تابلو پیکسلی چیست؟

 با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و با ورود اس ام دی های آر جی بی به بازار، تابلوهای پیکسلی پا به عرصه تابلو سازی گذاشتند که در نوع خود به عنوان یکی از تابلو های تبلیغاتی تحولی مدرن را در صنعت تابلو سازی به راه انداختند.

به طور کلی می توان گفت که تابلوهای پیکسلی به چند دسته متفاوت نظیر تابلو پیکسل مربعی، تابلو پیکسل دایره ای، تابلو تیوپ دیجیتال، تابلو پیکسل انگشتی و ... تقسیم می شوند که در ادامه مطلب با توضیحاتی در مورد آنها و کلیت تابلو پیکسلی آشنا خواهیم شد.

تابلو پیکسلی

منظور از تابلو پیکسلی در تابلو سازی نوعی از تابلو است که به واسطه کنار هم قرار گرفتن پیکسل ها تولید و ساخته می شوند که این پیکسلها می تواند شامل انواع اس ام دی باشد. البته ماهیت کلی تابلو پیکسلی به این شکل است که معمولا اس ام دی های به کار رفته در آنها از نوع اس ام دی های آی سی دار هستند.

نحوه کارکرد تابلو های پیکسلی به این صورت است که بعد از ساخت و مونتاژ پیکسلها همراه با اس ام دی های آی سی دار، جهت روشنایی تابلو از مین بوردهای مخصوص به این تابلو ها که در بازار موجود هستند استفاده می شود که برخی از این مین بوردها دارای افکتهای از پیش تعریف شده هستند و تابلوهای پیکسلی را راه اندازی میکنند و برخی دیگر توسط کامپیوتر و بنا به درخواست مشتری برنامه ریزی می شود.

تابلوهای پیکسلی توانایی تولید 16 میلیون رنگ را دارند و بنا بر این قابلیت، قادر به پخش عکس و فیلم نیز هستند. کار کردن تابلوهای پیکسلی روی نمای ساختمانها و سر درب مغازه ها جلوه زیبایی را به نما می بخشد که در مقابل همین مورد می توان از پیکسلهای انگشتی روی نماهای فوق همراه با تلفیق حروف چلنیوم، حروف نئون پلاستیک، حروف استیل و... استفاده کرد.

انواع پیکسل روشنایی در تابلو پیکسلی

همانطور که گفتیم پیکسل های روشنایی در انواع متفاوتی تولید می شوند و هر کدام از آنها از کاربردهای مختص به خود برخوردارند که به طور مختصر به اطلاعاتی در مورد چند نوع از آنها که در تابلو سازی نیز مورد استفاده قرار می گیرند می پردازیم.

پیکسل تیوپ دیجیتال در تابلو سازی

پیکسل تیوپ دیجیتال در تابلو سازی
یکی از اولین نمونه پیکسل های روشنایی را می توان پیکسل تیوپ دیجیتال نام برد. این مدل از المان روشنایی به دو شکل تک رنگ و فول کالر در بازار با برندهای مختلف موجود می باشد که در ابتدای ورود خود به عصر تکنولوژی در رابطه با روشنایی ساختمان های تجاری و پاساژها مورد استفاده قرار می گرفت و رفته رفته موارد کاربردی آن در تبلیغات و تابلو مغازه ها نیز نمایان شد.

تمامی پیکسل های دیجیتال و همینطور پیکسل تیوپ دیجیتال که یکی از آنها می باشد به جهت ایجاد افکت ها و متون مختلف در نمای به کار رفته نیازمند مین بورد مخصوص و برنامه ریزی خواهند داشت.

پیکسل مربعی در تابلو سازی

پیکسل مربعی در تابلو سازی
پیکسل مربعی را در جهت نور پردازی و به کار بردن آن در تابلو های تبلیغاتی می توان یکی از زیباترین و پر فروش ترین پیکسلهای روشنایی نام برد. ساخت و تولید پیکسل مربعی با استفاده از اس ام دی های آرجی بی آی سی دار و قالب پلاستیک مربع در سایزهایی بین 3*3 تا 6*6 سانتیمتر انجام می گیرد که برنامه ریزی در آن دقیقا مشابه تیوب دیجیتال خواهد بود.

پیکسل دایره ای در تابلو سازی

پیکسل دایره ای در تابلو سازی
دایره یکی دیگر از اشکال در ساخت پیکسل روشنایی است که تمامی مراحل ساخت آن دقیقا مشابه پیکسل مربعی و تیوب دیجیتال است و تنها تفاوت آن قالب و شکل ظاهریش می باشد و همانطور که در شکل مشخص است به صورت دایره تولید شده است. این پیکسل روشنایی و همچنین دیگر مدل های آن در رابطه با تبلیغات و نورپردازی مکان های تجاری و تابلو مغازه بستنی فروشی ها، فست فود ها، اسباب بازی فروشی ها و بسیاری دیگر از مشاغل به کار گرفته می شود.

پیکسل انگشتی در تابلو سازی

پیکسل انگشتی در تابلو سازی
پیکسل انگشتی از پیکسل های ضد آب و کاربردی در صنعت تبلیغات و تابلو سازی است که از دوام و زیبایی بسیاری نیز برخوردار می باشد. از عمده کاربرد های پیکسل انگشتی می توان ساخت حروف برجسته پیکسلی را نام برد که دلیل آن ابعاد پیکسل های انگشتی می باشد. البته این پیکسل ها به عنوان زمینه تابلو های تبلیغاتی نیز به کار گرفته می شود اما همانطور که عنوان کردیم به دلیل ابعاد کوچکش پیشنهاد می شود به عنوان نور پردازی حروف های برجسته استفاده شود.

