در این مطلب قصد داریم به یکی از جدیدترین و به روز ترین حروف های برجسته که به دست حروف سازان در شرکت های تابلو سازی تولید می شود بپردازیم که نام آن حروف لبه سوئدی است که با نام تابلو لبه سوئدی نیز مشهور است.

اگر قصد دارید با تابلو لبه سوئدی، تابلو لبه سوئدی مکس، کاربرد تابلو لبه سوئدی، سفارش تابلو لبه سوئدی و قیمت تابلو لبه سوئدی آشنا شوید با ما همراه باشید.

تابلو لبه سوئدی

تابلو لبه سوئدی چیست؟

تابلو لبه سوئدی به تابلو تبلیغاتی گفته می شود که با استفاده از دو نوع متریال ساخته می شود که یکی ازآنها پلکسی گلاس و دیگری آلومینیوم است که روی تابلو لبه سوئدی را پلکسی گلاس و لبه آن را آلومینویم تشکیل داده است.

اگر بخواهیم تابلو لبه سوئدی را به طور کامل و عامیانه شرح دهیم هم باید بگوییم که تابلو لبه سوئدی یک نوع از تابلو تبلیغاتی است که به صورت برجسته ساخته می شود که سطح آن از جنس پلکسی گلاس است و برجستگی آن را هم لبه ای آلومینیومی به نام لبه سوئدی تشکیل می دهد.

حروف لبه سوئدی

حروف لبه سوئدی

حروف های برجسته در تابلو سازی به تابلوهایی گفته می شود که به صورت برجسته تولید می شود که برجستگی آنها با استفاده از متریال های مختلفی انجام می شود که یکی از انواع آنها لبه آلومینیومی سوئدی است.

حروف لبه سوئدی یک مدل از تابلو تبلیغاتی است که لبه آن از جنس آلومینیوم بوده و نمای اصلی و روی آن هم پلکسی گلاس است.

اگر قصد سفارش حروف لبه سوئدی با جدیدترین مدل ها و رنگ ها را دارید؛ کارشناسان ما آماده پاسخگویی در جهت مراحل ثب سفارش شما هستند. 

انواع تابلو لبه سوئدی

تابلو لبه سوئدی در انواع مختلفی ساخته می شود که در ادامه دو نوع مهم آنها را توضیح خواهیم داد.

حروف لبه سوئدی ساده

حروف لبه سوئدی ساده

حروف ساده لبه سوئدی شکلی از این حروف است که لبه آن از جنس آلومینیوم و روی آن هم از پلکسی گلاس تشکیل شده است که می توان لبه و پلکسی آن را در رنگ های مختلفی به کار برد.

حروف لبه سوئدی مکس

حروف لبه سوئدی مکس

یک نوع جدید از حروف لبه سوئدی این است که روی لبه آن یک پلاستیک قرار گرفته است که قابلیت عبور نور از آن وجود دارد که مسلما بعد از ساخت این مدل از حروف، شاهد روشنایی از داخل حروف خواهیم بود.

قیمت تابلو لبه سوئدی

قیمت گذاری حروف های برجسته به صورت متر محیط محاسبه می شود که در همین رابطه باید گفت که حروف برجسته لبه سوئدی هم از این مورد مستثنی نیست و قیمت آن با توجه به متر محیط محاسبه می شود که منظور از متر محیط هم یعنی متر کردن دور تا دور حروف ساخته شده که برابر با مقدار مصرف شده لبه است.

البته موارد دیگری نیز در قیمت گذاری حروف لبه سوئدی در نظر گرفته می شوند که برخی از آنها عبارتند از ضخامت لبه سوئدی، پهنای لبه سوئدی، نوع پلکسی به کار رفته در حروف و نوع اس ام دی استفاده شده در حروف.

نوع محصول قطر قلم (سانتیمتر) قیمت هر متر محیط (تومان)
حروف لبه سوئدی ساده 15 700/000
حروف لبه سوئدی مکس 15 800/000
حروف لبه سوئدی ساده پلکسی دوبل  15 900/000
حروف لبه سوئدی مکس پلکسی دوبل 15 1/000/000
حروف لبه سوئدی نوراندریک 15 1/100/000

کاربرد تابلو لبه سوئدی

کاربرد تابلو لبه سوئدی

تابلو لبه سوئدی یا همان حروف برجسته لبه سوئدی همانند دیگر تابلوهای تبلیغاتی در جهت تبلیغات استفاده می شوند و در واقع ماهیتی تبلیغاتی دارند که مسلما هدف از سفارش و اجرای آن می تواند در کسب در آمد و بازاریابی مشاغل تاثیر گذار باشد.

