چنلیوم از متریال های است که در تولید حروف برجسته چلنیوم مورد استفاده قرار می گیرد و نکته ای که سوال بسیاری از مشتریان در رابطه با چلنیوم می باشد، آنادایز چلنیوم است که در ادامه به این سوال که آنادایز چلنیوم چیست پاسخ خواهیم داد.

 آنادایز کردن در چلنیوم(چنلیوم) چیست؟

آنادایز یا آنودایز در چلنیوم چیست؟

آنادایز فرایندی است که در آن یک لایه نازک اکسیدی روی چلنیوم قرار می گیرد که باعث مقاوم شدن، شفافیت و زیبائی هر چه بیشتر چلنیوم می شود که این امر بی تاثیر روی قیمت تابلو چلنیوم نیست.

با توجه به اینکه چلنیوم از جنس آلومینیوم می باشد عملکرد آنادایز بدین صورت است که جریان برق به طور مستقیم از مایع الکترولیت می گذرد که در آن آلومینیوم آند بوده و فلز دیگری کاتد می باشد.

با انجام این فرایند بر روی آلومینیوم لایه نازک اکسیدی ایجاد می گردد که در نهایت باعث مقاوم سازی و زیبایی چنلیوم خواهد شد.

دلایلی که چلنیوم را آنادایز می کنند:

افزایش مقاوت چلنیوم در برابر خوردگی و شرایط جوی

مسلما در طی ساخت حروف چلنیوم تماس دست با حروف امری طبیعی می باشد که در صورت آنادایز نبودن چلنیوم شاهد ایجاد خطوط و لکه های زیادی روی چلنیوم خواهیم بود و برعکس اگر چلنیوم آنادایز باشد به هیچ عنوان شاه چنین اتفاقی نخواهیم بود .

افزایش قدرت چسبندگی رنگ روی چلنیوم

با توجه به اینکه چلنیوم در رنگهای مختلفی عرضه می گردد آنادایز باعث می شود که رنگ روی سطح چلنیوم چسبندگی بهتری داشته باشد و رنگ در برابر شرایط جوی کاملا مقاوم باشد .

ایجاد نمای ظاهری زیبا و مناسب روی چلنیوم

فرایند آنادایز روی چلنیوم باعث ظاهری زیبا و براق روی چلنیوم میشود که برعکس ، چلنیوم های غیر آنادایز از ظاهری کاملا مات و بی روح برخوردارند.

تشخیص چنلیوم آنادایز از غیر آنادیز

بهترین راه برای تشخیص دادن چنلیوم آنادایز از غیر آنادایز، دست کشیدن روی آن است که در این صورت اگر چنلیوم آنادایز باشد هیچ تغییری نخواهد کرد اما اگر غیر آنادایز باشد روی لبه چنلیوم خطوط و کثیفی ایجاد خواهد شد.

مقاومت در برابر حرارت

در فرایند آنادایز، چلنیوم از مقاومت بالایی در برابر نور خورشید بر خوردار می شود که این امر باعث می شود حروف ساخته شده چلنیوم ظاهر خود را کاملا حفظ کند و بعد از مدتها شاهد خمیدگی در قسمتهای مختلفی از چلنیوم نباشیم.

نکته دیگر هم اینکه قیمت تابلو چلنیوم با توجه به آنادایز بودن چلنیوم متفاوت است و در کل چلنیوم های آنادایز شده از قیمت بالاتری برخوردارند.

امیدواریم مطالب گفته شده توسط نوین لایت برای مشتریان موثر بوده باشد.

کلیه مطالب گفته شده متعلق به نوین لایت می باشد و هر گونه کپی برداری با ذکر منبع بلا مانع است .

شما می توانید لیست قیمت تابلو روان و لیست قیمت تابلو چلنیوم را در داخل سایت و یا از طریق لینک ها مشاهده نمایید .