی باعث ایجاد خرابی و افت کیفیت آن نخواهد شد و بعد از مدت ها استفاده تفاوتی با روز اول نخواهد داشت.
نکته ای که در این نوع تابلو بسیار جذاب است عدم تاثیر کثیفی و تیرگی است که به راحتی تمیز می شود. به طور خلاصه می توان مزایای این تابلو را در موارد زیر بیان کرد:

1- طول عمر طولانی در مقایسه با هزینه ی آن

2- نیاز به نگهداری کمتر

3- جذابیت و زیبایی منحصر به فرد

4- قابل استفاده در انواع شرایط جغرافیایی و آب و هوایی

5- ضد زنگ، ضد خش و ضد خوردگی

 

رنگ های تابلو استیل سردر

این نوع تابلو به طور کلی در رنگ های مختلفی مثل طلایی، نقره ای، دودی، بنفش و .. تولید می گردد اما استفاده ی اصلی آن در دو نوع طلایی و نقره ای آن است که هر کدام از آن ها نیز در دو نوع مات و براق تولید می گردند. هر کدام از این انواع مناسب فضای بخصوصی است و نمی توان به طور کلی گفت که کدام نمای بهتری خواهد داشت. درواقع برای انتخاب بهترین گزینه باید نکات مختلف از جمله محل قرار گیری تابلو، نوع نما و زیرساخت، بودجه قابل هزینه برای پروژه و ... مورد بررسی قرار گیرد تا در نهایت با توجه به نوع استفاده و کسب و کار شما بهترین و تاثیرگذار ترین نوع آن انتخاب شود.

 

نورپردازی تابلو استیل سردر

نکته ی بسیار مهمی که در این نوع تابلو وجود دارد نورپردازی آن است. همه ی تابلو های استیل قابلیت اجرا توسط نور را دارند. به این صورت که المان های نوری در پشت حروف قرار می گیرند و نمای تابلو را به شکل خیره کننده ای متفاوت می کند. نکته ی مهم دیگری که وجود دارد این است که اجرای تابلو استیل سردر توسط نور می تواند همراه با پلکسی گلس یا بدون آن باشد که آن هم بستگی به نوع استفاده و تاثیرگذاری تابلو و البته هزینه آن دارد.

برای مثال عکسی که در ابتدای این مطلب وجود دارد توسط پلکسی کار شده و می توانید آن را به خوبی ببینید. نور هم در پشت حروف وجود دارد که بعد از روشن شدن المان های نوری، پلکسی گلاس که درواقع نوعی پلاستیک است روشن می شود و نمای بسیار زیبایی به تابلو می دهد. تابلوی دوم هم نمونه دیگری از تابلو استیل سردر است که بدون پلکسی کار شده و می تواند بر روی هر سطحی مانند کامپوزیت نصب شود. در این حالت حروف استیل با یک فاصله ی 2 الی 3 سانتی متری نسبت به سطح کار نصب می شود و زیر آن هم نورپردازی به صورت بسیار جذاب و زیبا قابل مشاهده خواهد بود.

 

لبه های تابلو استیل سردر

نکته ی بسیار جذابی که در تابلو حروف استیل وجود دارد تنوع اجرای لبه های تابلو است. درواقع لبه های حروف استیل می توانند به هر شکلی که ما می خواهیم طراحی و اجرا شود و محدودیتی از این نظر وجود ندارد با این حال این تابلو بیشتر در دو مدل مختلف مورد استفاده قرار می گیرد:

1.لبه پانچ

2.لبه ساده

حالت ساده که نیاز به توضیح خاصی ندارد و بعد از اجرای تابلو لبه های آن به صورت ساده و بدون طرح کار می شوند اما لبه های پانچ برای زیبایی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و جدیدا مورد توجه زیادی قرار گرفته.

مدل لبه های پانچ را می توانید در عکس اول (PARIN) مشاهده کنید که لبه به صورت سوراخ (به شکل دایره یا هر شکل دلخواه دیگری) توسط دستگاه لیزر ساخته شده و در نهایت این لبه دور تا دور حروف تابلو خم می شود. این نوع لبه ی پانچ قابلیت استفاده در تابلو چلنیوم هم دارد که البته جنس آن چنلیوم که نوعی آلومینیوم است می باشد و به صورت آماده در بازار موجود است و در صورت خواست شما می توان با کار کردن آن روی تابلو چلنیوم زیبایی ویژه‌ای به آن داد.