حروف لبه سوئدی را می توان به عنوان تابلو شرکت، تابلو پاساژ، تابلو مغازه و دیگر موارد مشابه به کار برد و توسط آن به اهداف تبلیغاتی مثبت و هدفمندی دست یافت.

  طراحی تابلو لبه سوئدی در تابلو سازی نوین لایت به دست طراحان مجرب صورت می گیرد که این امر به صورت رایگان انجام خواهد شد.  

ساخت تابلو لبه سوئدی

حروف های برجسته در کارخانه و یا کارگاه تابلو سازی تولید می شوند که مرحله ساخت هر کدام از آنها با یکدیگر متفاوت می باشد که حروف برجسته لبه سوئدی هم به همین صورت است.

ساخت حروف لبه سوئدی به شکل دستی و یا با دستگاه انجام می شود که در هر صورت، خروجی ساخت به یک شکل خواهد بود و تنها تفاوتی که دارند این است که ساخت حروف لبه سوئدی توسط دستگاه با سرعت بیشتری انجام می شود.

تفاوت حروف لبه سوئدی و حروف چلنیوم

تفاوت حروف لبه سوئدی و حروف چلنیوم

جهت درک بهتر از حروف لبه سوئدی لازم می دانیم تا این حروف را با حروف چنلیوم مقایسه کنیم تا به نتیجه ای مثبت و هدفمند در انتخاب تابلو تبلیغاتیمان دست یابیم؛ گفتیم که یکی از جدید ترین تابلوهای تبلیغاتی و مدرنترین حروف های برجسته، حروف لبه سوئدی می باشد که باید عنوان کنیم این حروف برجسته ظاهری شبیه به تابلو چلنیوم با تفاوت هایی در نوع ساخت و جنس لبه حروف دارد.

همانطور که در مطلب مربوط به تابلو چلنیوم گفته شد، تابلو چلنیوم با استفاده از رول چنلیوم و پلکسی گلاس ساخته می شود که در مقابل حروف لبه سوئدی با لبه ای از جنس آلومینیوم به نام لبه سوئدی و پلکسی گلاس ساخته می شود.

در واقع شباهت این دو حروف علاوه بر ظاهر و نور پردازی آنها به کار گیری پلکسی گلاس در آنها می باشد و تفاوت آنها تنها در نوع لبه آن است.

در تصویر بالا دو حروف را مشاهده می کنید که یکی از آنها حروف لبه سوئدی و دیگری حروف چلنیوم است، که به ترتیب در قسمت راست و چپ تصویر قرار دارد. همانطور مشاهده می شود، پلکسی گلاس به کار رفته در تابلو چلنیوم به دلیل ماهیت لبه چنلیوم با فاصله ای چند میلیمتری در داخل حروف قرار گرفته است و در تصویر مربوط به حروف یا تابلو لبه سوئدی، پلکسی گلاس دقیقا مماس بر آلومینیوم و در بالاترین سطح قرار گرفته است و تفاوت چشمگیری را فراهم نموده است که این مورد دلیل نام گذاری حروف لبه سوئدی جهت متمایز نمودن آن با دیگر حروف های برجسته بشمار می رود.

سوالات متداول

انواع رنگ لبه سوئدی

لبه های سوئدی در بازار در رنگ های مختلفی به فروش می رسند که برخی از آنها عبارتند از نقره ای، طلایی، مشکی، سفید، قرمز، سورمه ای، زرد و.. که پر رفروش ترین آنها رنگ های طلایی و نقره ای هستند که در دو نوع مات و براق موجود هستند.

مرکز فروش لبه سوئدی کجاست

لبه سوئدی معمولا توسط فروشندگان ملزومات تابلو سازی به فروش می رسد و مرکز فروش ثابتی ندارد.

تابلو لایت باکس لبه سوئدی چیست

با استفاده از لبه سوئدی می توان اقدام به تولید لایت باکس لبه سوئدی نیز نمود که یکی از جدیدترین تابلوهای لایت باکس می باشد.

تفاوت تابلو لبه هندی و لبه سوئدی چیست

تفاوت بین تابلو لبه سوئدی و لبه هندی در این است که جنس لبه تابلو لبه سوئدی آلومینیوم است و جنس حروف لبه هندی، پلکسی گلاس می باشد.

تفاوت لبه سوئدی و لبه استیل چیست

در مورد این سوال باید گفت که جنس لبه سوئدی از آلومینیوم است و جنس لبه استیل از متریال استیل می باشد و کاربرد آنها به ترتیب در ساخت حروف لبه سوئدی و حروف استیل می باشد.