حروف برجسته پیکسلی

حروف برجسته پیکسلی
بیشترین کاربرد پیکسل های روشنایی معمولا به عنوان نمای ساختمانها، پاساژها و یا تابلو مغازه می باشد. اما یکی دیگر از موارد کاربرد پیکسل های روشنایی در جهت ساخت تابلو های حروف برجسته است که البته حروف های برجسته به دسته ها و شاخه های مختلفی تقسیم بندی می شوند که در ادامه به تلفیق پیکسل های روشنایی همراه با توضیحات مختصری از سه مدل از حروف های برجسته کاربردی خواهیم پرداخت.

حروف چلنیوم پیکسلی | تابلو چلنیوم پیکسلی

حروف چلنیوم از حروف های پر مخاطب و پر فروش در تابلو سازی است که تنوع و تلفیق پذیری آن با دیگر حروف های برجسته یکی از دلایل استقبال از آن بشمار می رود و در میان خریدارانش با نام تابلو چلنیوم شناخته می شود. تابلو حروف برجسته چلنیوم همراه با تلفیق پیکسل های روشنایی یکی از تابلو های مدرن تبلیغاتی بشمار می رود و در راستای تبلیغات برخی از اصناف به کار گرفته می شود.

در مورد پیکسل به کار رفته در حروف چنلیوم نیز باید گفت که متداول ترین نوع پیکسل روشنایی، پیکسل انگشتی نام دارد که پیشنهاد می شود در ساخت حروف چلنیوم از پلکسی تیره و یا تلفیق چنلیوم با استیل و دیگر متریال های تیره استفاده شود. این کار به این دلیل است که سیم کشی پیکسل های انگشتی رویت نشود و شاهد تابلو پیکسلی زیبایی باشیم.

روش دیگر ساخت چلنیوم پیکسلی هم کاربرد پیکسل های اس ام دی آر جی بی برای حروف چلنیوم است که همراه با پلاستیک یا پلکسی سفید از جلوه خاصی بر خوردار می باشد.

حروف استیل پیکسلی | تابلو استیل پیکسلی

حروف برجسته دیگری که در تابلو سازی از گذینه های کار آمد در ساخت تابلو پیکسلی بشمار می رود تابلو استیل است. تابلو استیل به دلیل اینکه نور و روشنایی را از خود عبور نمی دهد از مناسبترین انتخاب ها در ساخت تابلو پیکسلی می باشد.

ساخت تابلو حروف پیکسلی به این صورت است که در هنگام برش حروف استیل، برش هایی مطابق با پیکسل ها روی حروف، توسط دستگاه برش ایجاد شده و بعد از ساخت حروف استیل، پیکسل ها روی حروف قرار گرفته و از داخل مبادرت به سیم کشی و در نهایت روشنایی حروف می شود.

حروف نئون پلاستیک پیکسلی | تابلو نئون پلاستیک پیکسلی

نئون پلاستیک حروف برجسته ای است که تماما با استفاده از پلکسی گلاس ساخته می شود و همانند تابلو چلنیوم و تابلو استیل در جهت ساخت حروف پیکسلی مورد استفاده قرار می گیرد.

اما نکته ای که می بایست به آن اشاره داشت این است که ساخت حروف نئون پلاستیک پیکسلی نیز مانند حروف چنلیوم با استفاده پلکسی گلاس تیره رنگ ساخته می شود و دلیل آن هم مانند تابلو پیکسلی چنلیوم به جهت عدم رویت سیم کشی خواهد بود. در واقع ساخت حروف نئون پلاستیک با لبه تیره و پلکسی روی کار تیره انجام خواهد گرفت.

قیمت تابلو پیکسلی

همانطور که تا این بخش از مطلب خواندیم، به این موضوع رسیدیم که تابلوهای پیکسلی انواع مختلفی را دارند که در لیست قیمت زیر می توانیم به طور کلی، با قیمت اجرای این مدل از تابلو آشنا شویم.

نوع محصول تراکم پیکسل نوع متراژ قیمت (تومان)
تابلو پیکسل مربعی 100 پیکسل با زمینه کامپوزیت متر مربع 6/000/000
تابلو پیکسل دایره 100 پیکسل با زمینه کامپوزیت متر مربع 6/000/000
تابلو پیکسل تیوپ دیجیتال  20 پیکسل با زمینه کامپوزیت متر مربع 6/000/000
تابلو پیکسل انگشتی 200 پیکسل در هر متر مربع با زمینه کامپوزیت متر مربع 7/500/000
تابلو چلنیوم پیکسلی انگشتی 100 پیکسل در هر متر مربع با زمینه کامپوزیت متر محیط 2/300/000
تابلو استیل پیکسلی انگشتی 100 پیکسل در هر متر مربع با زمینه کامپوزیت متر محیط 2/700/000
تابلو نئون پلاستیک پیکسلی انگشتی 100 پیکسل در هر متر مربع با زمینه کامپوزیت متر محیط 2/400/000

 

  • تمامی پیکسل های مورد استفاده در تابلو های پیکسلی دارای ضمانت هستند.
  • تمامی تابلوها همراه با روشنایی و منبع تغذیه می باشند.
  • با افزایش هر سانت قطر قلم در حروف های پیکسلی، 10 درصد به مبلغ کل اضافه می گردد.